5

امضای قرارداد مابین شرکت صنایع تولیدی کروز و کانتیننتال آلمان

  • کد خبر : 13883
  • 28 می 2017 - 11:36
امضای قرارداد مابین شرکت صنایع تولیدی کروز و کانتیننتال آلمان

شرکت صنایع تولیدی کروز و کانتیننتال آلمان، پس از سال‌ها همکاری در زمینه تولید قطعات و به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در بازار ایران، قرارداد تأسیس جوینت ونچر مشترک را به امضا رساندند. شرکت کانتیننتال آلمان نامی شناخته شده در صنعت قطعه‌سازی است

شرکت صنایع تولیدی کروز و کانتیننتال آلمان، پس از سال‌ها همکاری در زمینه تولید قطعات و به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در بازار ایران، قرارداد تأسیس جوینت ونچر مشترک را به امضا رساندند.

شرکت کانتیننتال آلمان نامی شناخته شده در صنعت قطعه‌سازی است و هم‌اکنون با دارا بودن طیف وسیعی از خطوط تولیدی، در جایگاه سومین قطعه ساز جهان جای دارد. این شرکت مدت‌ها است که در زمینه تولید قطعات خودرو با شرکت کروز همکاری می‌کند اما در ادامه برنامه‌های توسعه‌ای کروز و به دنبال گشایش‌های حاصل شده در فضای پسابرجام، دو طرف پس از مذاکرات فشرده برای تأسیس یک جوینت ونچر مشترک در ایران به توافق رسیدند.

در طی این قرارداد دو شرکت قطعه‌سازی کانتیننتال (Continental) از آلمان و کروز از ایران هفته گذشته اقدام به ایجاد یک شرکت مشترک به نام CCAC(  Continental Crouse Automotive components ) کردند. شایان‌ذکر است سهم کروز 55 درصد و سهم شرکت آلمانی 45 درصد است.

بر اساس این قرارداد، شرکت مشترک کروز و کانتیننتال جدیدترین مدل‌های قطعه ECU با فناوری 32 بیتی و انژکتور و ECT را در ایران تولید خواهند کرد. در این زمینه باید توجه داشت در حال حاضر معماری ECU های تولید شده در کشور 16 بیتی است و فناوری بالاتر ECU هایی با معماری 32 بیتی باعث می‌شود ایران در زمره کشورهای پیشرو در این زمینه قرار گیرد. از سوی دیگر تولید انژکتور به دلیل دقت و فناوری بالایی که در تولید آن وجود دارد در حال حاضر محدود به کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و آلمان است و با تأسیس این جوینت ونچر، ایران نیز در کنار این کشورها به تولیدکنندگان این قطعه حساس خواهد پیوست.

همان‌گونه که عنوان شد شرکت کانتیننتال آلمان بخش‌های مختلفی از خودرو را تولید می‌کند و به همین دلیل بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در گام بعدی شرکت‌های مشترک دیگری در زمینه‌های فعالیت کانتیننتال ازجمله ترمز و تجهیزات سیستم صوتی و اطلاع‌رسانی خودرو ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر در این قرارداد مباحث انتقال فناوری هم به‌صورت شفاف دیده شده است، به‌طوری‌که هم‌زمان با عقد این قرارداد 4 مهندس کانتیننتال در مرکز مهندسی شرکت مشترک آغاز به کارکرده‌اند و در مدت کوتاهی شاهد افزایش تعداد این مهندسان به 10 نفر خواهیم بود.

گفتنی است این قرارداد در حالی بین کروز و کانتیننتال منعقد شده است که این دو شرکت سابقه همکاری 12 ساله در زمینه تولید قطعات موتور و تأمین قطعات بیش از 8 میلیون موتور خودروهای تولید داخل دارند و قرارداد تأسیس جوینت ونچر عملا گامی رو به جلو در همکاری‌های بلندمدت میان دو شرکت است.

شرکت کانتیننتال آ-گ Continental AG که با نام «کونتی» نیز شناخته می‌شود، سال 2016 با فروش بیش از  40 میلیارد یورو توانست سومین قطعه ساز بزرگ دنیا لقب بگیرد.

لینک منبع

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi