3

آیا می خواهید بدانید سن واقعی بدن شما چقدر است؟+ویدئو

  • کد خبر : 9840
  • 11 آذر 1395 - 12:24
آیا می خواهید بدانید سن واقعی بدن شما چقدر است؟+ویدئو

محققان دریافته‌اند که می‌توان سن زیست‌شناختی فرد را با استفاده از نمونه‌ی آزمایش خون و تجزیه و تحلیل پروتئین‌های موجود در خون او محاسبه کرد. عوامل خاصی مانند نوشیدن سودا و سیگار کشیدن می‌تواند باعث افزایش سن بدن شود به نطر محققان گفتن این حقیقت به بیماران می‌تواند آن ها را برای تغییرات مؤثری در شیوه‌ی زندگی تشویق کند

#سن_واقعی #بدن #بیشتر_بدانیم #دانستنی

با استفاده از نمونه‌ آزمایش خون و با تجزیه و تحلیل پروتئین‌های موجود در نمونه‌ی خون٬ محققان دریافته‌اند که می‌توان سن واقعی بدن  فرد را محاسبه کرد.

دوست دارید بدانید سن واقعی بدن تان چقدر است؟

با تجزیه و تحلیل پروتئین‌های موجود در نمونه‌ی خون٬ محققان دریافته‌اند که می‌توان سن واقعی بدن فرد را با استفاده از نمونه‌ی آزمایش خون او محاسبه کرد. عوامل خاصی مانند نوشیدن سودا و سیگار کشیدن می‌تواند باعث سن واقعی بدن شما شود و محققان می‌گویند که گفتن این حقیقت به بیماران می‌تواند آن ها را تشویق کند تا تغییرات مؤثری در شیوه‌ی زندگی خود اعمال نمایند.

آن ها در همین ارتباط نمونه‌ی خون ۱۰۰۰ فرد را آزمایش کرده و تعداد پروتئین‌های موجود در آن و نیز برخی ویژگی‌های فیزیکی شان را سنجیدند.

وقتی سن بدن و اندام‌ها بالا می‌رود٬ عوامل منفی می‌تواند بر فرآیندهای مولکولی و نیز سرعت سالخوردگی تأثیر بگذارد. از طریق تحلیل پروتئین‌های موجود در خون٬ می‌توان سن واقعی بدن یا سن بیولوژیکی ( زیست‌شناختی) فرد و نیز وزن٬ قد و اندازه‌ی باسن را تخمین زد. در واقع مشخصات این پروتئین تحت تأثیر یک سری از انتخاب‌ها در زندگی و عوامل خاصی صورت می‌گیرد که باعث تسریع روند سالخوردگی بدن می‌شود در شرایطی که سایر عوامل از سرعت آن می‌کاهد.

سیگار کشیدن٬ استرس و نوشیدن انواع سودا می‌تواند باعث تسریع روند سالخوردگی بدن شود. بر خلاف آن یک سری عوامل هم می‌تواند بدن را جوان نگه دارد. مثلا سیگار کشیدن و نوشیدن سودا تا شش سال بدن را به لحاظ بیولوژیکی پیر می‌کند در شرایطی که مصرف ماهی‌های چرب و قهوه و نیز ورزش تا همان میزان می‌تواند این روند را کندتر کند. داشتن اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه٬ می‌تواند باعث انتخاب روش درمان درست یا تغییر شیوه‌ی زندگی و دیدن تأثیرات آن شود.

همچنین براساس توصیه بسیاری از كارشناسان و متخصصان، تغییر الگوهای تغذیه‌ای و تحرك بیشتر كمك بسیاری به افزایش طول عمر و كاهش سن واقعی بدن و جوان نگه داشتن آن می‌كند، اما این مهم را نباید فراموش كرد كه كار كشیدن از قلب و سوزاندن چربی‌های اضافه بدن نیز در رساندن بدن به سن واقعی خود مؤثر خواهد بود.

منبع: الو دکتر

سن واقعی بدن شما چقدر است؟

آپارات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi