وجود تعداد قابل توجه پایگاه های خبری در کشور و تفاوت عملکرد و مأموریت آ نها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، زبان، سرعت در تولید و انتشار اخبار، میزان بهره مندی از فناوری های جدید رسانه ای، رعایت اصول حرفه ای و ده ها شاخص دیگر، ایجاب می کند ارزیابی دقیقی از فعالیت های آنان صورت پذیرد.
دستورالعمل رتبه بندی پایگاه های خبری با هدف ارتقاء جایگاه حرفه ای پایگاه های خبری و برقراری عدالت رسانه ای، توسط وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شده است.
برای اطلاع از مفاد شیوه نامه مرحله دوم رتبه بندی پایگاه های خبری، می توانید فایل PDF این شیوه نامه را دریافت کنید.