1

عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور خودرو

  • کد خبر : 33913
  • 04 آگوست 2020 - 9:44
عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور خودرو

عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور و کارکرد آن در خودرو ها ، نکاتی هستند که اگر شما به عنوان دارنده خودرو از آنها مطلع باشید، می توانید با رعایت نکاتی در مصرف روغن موتور صرفه جویی کنید.

دانستنی آنلاین:عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور و کارکرد آن در خودرو ها ، نکاتی هستند که اگر شما به عنوان دارنده خودرو از آنها مطلع باشید، می توانید با رعایت نکاتی در مصرف روغن موتور صرفه جویی کنید.

 

عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور خودرو

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی، ساخت موتورها، شرایط کارکرد موتور از لحاظ افزایش دور موتور، نسبت تراکم بالا و دمای احتراق بیشتر، فشار به یاتاقان های ثابت و متحرک بیشتر شده است .

لذا این امر سازندگان روغن موتور را براین داشته است که روغن هایی متناسب با تکنولوژی موتور ها یا زمان تعویض بیشتر تولید نمایند. امروزه با توجه به استاندارد های زیست محیطی ، تبخیر و کاهش سطح روغن موتور محدود شده است و سرریز روغن به منظور تامین کسری روغن موتور کاهش یافته است .

 

عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور :

عواملی که در مدت زمان کارکرد و تعویض روغن موتور خودرو مؤثرند، عبارتند از:

  • شرایط کاری موتور مانند : رانندگی با سرعت بالا، رانندگی با بار بیش از حد استاندارد در جاده هایی با شیب زیاد ، در جا کارکردن زیاد موتور در ترافیک های سنگین ، رانندگی با سرعت بالا در هوای سرد قبل از گرم شدن روغن موتور ، خاموش روشن نمودن موتور به دفعات زیاد در هوای سرد و رانندگی در جاده های خاکی و گرد و غبار به مدت طولانی
  • کیفیت احتراق موتور ( تنظیم به موقع موتور و رفع ایرادات برقی و سوخت رسانی )
  • کیفیت روغن موتور و سوخت مصرفی
  • کیفیت فیلتر های هوا و روغن و تعویض به موقع آنها

 آیا نوع و کیفیت سوخت مصرفی از عوامل مؤثر در زمان تعویض روغن موتور است؟

          سربی که برای بهسوزی به بنزین اضافه می شد ، پس از ورود به روغن موتور باعث اکسیده شدن سریع تر روغن و افت کیفیت روغن می گردید که خوشبختانه در حال حاضر حذف شده است . بنزین با اکتان پایین به دلیل ایجاد احتراق ناقص و اضافه نمودن دوده به روغن می شود که این موضوع نیز باعث کاهش خاصیت روانکاری روغن می شود. استفاده از بنزین های سوپر متناسب با تکنولوژی موتور ، این مشکل را تا حدودی بر طرف می کند .

از آنجا که در بازار انواع روغن ها با درجات و کیفیت های مختلف موجود می باشد ، پیشنهاد  می شود با رجوع به دستور العمل کارخانه سازنده خودرو ، نسبت به استفاده از روغن توصیه شده و تعویض به موقع آن با توجه به نکات بیان شده ، اقدام نمایید .

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi