2

سند چشم انداز و راهبردهای توسعه شهر کرج در افق 1400 رونمایی شد

  • کد خبر : 28031
  • 17 می 2018 - 13:02
سند چشم انداز و راهبردهای توسعه شهر کرج در افق 1400 رونمایی شد

سند چشم انداز و راهبردهای توسعه شهر کرج در افق 1400 رونمایی شد

استان البرز و شهر کرج به عنوان مرکز این استان، به عنوان استان پیش قراول و پیش رو در اجرای منویات مقام معظم رهبری و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی و طلایه دار دولت تدبیر و امید در توسعه سرزمینی کشور می باشد. این استان خود را مکلف می داند بر اساس فرمان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری ، به صورت متوازن از ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه از منابع داخلی و انسانی خود استفاده نماید.

یکی از ظرفیت های استان البرز وسعت آن است که چنانچه از پتانسیل جمعیتی مرکز استان به نفع توسعه سرزمینی در آن استفاده شود دو پتانسیل بالقوه در این استان خواهیم داشت. برای نیل به این هدف باید تدابیری اتخاذ شود که مهمترین نتیجه اجرای این سیاست، تغییر موقعیت خدمات و کار از شهر تهران و کرج به سمت شهرستان های استان البرز و سرازیر شدن بخش عمده ای از خدمات پایتخت به داخل استان است. از نتایج چشمگیر و مؤثر این رخداد کاهش بار خدماتی پایتخت و استفاده از آن به نفع توسعه استان البرز و به ویژه شهر کرج می باشد.

ایده (بحث) انتقال فیزیکی پایتخت میسر نیست مگر از بار خدماتی آن کاسته شود و در این میان موقعیت و شرایط استان البرز و شهر مرکز استان، به عنوان استان جایگزین شهر پایتخت، گزینه ای بهتر از سایر مراکز استان ها می باشد تا با اجرای این مهم نقش این استان و شهر کرج در پیشرفت و توسعه ملی نیز پر رنگ تر از حال گردد.

در این راستا سند چشم انداز کرج 1400 و راهبردهای توسعه آن و تهیه برنامه ای جامع در تعریف کاربری و عملکردهای مناسب برای این شهر و حمایت و بستر سازی برای نیل به اهداف مشخص شده توسط دکتر مجید سریزدی تدوین شده است که روز 23 اردیبهشت رونمایی شد و در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

امید است در چشم انداز کرج 1400 شاهد تحقق تمامی برنامه های این سند باشیم.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi