0

7درسی که کارآفرینان از فروشندگی یاد می‌گیرند

  • کد خبر : 9015
  • 09 آبان 1395 - 13:36
7درسی که کارآفرینان از فروشندگی یاد می‌گیرند

اگر شما جزء دسته دوم از کارآفرینان باشید، که پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان برای مدتی مشغول کار در یک محیط دفتری دیگر و برای یک کسب‌وکار دیگر بوده‌اند و البته این شغل اول آن‌ها در حوزه فروش بوده است، بهترین حالت و شرایط لازم برای وارد شدن به حوزه کارآفرینی دارید.

#درس #فروشندگی #کارآفرینان #دانستنی #بیشتر_بدانیم

به‌طورکلی دودسته مختلف از کارآفرینان وجود دارند. یک دسته آن‌هایی هستند که به‌طور مستقیم کسب‌وکار خود را آغاز کرده و پیش از آن سابقه کار و فعالیت در فضای بازاریابی و فروشندگی ندارند و دسته دیگر آن نوع از کارآفرینان هستند که برای مدتی در این فضا کارکرده‌ و سپس به راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان پرداخته‌اند.

به نظر ما اگر شما جزء دسته دوم این نوع از کارآفرینان باشید، که پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان برای مدتی مشغول کار در یک محیط دفتری دیگر و برای یک کسب‌وکار دیگر بوده‌اند و البته این شغل اول آن‌ها در حوزه فروش بوده است، بهترین حالت و شرایط لازم برای وارد شدن به حوزه کارآفرینی دارید.

کارآفرینان 7 درس زیر را از فروشندگی می آموزند:

 1- شناخت و درک بهتر مردم

اولین چیزی که حرفه فروش به ما کارآفرینان آموزش می‌دهد، شناخت مردم و اشاره‌ها یا هر نوع سیگنال و علامتی از طرف آن‌هاست که آن‌ها از خود بروز می‌دهند و مبنی بر تمایل آن‌ها به یک محصول یا تمایل به نهایی شدن فروش از طرف آن‌ها تفسیر می‌شود. به‌عنوان یک کارآفرین، این کیفیت و خصوصیت در موارد بسیار زیادی کاربردی بوده و مفید واقع می‌شود، چراکه یک فرد کارآفرین همواره باید به ارزیابی مردم، خوبی و بدی کیفیت کار پرداخته و به‌هرحال کار خودش را از طریق مردم پیش ببرد.

2- روبرو شدن با موضوع عدم پذیرش

یک موضوع تلخ که شما کارآفرینان از حرفه و تجربه فروش می‌توانید یاد بگیرید، روبرو شدن با مسئله عدم پذیرش از طرف مشتری است. فروشندگان در هر صنعتی به‌خوبی می‌دانند که هر 10 بار تلاش تنها یک موفق به فروش کالای خود می‌شوند یا این که حداقل به‌خوبی از نرخ تبدیل مراجعه‌کننده به مشتری برای خود اطلاع داشته و از عدم پذیرفته شدن پیشنهاد خود توسط مشتری ناراحت نمی‌شوند. در کسب‌وکار شما ممکن است بارها و بارها با عدم پذیرش خود و پیشنهاد خودتان از طرف مشتری روبرو شوید و باید همواره پذیرای شرایط بوده و با آن کنار بیایید.

3- کنار آمدن با استرس ناشی از محیط

زمانی که به پایان ماه نزدیک می‌شوید و باید به هدف فروش خود دست پیدا کنید، به‌خوبی باید یاد بگیرید که چگونه بر استرس خود مسلط شده و به آن اجازه افزایش پیدا کردن ندهید. همچنین باید بدانید که چه حرکت‌های خلاقانه‌ای در هر برخورد می‌تواند منجر به تبدیل‌شدن یک مراجعه‌کننده به مشتری برای شما شود. ازاین‌رو، مدیریت استرس و فشار هنری است که یک فروشنده در شغل خود آن را به‌خوبی یاد می‌گیرد.

4- شناخت و درک بهتر بازار

یک فروشنده همواره از اصول اولیه و ابتدایی بازاریابی اطلاع دارد و این هم تنها به دلیل حضور همیشگی وی در بازار و اطلاع از فعالیت‌های رقبا است، این که باید چه‌کاری در برابر رقبا انجام دهند، نیازها و خواسته‌های مشتریان وی چه مواردی هستند و توانایی اصلی و واقعی شرکت و کسب‌وکار وی چیست؟ درحالی‌که یک فروشنده همیشه در بازار حضور دارد، از زیروبم محصول و خدمات خود به‌خوبی اطلاع داشته و بازار را به‌خوبی درک می‌کند.

5- ملاقات و آشنایی با افراد جدید

به‌عنوان یک فروشنده، شما باید همواره با افراد و مراجعین جدیدی آشنا شده و تعامل داشته باشید، فروشندگان جدید را ملاقات کنید، شرکای جدید در کانال پیدا کنید و در کل باید همواره در جستجوی افراد جدیدی باشید. این موضوع هم به این دلیل است که مثلاً مشتریان فعلی شما ممکن است از شما خرید داشته باشند و این خرید هم همواره تکرار شود، اما بالاخره درهرصورت این خرید محدودیتی داشته و تا زمانی ادامه پیدا می‌کند. بنابراین به‌عنوان یک فروشنده، به‌خوبی از اهمیت ملاقات با افراد جدید آگاهی دارید و مخالفتی با ملاقات افراد جدید ندارید و همچنین به‌عنوان یک کارآفرین باید اطمینان داشته باشید که به‌منظور موفقیت در کار و کسب خودتان همواره باید با افراد جدید ملاقات داشته و با آن‌ها تعامل داشته باشید. هرقدر تعداد اعضای شبکه ارتباطی شما بیشتر باشد، موفقیت شما حتمی‌تر می‌شود.

6- ریسک‌پذیری

هر کسب‌وکاری همواره شامل پذیرش ریسک و مسئولیت‌هایی منطقی می‌شود. این‌گونه است که من می‌گویم همواره هر فروشنده باید یک محاسبه‌گر باشد و به محاسبه و ارزیابی افراد و مخاطبین بپردازد. فروشندگان همیشه هدف و مخاطب هدف خود را به‌خوبی می‌شناسند و فعالیت‌های موردنیاز برای ارتباط برقرار کردن با آن‌ها را هم به‌خوبی می‌شناسد. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید بر استرس خود مسلط شوند و به‌خوبی می‌دانند چگونه باید ریسک‌های محاسبه‌شده‌ای بردارند و همچنین به‌خوبی می‌دانند که اگر تمام تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه ماند، چگونه باید با عواقب ریسک‌ها و مسئولیت‌های پذیرفته‌شده کنار بیایند.

7- مهارت‌های ارتباطی

هیچ فروشنده‌ای درواقع بدون داشتن مهارت‌های ارتباطی کامل نیست. فروشندگان عموماً به‌عنوان افرادی باهوش شناخته می‌شوند و برای موفقیت هم درواقع باید باهوش باشند، چراکه برای تفهیم محصول و ایده خود شاید تنها چند دقیقه وقت در اختیار داشته باشند. بنابراین این افراد به‌خوبی هدف خود را شناخته و به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید برای دستیابی به هدف خود مفهوم موردنظر خود را به مشتری انتقال دهند. پس اهمیت ارتباط خوب را به‌خوبی درک می‌کنند.

درمجموع مزیت‌های فعالیت داشتن در یک بخش فروش برای یک کارآفرین ثابت‌شده است، حتی اگر قصد شروع کارآفرینی با یک محصول دیجیتال را داشته باشد.

منبع: شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi