3

رصد ۱۲۱ سیاره فراخورشیدی جدید با احتمال میزبانی قمرهای دارای حیات

  • کد خبر : 28383
  • 13 خرداد 1397 - 10:31
رصد ۱۲۱ سیاره فراخورشیدی جدید با احتمال میزبانی قمرهای دارای حیات

رصد ۱۲۱ سیاره فراخورشیدی جدید با احتمال میزبانی قمرهای دارای حیات

دانستنی آنلاین: دانشمندان ۱۲۱ سیاره فراخورشیدی را شناسایی کرده‌اند که احتمالا این سیارات می‌توانند میزبان قمرهای فراخورشیدی‌ که امکان حیات را فراهم می‌کنند، باشند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، تاکنون زمین تنها سیاره شناخته شده است که می‌توان در آن زندگی کرد، با این حال، دانشمندان در حال پیدا کردن سیارات فراخورشیدی هستند که در کمربند حیات به دور ستاره میزبان خود می‌چرخند.

این تنها بخش کوچکی از هزاران سیارات فراخورشیدی است که از زمان پرتاب تلسکوپ کپلر در سال ۲۰۰۹ پیدا شده است.

محققان “دانشگاه کالیفرنیا” و “دانشگاه کوئینزلند” مطالعه خود را در مجله “Astrophysical “منتشر کردند. آنها توانستند شناسایی کنند که کدام سیارات فراخورشیدی به طور بالقوه می‌توانند قمرهای فراخورشیدی‌ قابل حیات داشته باشند.

بعضی از اهداف جستجو برای سیارات قابل سکونت، سیارات سنگی است که شبیه به زمین هستند، این سیارات ممکن است جو و شرایط مشابه زمین شناسی داشته باشند. غول‌های گازی نیز شناسایی شده‌اند، زیرا ممکن است قمرهای سنگی مانند مشتری که می‌تواند امکان حیات در آن فراهم باشد، داشته باشند.

“استفن کن”(Stephen Kane) از دانشگاه کالیفرنیا و یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: با توجه به ۱۷۵ قمر شناخته شده که در منظومه شمسی یافت شده‌اند، ممکن است در کمربند حیات دیگر، سامانه ستاره‌ای یافت شود.

۱۲۱ سیاره که توسط محققان شناسایی شدند، همانند سیاره مشتری و زحل غول‌های گازی هستند که میزبان اکثریت قمرهای موجود در منظومه شمسی هستند. تمام سیارات فراخورشیدی بیش از سه برابر شعاع زمین هستند. دانشمندان بر این باورند که هر یک از سیارات فراخورشیدی میزبان چندین ماه فراخورشید بزرگ هستند.

این اولین بار نیست که محققان سیارات فراخورشیدی را کشف می‌کنند. مدت‌ها پیش یک تیم تحقیقاتی از توکیو ۱۵ سیاره فراخورشیدی  راSuper Earth شناسایی کردند که این سیاره در کمربند حیات قرار داشت. آنها دریافتند که امکان دارد در سطح این سیاره آب وجود داشته باشد. تنها مشکل این بود که این سیاره به دور “ستاره کوتوله سرخ”(red dwarf) می‌چرخید؛ زیرا این کار باعث محدود شدن کمربند حیات آن ستاره می‌شد.

منبع:ایسنا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi