1

راه‌اندازی اینترنت 5G پرسرعت تا سال 2019

  • کد خبر : 14867
  • 03 تیر 1396 - 14:17
راه‌اندازی اینترنت 5G پرسرعت تا سال 2019

اپراتور آمریکایی اسپرینت و شرکت کره‌ای سامسونگ از همکاری با یکدیگر به‌منظور راه‌اندازی اینترنت 5G پرسرعت نسل پنجم تلفن همراه خبر داده‌اند. دو شرکت یاد شده از فناوری پیشرفته‌ای موسوم به MIMO در شبکه‌های نسل پنجم اولیه خود بهره گرفته‌اند. فناوری MIMO دارای ورودی و خروجی متعدد است

اپراتور آمریکایی اسپرینت و شرکت کره‌ای سامسونگ از همکاری با یکدیگر به‌منظور راه‌اندازی اینترنت 5G پرسرعت نسل پنجم تلفن همراه خبر داده‌اند. دو شرکت یاد شده از فناوری پیشرفته‌ای موسوم به MIMO در شبکه‌های نسل پنجم اولیه خود بهره گرفته‌اند. فناوری MIMO که مخفف multiple input, multiple output یا ورودی و خروجی متعدد است نه تنها در شبکه‌های نسل پنجم، بلکه برای ارتقای قابلیت‌های گوشی‌های پیشرفته و حتی روترهای وای‌فای قابل استفاده است.

البته حفظ کیفیت شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر این فناوری در نواحی شهری با بافت جمعیتی متمرکز با چالش‌هایی مواجه است. به همین منظور محققان باید از فناوری‌های خاص دیگری به‌منظور ارتقای کیفیت شبکه‌های ارتباطی مبتنی بر MIMO استفاده کنند. پیش‌بینی می‌شود MIMO کاربرد محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را هم تسهیل کند. زیرا از ویژگی‌های خاصی برای تسهیل تبادل داده میان خودروها، لوازم خانگی، هدست‌های واقعیت مجازی و… برخوردار است.

شبکه اولیه مبتنی بر MIMO دارای هشت آنتن ارسال داده و هشت آنتن گیرنده است و سرعت ارسال داده از طریق آن به 330 مگابیت بر ثانیه رسیده است که از نظر ظرفیت چهاربرابر و از نظر عملکرد سه برابر بهتر از پیشرفته‌ترین شبکه‌های تلفن همراه موجود در جهان است.

اسپرینت می‌گوید شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه خود را بر مبنای استفاده همزمان از 64 آنتن فرستنده و 64 آنتن گیرنده به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق آن به یک گیگابیت بر ثانیه برسد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 4077

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=14867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi