0

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟(1)

  • کد خبر : 7691
  • 28 آگوست 2016 - 11:23
لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟(1)

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟ این سؤالی است که اکثر کسانی که می خواهند لوازم خانگی بخرند، می پرسند. در این مطلب راهنمای ساده ای تهیه کرده ایم برای خرید لوازم خانگی امروزی که در تمام خانه ها پیدا می شود. همچنین قیمت ها و برندهای ایرانی و خارجی را مقایسه کرده ایم.

#لوازم_خانگی #ایرانی #خارجی

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟ این سؤالی است که اکثر کسانی که می خواهند لوازم خانگی بخرند، می پرسند. در این مطلب راهنمای ساده ای تهیه کرده ایم برای خرید  لوازم خانگی امروزی که در تمام خانه ها پیدا می شود. همچنین قیمت ها و برندهای ایرانی و خارجی را مقایسه کرده ایم.

به سراغ وضعیت برخی لوازم خانگی اولیه برای شروع یک زندگی مشترک رفتیم. لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، اتوبخار، پلوپز، غذاساز، مایکروویو و جارو برقی. هشت قلمی که در جهیزیه هر تازه عروسی پیدا می شود. به همین منظور در این گزارش به مقایسه قیمت برندهای ایرانی و خارجی پرداختیم. یعنی با چه مبلغی می توان این وسایل ضروری – در زندگی های امروزی – را تهیه کرد.

همچنین در میان این اجناس بیشتر برندهای ایرانیش طرفدارا دارد یا برندهای خارجی؟ به عنوان مثال در این بررسی ها متوجه شدیم اجاق گاز، پلوپز و تا قسمتی غذاساز از جمله کالاهایی هستند که برند ایرانیش خریدار بیشتری دارد.

با توجه به اطلاعات قیمتی به دست آمده نیز به این جمع بندی رسیدیم که در میان این هشت قلم، تفاوت قیمت خرید یخچال و ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی موجب می شود چندین میلیون هزینه جابجا شود؛ به طوری که مجبورید برای خرید این دو لوازم خانگی با برندهای خارجی، دو برابر شاید هم بیشتر – البته تاکیدمان روی یخچال است – هزینه کنید. یعنی حدودا با 6 تا 7 میلیون تومان تمام این هشت قلم جنس را با برند ایرانی می توانید بخرید و با رقمی دو برابر یعنی 12 تا 14 میلیون تومان همین اجناس را اما با برند خارجی تهیه کنید.

گزارش پیش روی شما راهنمای ساده ای است برای اینکه مقایسه ای کوتاه داشته باشید روی این هشت لوازم خانگی و اینکه چه وسایلی بخرید تا به قدرت خریدتان نزدیک باشد. همچنین با خودتان سبک و سنگین کنید که آیا به سراغ برندهای خارجی بروید یا ایرانی.

لوازم خانگی ایرانی یا خارجی؟

یخچال

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟1

 رنج قیمتی یخچال در بازار متفاوت است و معمولاً یخچال جزو گران ترین لوازم خانگی به حساب می آید که باید پول کافی برای خرید آن داشته باشید. فعلاً فارغ از ایرانی و خارجی بودن، یخچال از این نظر که ساید بای ساید است یا معمولی، چند فوت است، آب ریز دارد یا ندارد، دو در است یا چهار در و … قیمت هایش هم بسته به برندی که دارند متفاوت است.

بهتر است در زمان خرید یخچال به چند نکته توجه کنید. مثلاً اینکه فریزرهایشان چند قفسه دارند؟ سبدهایشان متحرک است یا خیر، محفوظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه ها برای جاسازی ظروف بزرگتر دارد یا ندارد؟ از طرف دیگر یخچال هر چقدر بزرگتر باشد، طبیعتاً مصرف برق آن بالاتر می رود. برای همین به این نکته هم توجه کنید که تا چه حد از ظرفیت یخچال تان را معمولاً استفاده می کنید. علاوه بر آن به سایز آشپزخانه هم نگاه کنید و سعی کنید یخچال مناسب با آشپزخانه ای که دارید بخرید.

یخچال ایرانی

یخچال های ایرانی یعنی یخچال فریزر و ساید بای ساید رنج قیمتی شان در بازار از حدود 750 تا یک میلیون تومان شروع می شود و تا حدودا 5 میلیون تومان و حتی کمی بالاترهم می رسد. با حدوداً دو میلیون تومان می شود یخچال فریزر ایرانی خوب هم بخرید.

یخچال خارجی

یخچال های خارجی با وجود آنکه برخی از برندهای مطرحش در ایران مونتاژ می شود اما قیمت شان همچنان بالاست و طرفداران خودش را هم دارد. غیر از قیمت های معمول برندهای خارجی، برخی برندهای مطرحشان هستند که تا 22 میلیون تومان و حتی بالاتر هم می رسند.

یخچال فریزرهایی با برند خارجی نرمال از حدود دو میلیون تومان شروع می شود و به 8 میلیون تومان و حتی بالاتر هم می رسد. یخچال های ساید بای ساید هم از 2 تا 3 میلیون تومان شروع و به 12 میلیون تومان و حتی بالاتر هم می رسد اما می شود با حدود 5 تا 7 میلیون تومان یخچال ساید بای ساید مناسب بخرید!

نتیجه

با توجه به آنچه گفته شد یخچال های ایرانی نسبت به یخچال های خارجی تفاوت قیمت محسوسی دارند که به چشم می آید. با این حال بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند به سمت خرید یخچال هایی بروند که برند خارجی هستند و تصورشان بر این است که کارایی یخچال های خارجی بهتر است.

ماشین لباسشویی

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟3

ماشین لباسشویی از جمله لوازم خانگی هایی است که دیگر جزو جدایی ناپذیر جهیزیه تازه عروس ها به حساب می آید. ماشین لباسشویی هم بسته به این که چه برندی است، چند کیلویی است، چند درصد خشک کن هستند، دور موتورشان چقدر است، تمام اتوماتیکند یا خیر، در از جلو دارند یا از بالا و … متفاوت هستند اما از آنجایی که معمولاً زندگی ها دو نفره اند و لباس های زیادی برای شستن وجود ندارد؛ پیشنهاد می کنیم ماشین لباسشویی با کیلوی بالا در اول زندگی به دلیل مصرف بالای آب و برق نخرید.

بهترین و کاربردی ترین گنجایش بین 5 تا 7 کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می شود.

ماشین لباسشویی ایرانی

ماشین لباسشویی ایرانی قیمت هایش بسته به اینکه چند کیلویی است از تقریباً یک میلیون و 300 هزار تومان شروع می شود و تا حدود دو میلیون و 500 هزار تومان و حتی بالاتر هم می رسد. ماشین لباسشویی هایی که درشان از بالا باز می شود هم می توانید از حدود 400 تا حدود یک میلیون تومان تهیه کنید.

ماشین لباسشویی خارجی

ماشین لباسشویی خارجی هم با توجه به ویژگی هایی که به آن اشاره شد تقریباً از حدود یک میلیون و 900 هزار تومان شروع می شود و تا سه میلیون و 600 هزار تومان و حتی بالاتر هم می رسد.

نتیجه

ماشین لباسشویی ایرانی هم همانطور که می بینید تقریباً تفاوت قیمتی محسوسی با ماشین لباسشویی خارجی دارد، برای همین خیلی از خانواده ها با توجه به اینکه تفاوت قیمت در حدود یک تا دو میلیون تومان است با نگاه به وسع مالی به طور معمول ماشین لباسشویی خارجی را به ایرانی ترجیح می دهند.

اجاق گاز

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟اجاق گاز از جمله وسایل خانگی است که مانند وسایل خانگی دیگر، ایرانی و خارجی بودنش چندان به چشم نمی آید. شاید اگر از اطرافیانتان بخواهید از چند برند خارجی و ایرانی گاز نام ببرند، نتوانند.

در حال حاضر آنچه به قول معروف روی بورس آمده گاز رومیزی است که روز به روز به میزان آن ها اضافه می شود و جای خود را به گازهای بزرگ فردار می دهد. گاز هم بسته به این که چند شعله است، استیل است یا لعابی، پیلوت دارد یا ندارد – که دیگر اکثراً دارند – تفاوت قیمت دارد.

اجاق گاز ایرانی

اجاق گاز ایرانی فردار بسته به این که چند شعله هستند از حدود 800 تا یک میلیون تومان شروع می شود و به حدودا یک میلیون و 800 هزار تومان هم می رسد. حتی برخی برندهای مطرح اجاق گاز ایرانی تا دو میلیون تومان و حتی بالاتر هم هستند. رومیزی آن ها هم از 600-500 هزار تومان شروع می شود و به حدود دو میلیون تومان هم می رسد.

اجاق گاز خارجی

اجاق گاز خارجی نیز مانند ایرانیش بسته به ویژگی ها و آپشن هایی که دارد از یک میلیون تومان شروع می شود و برخی برندهای آن به سه میلیون تومان هم می رسد. کارشناسان می گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق تر از سایر اقلام عمل کرده اند؛ بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید اما کمی با نرخ ارزان تر خریداری کنید.

نتیجه

همانطور که گفتیم اجاق گاز برخلاف لوازم های خانگی دیگر چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت تفاوت چندانی با خارجیش ندارد، به همین دلیل با توجه به سایز خانه تان و میزان استفاده ای که از اجاق گاز دارید، آن را انتخاب کنید.

جاروبرقی

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟4

جاروبرقی هم بسته به برند و قدرت واتی که دارد متفاوت هستند. نکته جالبی که بهتر است بدانید، برای خرید جاروبرقی به این نگاه نکنید که چند وات است چون وات بالاتر دلیل بر بهتر بودن آن نیست.

براساس فرمولی که وجود دارد، برای خانه های زیر 60 متر، جاروبرقی با توان 1300 وات، برای مساحت 60 تا 90 متر توان 1500 وات، متراژ 90 تا 120 متر 1700 وات و برای خانه های بزرگتر از 120 متر جاروبرقی هایی با توان 2000 و 2200 وات مناسبت است، ضمن اینکه هر چه توان جاروبرقی بیشتر باشد، فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع تر اتفاق می افتد.

جاروبرقی ایرانی

جاروبرقی ایرانی نسبت به لوازم خانگی دیگر طرفدار کمتری دارد، به طوری که خیلی ها نام برندی از جاروبرقی ایرانی نمی شناسند. جاروبرقی های ایرانی هم بسته به میزان واتی که دارند، قیمتشان متفاوت است. شما جاروبرقی با قیمت 350 هزار تومان هم با برند ایرانی می توانید تهیه کنید اما تا 800 هزار تومان به بالا هم جاروبرقی ایرانی قیمت دارند.

جاروبرقی خارجی

جاروبرقی خارجی طرفدار زیادی دارد و برندهای معروفی را هم با خود به یدک می کشند. جاروبرقی های خارجی از حدود 600 هزار تومان شروع می شوند و تا حدود یک میلیون و 800 هزار تومان حتی بالاتر هم می رسد. شما می توانید با توجه به متراژهای پایین خانه های امروزی با 800 هزار تومان یک جاروبرقی خارجی مناسب تهیه کنید.

نتیجه

همانطور که گفتیم جاروبرقی ایرانی چندان در بورس نیست و همه ترجیح می دهند از برند خارجیش استفاده کنند، کما این که برخی از برندهای مطرح خارجی نیز در برخی از حراج هایشان در کنار خرید برخی لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال، جاروبرقیشان را هم به عنوان اشانتیون به خریدارها تقدیم می کنند.

منبع: پرشین وی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi