4

غذاهای عجیب و چندش آور جهان!

  • کد خبر : 29150
  • 12 تیر 1397 - 10:19
غذاهای عجیب و چندش آور جهان!

غذاهای عجیب و چندش آور جهان!

بسیاری از رستوران ها برای ترغیب مشتری و معروف شدن اقداماتی عجیب در رستوران خود از جمله طراحی عجیب و غریب یا ابتکارات حیرت انگیز انجام می دهند که نقش موثری در محبوبیت آنها دارد،در این میان رستوران هایی هم هستند که از روش طبخ غذاهای متنوع و در عین حال عجیب و چندش آور استفاده می کنند و در لیست غذاهای خود چنان غذاهایی را گنجانده اند که تصور کردنشان برایمان حال بهم زن است چه برسد به خوردن آن.

در اینجا به چند نمونه از معرفی غذاهای عجیب کشورهای مختلف دنیا پرداخته ایم که می توانید مشاهده کنید.غذاهای چندش آور جهان

– بالوت balut

این غذا تخم اردکی است که در حال تبدیل شدن به اردک است. در این غذا از جوشاندن اردک زنده در حال تکمیل شدن درست می شود و با نمک و سرکه و فلفل طعم داده می شود و به عنوان یک غذای خیابانی در کشورهایی جنوب شرق آسیا مثل فیلیپین، لائوس، کامبوج و ویتنام به فروش می رسد. بالوت ایده آل در فیلیپین، تخم اردک 17 روزه است، اما ویتنامی ها 19 تا 21 روزه اش را ترجیح می دهند.

– بوداگ boo dog

بوداگ یک غذای مغولی است که با پرکردن شکم موش خرما یا بز از سنگ داغ و سبزیجات و پیاز درست می شود. این غذا بیشتر غذایی جمعی است و در فضای باز و پیک نیک درست می شود. در پخت این غذا تشخیص گرمای سنگ و تعداد سنگ های لازم خیلی اهمیت دارد و کار هر کسی هم نیست. البته گاهی برای بهتر پختن گوشت، همراه با گرمای از درون، لاشه را در معرض حرارت بیرونی قرار می دهند.

– تخم مرغ هزارساله Thousand-Year-Old Egg

این غذای چینی واقعاً با تخم مرغ هزار ساله درست نمی شود، بلکه تنها 4 یا 5 ماه برای آماده شدن آن کافی است. برای پختن این غذای هیجان انگیز، تخم مرغ یا اردک را چند ماه در خاکستر، خاک رس، نمک، آهک چال می کنند، سپس آن را مدتی در پوسته برنج می خوابانند. حالا غذا آماده صرف کردن است.

– رتیل سوخاری Fried tarantulas

رتیل سوخاری غذای محبوب مردم کامبوج است. در این کشور علاوه بر رتیل سوخاری، مار اسپایسی هم خورده می شود که البته علاوه بر اینکه غذای مورد علاقه کامبوجی هاست، هر ساله گردشگران زیادی هم برای خوردن این غذا به کامبوج می روند.

– کله گوسفند Smalahove

کله پاچه گرچه به نظر ما ایرانی ها غذای بسیار لذیذی است و خوردن آن خیلی معمولی به نظر می رسد اما نکته جالب در رابطه با این غذا این است که گویا «کله» فقط غذای مورد علاقه ایرانی ها نیست و نروژی ها هم به آن علاقه دارند. آن ها این غذای سنتی را با کِز دادن و بعد پختن کله درست می کنند و سپس با کلم و سیب زمینی پخته می خورند، اما به خوردن «پاچه» علاقه چندانی ندارند.

– اسکامول Escamol

اسکامول، مخلوطی از لارو مورچه و سبزیجات است.این غذا، یک غذای محبوب مکزیکی است.

– خون خوک و نان pig blood and bread

مخلوط خون تفت داده خوک به همراه نان، خوراکی محبوب برای صبحانه در سوئد است.

– ساناکجی Sannakji

ساناکجی، اختاپوسی است که به تازگی کشته شده و بعد تکه تکه و سریعاً سرو می شود. این غذا با کنجد و روغن کنجد خورده می شود.

– کُره چشم ماهیِ تُن Tuna Eyeball

چشم ماهی تن یک غذای محبوب در ژاپن و برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیاست. چشم ماهی تن، چرب و بسیار طعم دار است. این غذا خام خورده نمی شود و باید با حرارت ملایم پخته شود. عموماً برای پخت به چشم ماهی، آب لیموی تازه، زنجبیل، سس سویا، روغن کنجد و نمک اضافه می شود.

– تاج خروس Cockscombs

وقتی بال، گردن و پای مرغ خوردنی است، چرا تاج آن خوردنی نباشد؟ برای درست کردن غذا با تاج خروس، آن را در آب لیموی تازه می خوابانند و با سبزیجات و پیاز می پزند و با انواع سس ها می خورند. این غذا در منوی رستوران ها در فرانسه و ایتالیا پیدا می شود. البته بعضی ها سوخاری آن را ترجیح می دهند.

– حشره و کرم insects and warms

حشره ها و کرم های خوردنی، گونه های خاصی از حشرات را شامل می شود. در واقع در هر کشوری برخی از گونه های حشرات، خوردنی محسوب می شوند. در تایلند، چین، کره جنوبی و آمریکای مرکزی، علاوه بر خود حشرات، لارو آن ها هم خوردنی است.

– فوگو fugu

فوگو، غذایی است که از پختن یک نوع ماهی پفی درست می شود. پختن این نوع غذا برای هر کسی قانونی نیست. در واقع تنها آشپزهایی که دوره های لازم سه ساله را گذرانده اند و مهارت کافی دارند، می توانند این غذا را بپزند، چون بخش هایی از این ماهی به شدت سمی و کشنده است.

منبع: نمناک

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi