1

سومین رویداد استارتاپ ویکند گردشگری در تهران برگزار می شود

  • کد خبر : 17392
  • 25 شهریور 1396 - 17:31
سومین رویداد استارتاپ ویکند گردشگری در تهران برگزار می شود

سومین رویداد استارتاپ ویکند “شروع کن ” با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، گروه کارآفرینان اسپارک و بنیاد نخبگان کارآفرینی ایران وبا حمایت بانک گردشگری و مگامال و سایر سرمایه گذاران در مهرماه امسال برگزار ‌می‌شود.

سومین رویداد استارتاپ ویکند “شروع کن ” با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، گروه کارآفرینان اسپارک و بنیاد نخبگان کارآفرینی ایران وبا حمایت بانک گردشگری و مگامال و سایر سرمایه گذاران در مهرماه امسال برگزار ‌می‌شود.

این برنامه به نوعی کارآفرینی با رویکرد گردشگری است که تلاش دارد ضمن آموزش اصول مهم کارآفرینی، کارگاه‌های عملی تیم‌سازی و پرورش ایده را تشکیل دهد. بیش از ۳۶ درصد از استارت‌آپ‌هایی که در استارت‌آپ ویکند تشکیل شده‌اند، هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز تصمیم به ادامه همکاری با تیم یا استارت‌آپ خود را دارند. استارت‌آپ ویکند یـک رویـداد آموزشی-تجربی غیـرانتـفـاعـی است و در سه روز آخر هفته برگزار می شود. در این رویداد آموزشی مشتاقان کـارآفرینی در حوزه گردشگری گرد هم می آیـند تا با اشتراک‌گذاری ایـده‌هایشـان و تشکیل تیم‌ها به راه‌اندازی مدل‌های کسب‌و‌کاربپـردازند.
شرکت‌کنندگان این رویداد در چهار دسته شامل کسب‌و‌کار، فنی، طراح و گردشگری قرار می‌گیرند. افرادی که در کسب‌و‌کار مهارت دارند، کسانی هستند که با مفاهیم کسب‌و‌کار آشنا هستند و می‌خواهند نقش‌هایی مانند بازاریابی، توسعه طرح تجاری، رهبری گروه، روابط عمومی، تهیه مدارک و اسنادسازی را برعهده داشته باشند. بخش فنی شامل افرادی است که تخصص فنی در برنامه‌نویسی و شبکه دارند.
شرکت‌کنندگانی که در دسته طراح قرار می‌گیرند درواقع طراحان خوبی هستند؛ طراحی لوگو، آیکون‌ها، تصاویر و طراحی گرافیکی سایت از نقش‌هایی است که این افراد در این رویداد ایفا می‌کنند. در نهایت افرادی که علاقه‌مند به حوزه گردشگری هستند، کسب‌و‌کار گردشگری دارند و یا به دنبال ایده‌های بکر برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در حوزه گردشگری هستند، در دسته گردشگری قرار می‌گیرند. ظرفیت درنظر گرفته شده برای ثبت‌نام در این رویداد ۱۰۰ نفر درنظر گرفته شده که این ظرفیت در بین ۴ دسته مختلف از شرکت‌کنندگان به تناسب حجم آن دسته تقسیم شده است.
در روز اول این رویداد کارآفرینان جوان دور هم جمع می‌شوند، از همدیگر یاد می‌گیرند و سعی می‌کنند که ایده‌هایشان را به واقعیت به مرحله اجرا برسانند؛ به هر شرکت‌کننده ۶۰ثانیه فرصت داده می‌شود که ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب‌و‌کار جدید ‌مطرح کند. سپس از شرکت‌کنندگان در مورد بهترین ایده‌ها رأی‌گیری می‌شود.
در روز دوم شرکت‌کنندگان به تیم‌های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و هر گروه سعی می‌کند ایده‌ای را پخته‌تر کند و به مرحله اجرا برساند. قسمتی از تیم سعی می‌کند که مدل تجاری آن ایده را طراحی کرده و با صحبت با مشتریان بالقوه آن را اعتبارسنجی کند، قسمت دیگر از تیم سعی می‌کند که نمونه اولیه آن محصول یا کالا را برنامه‌ریزی کرده تا بتوانند آن را برای آزمایش به مشتریان بالقوه عرضه کنند.
در نهایت در روز سوم تیم‌ها در کمال خستگی سعی در اتمام کارهای لازم برای ارائه نتیجه فعالیت‌هایشان به هیات داوران را دارند.
7 داور نیز در این رویداد حضور دارند و بر فعالیت‌های تیم‌ها نظارت کرده و در پایان رویداد 3 ایده از بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. همچنین این رویداد فرصت خوبی برای تیم‌های شرکت‌کننده است تا بتوانند با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کرده و ایده‌های خود را به آنها معرفی کنند.

رویداد کارافرینی “شروع کن ” در روزهای 19 تا ۲1 مهر ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس startup-weekend.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 6119229 – ۶119329-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

منبع: دانشگاه تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi