4

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟(۲)

  • کد خبر : 7770
  • 09 شهریور 1395 - 10:56
لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟(۲)

در بخش نخست با عنوان « لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟» در خصوص راهنمایی های ساده جهت تهیه چند مورد از لوازم خانگی که معمولاً در تمامی منازل استفاده و به عنوان جهیزیه نیز تهیه می شوند، مطالبی بیان شد. در این نوشته ادامه مطلب را در همین رابطه، پی می گیریم.

#لوازم_خانگی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

در بخش نخست با عنوان « لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟» در خصوص راهنمایی های ساده جهت تهیه چند مورد از لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جاروبرقی که معمولاً در تمامی منازل مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان جهیزیه نیز تهیه می شوند، مطالبی بیان شد. در این نوشته ادامه مطلب را در همین رابطه، یعنی راهنمای خرید برخی دیگر از لوازم خانگی ایرانی از قبیل: مایکروویو، پلوپز، غذاساز و اتوبخار و مقایسه قیمت برندهای ایرانی و خارجی آن ها، پی می گیریم.

لوازم خانگی ایرانی یا خارجی

مایکروویو

 مایکروویو نیز از جمله کالاهایی است که ایرانی هایش چندان روی بورس نیستند و کسانی که می خواهند در خانه از این وسیله استفاده کنند، ترجیح می دهند نوع خارجیش را انتخاب کنند.

تقریباً دو نوع مایکروویو در بازار وجود دارد، مایکروویو های توکار کابینتی  و دیواری و مایکروویو معمولی. مایکروویو نوع دوم از نظر قیمتی پایین تر هستند. علاوه بر این نکته به این موضوع باید توجه داشته باشید که به چه میزان از قدرت مایکروویو که براساس وات مشخص می شود، نیاز دارید. بعد از آن به اندازه این وسیله هم توجه داشته باشید که تا چه اندازه ای که براساس لیتر مشخص می شود، به کارتان می آید. به یاد داشته باشید مایکروویو معمولی باید قادر باشد غذا بپزد، یخ زدایی کند و غذاهای یخچالی را دوباره گرم کند.

مایکروویو ایرانی

مایکروویو از نوع لوازم خانگی ایرانی در بازار وجود دارد اما اگر از خیلی ها بپرسید برندی از آن را نمی توانند نام ببرند.

مایکروویو خارجی

مایکروویو خارجی در بازار از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بیشتر هم می رسد.

نتیجه

از آنجایی که می توان مایکروویو زیر یک میلیون تومان با برند خارجی خریداری کرد، برای همین افراد معدودی به سمت خرید مایکروویو ایرانی می روند.

پلوپز

به خاطر پخت برنج، پلوپز می تواند وسیله ای جداناپذیر در خرید جهیزیه و لوازم خانه باشد. برای همین اولین نکته قابل توجه، مقدار ظرفیت پلوپز است که بهتر است براساس تعداد نفرات آن را انتخاب کنید. همچنین به قابلیت خاموش شدن اتوماتیک پس از اتمام پخت هم توجه کنید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم برای گرم ماندن برنج پخته شده پلوپز مجهز به سیستم گرم نگهدارنده اتوماتیک را انتخاب کنید.

اگر شما هم از طرفداران ته دیگ برنج هستید، ویژگی «عملکرد ویژه ته دیگ» را از یاد نبرید. بر همین اساس پلوپز انواع مختلف دارد. پلوپزهای ساده روشن و خاموش کن، پلوپز پختن و گرم نگهدارنده و پلوپز پختن الکتریکی و گرم نگهدارنده که بسته به نیازی که دارید می توانید یکی از این انواع را انتخاب کنید.

پلوپز ایرانی

خوشبختانه پلوپز از جمله کالاهایی است که ایرانی آن هم طرفدار دارد و حتی خیلی ها معتقدند پلوپز ایرانی از خارجی های آن ها برنج را بهتر عمل می آورد. پلوپز ایرانی در بین لوازم خانگی ایرانی با توجه به ویژگی های انواع پلوپز که گفته شد از حدود ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و به ۳۰۰ هزار تومان هم می رسد.

پلوپز خارجی

پلوپزهای خارجی با اینحال در رقابت با پلوپز ایرانی باز هم طرفدار دارند. پلوپزهای خارجی هم از حدود ۱۵۰ هزار تومان تا حدودا ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

نتیجه

همانطور که گفتیم در اینجا پلوپزهای ایرانی هم به خاطر کیفیت خوب و هم قیمت مناسبشان طرفدار دارند. قیمت شان هم نسبت به خارجی ها بهتر است.

غذاساز

 به تازگی از آنجایی که دیگر در بسیاری از خانه ها خبری از چرخ گوشت، آبمیوه گیری، مخلوط کن و … نیست به جای آن از وسیله جدیدی به نام غذاساز استفاده می کنند که تمام این کارها را با هم انجام می دهد و قیمت مناسبی هم دارد.

لطفاً قبل از خرید به عملکردهای مورد نیازتان توجه کنید. کارآیی های معمول در دستگاه های غذاساز شامل حلقه کردن، رنده کردن، خرد کردن، مخلوط کردن، خامه زدن و خمیر زدن است.

در زمان خرید به قدرت موتور دستگاه، ظرفیت پارچ، تعداد سرعت موتور، قفل ایمنی و قابلیت جدا شدن و شستشوی قطعات توجه کنید.

غذاساز ایرانی

در این مورد هم برندهای ایرانی تقریباً طرفدار دارند و خرید آن ها نسبت به دیگر لوازم خانگی ایرانی بالاتر است. به طور معمول قیمت غذاساز ایرانی از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان شورع می شود.

غذاساز خارجی

غذاساز خارجی هم از نظر قیمت تفاوت آنچنانی با ایرانی ندارد و از حدود ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۴۰۰ هزار تومان و در برخی برندها به بالاتر از این قیمت هم می رسد.

نتیجه

خریدار غذاساز ایرانی کم نیست. برای همین در بازار گفته می شود میزان فروش کالای ایرانی کمتر از خارجیش نیست و بسیاری از خانواده ها به سمت خرید برند ایرانیش می روند. با این وجود بسیاری از خریداران برای حذف کالای اضافه در میان وسایل آشپزخانه، غذاساز را از لیست وسایل آشپزخانه شان حذف می کنند.

اتوبخار

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟(2)1 اتو هم بسته به این که چند وات است، اتوبخار یا معمولی و پرسی است یا خیر قیمت های متفاوتی دارد. برندهای ایرانی چندان مطرح نیستند. برای انتخاب اتو به چند نکته باید توجه کنید. کفی اتوها عموماً از جنس استیل، سرامیک و تیتانیوم هستند که نوع سرامیکی و تیتانیوم آن به دلیل عملکرد بهتر هنگام اتوکشی و همچنین مقاوم بودن در برابر خراشیدگی مناسب ترند. حجم بخاری که از اتو بیرون می آید هم مهم است. هر چه بخار بیشتر باشد سرعت صاف کردن لباس هم بیشتر است. یک قابلیت مهم اتوبخار «سلف کلین» است یعنی تخلیه باقیمانده رسوبات از محفظه تولید بخار.

اتوبخار ایرانی

برندهای ایرانی که اتوبخار تولید می کنند چندان زیاد نیستند و متأسفانه همان هایی که هستند طرفداری ندارند. یکی از این دلایل آن است که قیمت اتوبخار چه ایرانی چه خارجی حدوداً زیر یک میلیون تومان است و برای همین اکثر خانواده ها ترجیح می دهند اتوبخار از نوع خارجیش را تهیه کنند. اتوبخار ایرانی از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود و تا حدود ۵۰۰ هزار تومان هم می رسد.

اتوبخار خارجی

اتوبخار خارجی طرفدار بیشتری دارد و معمولاً از ۲۰۰ هزار تومان شروع می شود و به ۷۰۰ هزار تومان و حتی بالاتر هم می رسد.

نتیجه

در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که تا چه میزان در خانه دست به اتو می شوید. اگر می بینید مشتری ثابت خشکشویی ها هستید اتوبخار با قدرت پایین تهیه کنید تا مصرف برق کمتری هم داشته باشید.

منبع: پرشین وی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi