2

غول‌های خودروساز در جهان

  • کد خبر : 30552
  • 08 مرداد 1397 - 13:14
غول‌های خودروساز در جهان

غول‌های خودروساز در جهان

تویوتا که سال‌هاست در جایگاه اول فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو قرار دارد، در سال 2017 یک پله نزول کرد و جای خود را به کمپانی فولکس‌واگن داد. با این حال، به لحاظ ارزش کمپانی، تویوتا همچنان دوم برند ارزشمند پس از مرسدس‌بنز محسوب می‌شود.

غول‌های خودروساز در جهان

تویوتا چندین سال است که در جایگاه اول فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو (از نظر میزان تولید) قرار دارد. بر اساس گزارش‌های فوربس اما از ژوئن ۲۰۱۷، این کمپانی به جایگاه دوم نزول کرد. جایگاه چندین کمپانی دیگر نیز به دلیل تغییر در میزان تقاضا در این فهرست تغییر کرده است.

در این گزارش ، به معرفی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در سال ۲۰۱۷ پرداخته‌ایم.

۱۰- گروه پی‌اس‌ای (PSA) – پژو سیتروئن

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پژو سیتروئن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، حدود ۶۸۲ هزار و ۱۷۴ خودرو تولید کرد. با این حال بر اساس گزارش‌های اتوسایت، وب‎‌سایت تخصصی رتبه‌بندی خودرو، این کمپانی موفق نشد در فهرست ۱۰ برند برتر خودروی جهان جایی برای خود باز کند. سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است و شرکت‌های تابعه این کمپانی، پژو، سیتروئن، اوپل، فورسیا و دانگ‌فنگ هستند.

۹- سوزوکی (Suzuki)

سوزوکی شرکت خودروسازی ژاپنی است که تنها ۶۳ هزار کارمند دارد. سوزوکی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، ۷۳۹ هزار و ۳۲۶ خودرو تولید کرد. این کمپانی هم مثل ستیروئن در فهرست ۱۰ کمپانی ارزشمند خودرو قرار ندارد.

۸- گروه فیات کرایسلر (Fiat Chrysler Automobiles)

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ این کمپانی ایتالیایی موفق شد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲۵ خودرو تولید و جایگاه هشتم را در این فهرست کسب کند. ۳۳ درصد از خودروهای کرایسلر در ایالات متحده تولید می‌شوند. کمپانی‌های داج، جیپ و رم (RAM) از زیرمجموعه‌های این کمپانی هستند. ۸۹ درصد از خودروهایی که جیپ تولید می‌کند -به‌ویژه جیپ رانگلر آنلیمیتد- در ایالات متحده امریکا تولید می‌شود.

۷- هوندا (Honda)

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از فوربس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، این کمپانی با تولید یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۷۰ دستگاه در رتبه هفتم قرار گرفته است.

ارزش این کمپانی که در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۹٫۳ میلیارد دلار بود در سال ۲۰۱۷ به ۲۱٫۳ میلیارد دلار رسید.

۴۵ درصد از اتومبیل‌های این کمپانی در امریکا تولید می‌شود.

۶- فورد (Ford)

این کمپانی با فروش یک میلیون و ۵۲۱ هزارو ۱۶۸ دستگاه خودرو در سه ماه اول سال ۲۰۱۷، جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. همچنین ارزش این کمپانی به ۲۲٫۴ میلیارد دلار رسید در حالی که ارزش آن در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۹٫۸ میلیارد دلار بود. فورد ۶۴ درصد از خودروهای خود از جمله F150 و تاروس را در ایالات متحده امریکا تولید می‌کند.

۵- هیوندای-کیا

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، تولید این کمپانی کره‌ای به یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۳۲ خودرو رسید که بخشی از آن خودروهای کیاموتورز بوده است. دفتر مرکزی کمپانی هیوندای در سئول است و بیش از ۲۶۰ هزار نفر را در استخدام خود دارد.

۴- جنرال‌موتورز (GM)

این شرکت خودروسازی امریکایی در سه ماهه اول سال گذشته دو میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۵۶ خودرو تولید کرد. ارزش شورلت که بخشی از این کمپانی است به ۱۱٫۵ میلیارد دلار رسید که این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۸٫۹ میلیارد دلار بوده است.

کادیلاک، جی‌ام‌سی (GMC)، شورلت و بیوک بیشتر خودروهای خود را در ایالات متحده تولید می‌کنند.

۳- رنو-نیسان (Renault-Nissan)

تولید این کمپانی ژاپنی-فرانسوی هم در سه ماهه اول دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۹۲ دستگاه بوده است.

ارزش نیسان -بخشی از این کمپانی- در سال ۲۰۱۷ به به ۲۴٫۸ میلیارد دلار رسید. این رقم یک سال قبل از آن اما ۱۸٫۸ میلیارد دلار برآورد شده بود. از نظر ارزش کمپانی، رنو-نیسان در جایگاه پنجم وب‌سایت آتوگاید قرار دارد.

۲- تویوتا (Toyota)

تویوتا در سه ماهه اول سال گذشته دو میلیون و ۳۳۸ هزار و ۱۴۶ خودرو تولید کرد که این خودروساز ژاپنی را در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ جهان قرار داد. از نظر وب‌سایت رتبه‌بندی اتوگاید هم تویوتا دومین برند ارزشمند در صنعت اتومبیل انتخاب شد. اگر چه از نظر میزان تولید فولکس‌واگن از تویوتا سبقت گرفت اما هنوز به لحاظ ارزش کمپانی، تویوتا از فولکس‌واگن جلوتر است.
ارزش این کمپانی در سال گذشته به ۴۶٫۳ میلیارد دلار افزایش یافت. این رقم یک سال قبل از آن ۴۳ میلیارد دلار برآورد شده بود.

۱- گروه فولکس‌واگن (VW Group)

گروه فولکس‌واگن از نظر حجم تولید رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ این کمپانی آلمانی ۲ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۷۴۴ دستگاه خودرو تولید کرد. با این حال از نظر ارزش در جایگاه چهارم فهرست آتوگاید ایستاده است. فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۷ ارزشی معادل ۲۵ میلیارد دلار داشت که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: تجارت‌نیوز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi