0

شهردار جدید پایتخت انتخاب شد

  • کد خبر : 33160
  • 22 آبان 1397 - 13:41
شهردار جدید پایتخت انتخاب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، پیروز حناچی را به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید پایتخت را انتخاب  کردند.

در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱  رأی را کسب کرد.

بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید پایتخت شد.

شورای پنجم در حالی سومین شهردار جدید پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز  مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.

 پیروز حناچی ۵۵ سال سن داشته و دارای تحصیلات دکتری معماری است. او هم از رقبای محمدعلی نجفی و هم از رقبای محمدعلی افشانی در زمان بررسی گزینه‌های بررسی شهرداری تهران بود، اما محمد علی نجفی شهردار سابق تهران او را از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران آورد تا به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران فعالیتش را آغاز کند. افشانی نیز حناچی را به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران منصوب کرد که فعالیتش تا قبل از انتخابش به عنوان شهردار جدید پایتخت ادامه داشت.

حناچی که فارغ التحصیل اولین دوره دبیرستان مفید است. در دولت سیدمحمد خاتمی، در وزارت راه و شهرسازی دارای مسئولیت و در دولت محمود احمدی نژاد نیز مشاور وزیر راه، مسکن و شهرسازی بود. او در دولت حسن روحانی نیز معاون معماری و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه بود.

منبع: ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi