0

علامت‌های روی ظروف یکبار مصرف نشانه چیست؟+ویدئو

  • کد خبر : 9526
  • 24 آبان 1395 - 10:25
علامت‌های روی ظروف یکبار مصرف نشانه چیست؟+ویدئو

امروزه استفاده از ظروف پلیمری یا به اصطلاح ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلایلی از قبیل استفاده آسان، صرفه‌جویی در زمان و رعایت بهداشت در زندگی مردم نقش گسترده‌ای پیدا کرده است.ظروف یکبار مصرف می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد به شرطی که درست و مناسب استفاده گردد.

#علامت‌ #ظروف_یکبار_مصرف #نشانه #دانستنی #بیشتر_بدانیم

امروزه استفاده از ظروف پلیمری یا به اصطلاح ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلایلی از قبیل استفاده آسان، صرفه‌جویی در زمان و رعایت بهداشت در زندگی مردم نقش گسترده‌ای پیدا کرده است.

البته یکی از ایرادهای استفاده از این ظرف‌ها، آلودگی محیط‌ زیست به دلیل قابل بازیافت نبودن این ظرف‌هاست.

استفاده از این ظرف‌ها می‌تواند در سلامت فرد اثر زیادی داشته باشد. استفاده از ظروف یکبار مصرف نامناسب، عارضه‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.

ظروف یکبار مصرف انواع زیادی دارند که برای هر نوع غذا یا نوشیدنی باید از ظرفی که برای آن نوع ماده غذایی ساخته شده استفاده کرد.

مصرف‌کنندگان ظرف‌های یکبار مصرف باید به نشان‌های اختصاری که کف ظرف نقش بسته، توجه کنند. مانند PP یا PS که نشان‌دهنده جنس ظرف و در نهایت بیانگر نوع مصرف و کاربرد آن ظرف است.

لذا نیاز است مصرف‌کنندگان با علائمی که در کف ظروف یکبار مصرف حک شده‌اند، آشنایی داشته باشند، یکی از این علائم PP به معنای ظروف پلی‌پروپیلن است که برای جابه‌جایی فرآورده‌های غذایی داغ از قبیل آش و حلیم با دمای بالاتر از 70 درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود. همچنین برای بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی مانند ماست، خامه و پنیر نیز استفاده می‌شود.

اما ظروف با علائم PS یا ظروف پلی‌استایرن تنها برای فرآورده‌های غذایی در دمای عادی و کمتر از 70 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شوند و نمی‌توان از آن برای نوشیدنی‌های داغ مانند چای، شیر و قهوه، فرآورده‌های غذایی با دمای بالا و فرآورده‌های خوراکی چرب مانند کره و مارگارین استفاده کرد.

منبع: قطره

از ظروف یکبار مصرف با توجه به کاربردش استفاده کنیم

ظروف یکبار مصرف می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد به شرطی که درست و مناسب استفاده گردد.

فیلم ویدیوئی زیر گفت و گویی است با آقای مهدی نعمتی کارشناس محترم مدیریت پسماند ایران که در خصوص انواع ظروف یکبار مصرف و نکات بهداشتی و نحوه استفاده از آن ها صورت گرفته است و حاوی اطلاعات بسیار مفیدی می باشد.

آپارات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi