3

روش های لکه بری از فرش

  • کد خبر : 1703
  • 13 بهمن 1394 - 13:28
روش های لکه بری از فرش

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها ممکن است رخ بدهد، به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن هاست. پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روش مخصوص به خود را دارد؛ چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه که هست خراب تر شود. در اینجا به نحوه […]

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها ممکن است رخ بدهد، به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن هاست. پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روش مخصوص به خود را دارد؛ چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه که هست خراب تر شود. در اینجا به نحوه پاک کردن تعدادی از این لکه ها اشاره می کنیم.

لکه چای و قهوه
لکه چای و قهوه روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر است ، ابتدا باید اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه باز باقی ماند از آب اکسیژنه ۵ درصد و مقداری آب لکه زدا استفاده کرد تا خوب پاک شود سپس با دستمال محل را خشک کرد و مالش داد تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

لکه چسب
لکه چسب ها از جمله سمج ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند؛ چرا که وارد تار و پود فرش می شوند. برای پاک کردن این لکه ها باید ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با PH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کرد همچنین می توان مقداری آمونیاک به آن اضافه کرد تا چسب ها را به راحتی بتواند پاک کند. البته باید توجه داشت که درصورت استفاده زیاد از آمونیاک ممکن است فرش زودتر بپوسد.
لکه قطرات شمع
شاید گاهی برای شما رخ بدهد که اشک های شمع در تولدها و یا در زمان قطعی برق روی زمین ریخته و لکه هایی را به وجود آورند. برای حل این مشکل یک کاغذ قهوه ای رنگ یا یک کاغذ خشک کن روی نقطه مور دنظر بگذارید و سپس یک اتوی داغ را روی خشک کن یا پاکت قرار دهید پس از چند دقیقه شمع به کاغذ می چسبد، در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید.

تنباکو و نیکوتین
این لکه ها از جمله سرسخت ترین لکه هایی هستند که می توانید روی فرش پیدا کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است. ابتدا مقداری از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه ها از بین رفته باشند.

لکه دوده
یکی از لکه هایی که شاید کمتر با آن روبه رو شوید لکه های دوده است. البته بهتر است با نحوه تمیز کردن آن آشنا باشید تا در زمان نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. برای از بین بردن آثار دوده بویژه بر روی فرش یا موکت تیره بایستی مقداری نمک روی لکه بپاشید.

لکه آدامس
برای از بین بردن لکه آدامس بایستی از یخ استفاده کرد بدین صورت که قطعات یخ را روی آدامس قرار دهید تا آنکه کاملاً سخت و شکننده شود سپس برای از بین بردن آثار آن باید از یک ماده شوینده استفاده کرد. البته به غیر از یخ می توان از سفیده تخم مرغ نیز استفاده کرد روش استفاده از آن نیز مانند استفاده از یخ است.

لکه جوهر خودکار
در خانه هایی که دارای دانش آموز هستند گاه لکه هایی از جوهر خودکار به چشم می خورد برای از بین بردن این لکه ها، مقدار زیادی اسپری مخصوص مو، روی لکه بپاشید و بگذارید خشک شود سپس به آرامی با محلول آب و سرکه آن را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که میزان سرکه ای که استفاده می کنید به اندازه ای نباشید که تارهای فرش را خراب کند.

منبع مطالب :
https://seemorgh.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=1703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi