2

روستای تاریخی اُنار – یکصد جاذبه دیدنی ایران (47)+ویدئو

  • کد خبر : 11144
  • 16 فوریه 2017 - 12:48
روستای تاریخی اُنار – یکصد جاذبه دیدنی ایران (47)+ویدئو

روستای تاریخی اُنار در شرق مشکین شهر و در فاصله حدود 24 کیلومتری از این شهرستان قرار دارد که وجود جاذبه های گردشگری و تاریخی آن را به یکی از مناطق مهم گردشگری مشکین شهر تبدیل کرده است این روستا دارای آثار تاریخی بسیار زیادی می باشد در این پست، شما را با این روستا آشنا می کنیم. ا

#روستای_اُنار #جاذبه_دیدنی_ایران #بیشتر_بدانیم #دانستنی

روستای تاریخی اُنار در شرق مشکین شهر اردبیل و در فاصله حدود 24 کیلومتری از این شهرستان پس از شهر لاهرود قرار دارد که وجود جاذبه های گردشگری و تاریخی آن را به یکی از مناطق مهم گردشگری مشکین شهر تبدیل کرده است این روستا دارای آثار تاریخی بسیار زیادی می باشد که بقایای بسیاری از آنها هنوز هم در آنجا یافت می شود. قدمت این روستا به بیش از 2000 سال قبل بر می گردد.

   گفته می‌شود وجه تسمیه نام «اونار» بدان علت است که در این روستا چندین آسیاب آبی وجود داشته که آثار آن‌ها هنوز هم پا بر جاست و اهالی این روستا و روستاهای اطراف برای آرد کردن گندم خود از این آسیاب‌های آبی استفاده می کرده‌اند و چون در زبان ترکی به آرد «اون» گفته می‌شود، استعمال کلمه اوننار (آردها) سبب نامگذاری این روستا بوده ‌است.

در این پست پایگاه دانستنی آنلاین، شما را با روستای تاریخی اُنار به صورت تصویری آشنا می کنیم. امیدواریم از سفر به این منطقه تاریخی و زیبا، لذت ببرید.

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi