2

راهکارهایی طلایی برای داشتن ازدواج موفق

  • کد خبر : 30546
  • 30 جولای 2018 - 12:47
راهکارهایی طلایی برای داشتن ازدواج موفق

راهکارهایی طلایی برای داشتن ازدواج موفق

برای هر کسی در دوره ای از زندگی اش ازدواج رخ می دهد، اما صرفا رخ دادن یک ازدواج مهم نیست، بلکه آنچه مهم است آن است که با یک تصمیم گیری درست پایه ریزی یک ازدواج موفق را داشت. شاید شما هم در اطرافیان خود مشاهده کرده باشید که برخی از زن و شوهرها بسیار خوشبخت هستند و به اصطلاح زن و شوهر موفق به شمار می آیند. باید گفت که این دسته از زوجین خوشبخت بنای زندگی مشترک خود را به درستی چیده اند و اکنون ما و شما آنها را خوشبخت می بینیم. در این مقاله بر اساس این دغدغه ما یکسری مطالب را در مورد رازهای ازدواج موفق گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

ازدواج موفق,موفقیت در ازدواج,زندگی مشترک موفق,زندگی زناشویی موفق,موفقیت در زندگی مشترک,موفقیت در زندگی زناشویی,زن و شوهر موفق,زن و شوهر خوشبخت

برای داشتن ازدواج موفق باید چکار کرد؟

اگر تمایل دارید که یک ازدواج موفقی داشته باشید می بایست یکسری ترفندها را بدانید از جمله اینکه راه و رسم همسرداری را بدانید و مطمئن باشید با دانستن این راز و رمزها و ترفندها موفقیت در زندگی مشترک تجربه خواهید کرد.

سه اصل مهم برای ازدواج موفق که نباید فراموش کرد

1- شناخت «خود» را کامل کنید، آنچه را که لازم است در پی اش باشید و آن را یاد بگیرد و با مدیریت درست، طرح و برنامه یک زندگی مناسب را طرح ریزی کنید.

2- پیشنهاد می کنیم که به شناخت حالت‌ها و روحیات همسر خود اهمیت دهید. فقط در این صورت که تفاوت‌های خود و همسرتان را می توانید درک کنید و به یاد داشته باشید نباید اصرار داشته باشید او و ویژگیهای فردی اش به صورت جدی تغییر کند. این را بدانید که تفاوت‌ها هم قابل پذیرش می‌شوند و دیگر به تضاد و تقابل مبدل نمی‌شوند. متاسفانه برخی از زوجین از تفاوت‌های بین خود و طرف مقابل شان برای گرفتن امتیاز و همینطور برای سرکوبی همسرشان استفاده می‌کنند. چنانچه تفاوت ها تفسیر به رای شوند به تضاد مبدل گردند ممکن است شرایطی را به وجود آورند که همسران همیشه در حال جر و بحث یا دعوا و درگیری باشند. که در این صورت است که دیگر زندگی جایی برای ماندن ندارد و ممکن است زوجین طلاق را بهترین راه ممکن برای نجات از این زندگی بدانند.

3- اعتماد در زندگی مشترک یک اصل مهم است و شما و همسرتان می بایست بتوانید به هم اعتماد کرده و به هم محبت کنید و خواهان کنترل هم نباشید. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که تمایل به احساس مالکیت و کنترل همسر از مخرب ترین عوامل زندگی است که سبب رنجش و تنش بین همسران می‌شود. با حفظ اعتماد متقابل و رعایت حریم خصوصی همسران، جای امیدواری به موفقیت در ازدواج وجود دارد.

ازدواج موفق,موفقیت در ازدواج,زندگی مشترک موفق,زندگی زناشویی موفق,موفقیت در زندگی مشترک,موفقیت در زندگی زناشویی,زن و شوهر موفق,زن و شوهر خوشبخت

زندگی مشترک موفق و مهارت های آن

همانطور که گفتیم برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق مهارتهایی لازم است که در ادامه ما این مهارتهای شش گانه را به صورت اختصاصی مورد بحث قرار داده ایم تا شما بتوانید با دقت در آنها و با عملی کردن این مهارتها در زندگی مشترک خود و همسرتان، یک زوج موفق باشید و یک زندگی گرم و شیرین داشته باشید.

مهارت اول: رازدار باشید و مسائل و مشکلات احتمالی را بین خود و همسرتان به صورت مستقل حل کنید. به عبارتی به کسی اجازه دخالت در نزدگی تان را ندهید.

مهارت دوم: پیشنهاد می کنیم با همسرتان به موقع حرف بزنید و احساسات مثبت خود را عنوان کنید؛ احساسات مهمی از قبیل علاقه و احترام، قدرشناسی و تحسین.

مهارت سوم: همینطور پیشنهاد می کنیم که احساسات منفی خود را در زمان، مکان و موقیعت مناسب و با استفاده از ادبیات صحیح مطرح کنید.

مهارت چهارم: حتما به صورت کلامی و غیرکلامی به همسرتان توجه نشان دهید؛ این توجه را به ویژه در جمع‌های خانوادگی یا دوستانه انجام دهید.

مهارت پنجم: یک زن و شوهر موفق به خانواده های یکدیگر اهمیت می دهند پش شما هم به خانواده‌های یکدیگر احترام بگذارید.

مهارت ششم:  ما پیشنهاد می کنیم از کلاس های مشاوره و نظرات مشاوران خانواده برای داشتن زندگی مشترک موفق بهره بگیرید. پس حتما در کلاس‌هایی که تفاوت‌های زن و مرد و مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو برای آنها را آموزش می‌دهند، شرکت کنید.

10 مهارت عملی برای ازدواج موفق

۱٫ مهارت حل مساله

این مهارت، اولین و مهمترین مهارت است که باید خود شما و همسرتان به آن دست یابید. مطمئن باشید که با مهارت حل مسئله در زندگی مشکلی نخواهید داشت.

۲٫  مقدم دانستن همسرتان

همسرتان را در اولویت زندگی تان قرار دهید و بعد افراد دیگر از خانواده که برای شما دارای اهمیت هستند.

۳٫ مهارتهای زندگی

این نکته مهم است که هر یک از زوجین نه تنها برای امروز خود بلکه برای فردا و برای همسرشان برنامه ریزی داشته باشند. مسائلی مانند اینکه ” امروز باید چگونه باشم تا در آینده مرد یا همسر خوبی باشم ؟” ” چه کاری می توانم انجام دهم که ۵ سال دیگه هم همینقدر برای همسرم جذاب باشم ؟ ” ” باید به دانشگاه بروم ؟” ” باید شروع کنم رونق کسب و کارم؟ ” ” چگونه به همسرم نشام دهم که می خواهم از او حمایت کنم ؟ برنامه ریزی مالی ، صرفه جویی ، مسئولیت رسیدگی به کسب و کار ، سبک زندگی سال نیاز به یک شریک دارد.

۴٫ مهارت عفو و بخشش

مطمئنا برخی از شرایط وجود دارد که قابل بخشش نیستند اما می توان آنها را فراموش کرد. با فراموش کردن یک زندگی شیرین خواهید داشت.

۵٫ مهارت های خلاقیت

طوری برنامه ریزی کنید که در طول روز بیشتر با هم باشید و با هم مشارکت کنید و در مسایل زندگی تان با هم همفکری کنید.

۶٫ مهارت تمرکز

همیشه در زندگی مشترک باید نیمه پر لیوان را مشاهده کرد، یعنی اینکه خصوصیات خوب همسرتان را ببینید. تمرکز بر این خصویات موفقیت در زندگی مشترک را برای شما به ارمغان می آورد.

۷٫ مهارت اعتماد به نفس

با اعتماد به نفس می توان نه فقط در زندگی مشترک بلکه در سایر مراحل زندگی هم موفق بود.

ازدواج موفق,موفقیت در ازدواج,زندگی مشترک موفق,زندگی زناشویی موفق,موفقیت در زندگی مشترک,موفقیت در زندگی زناشویی,زن و شوهر موفق,زن و شوهر خوشبخت

۸٫ مهارت های یادگیری

زندگی مشترک شما با آغازش شروع به رشد می کند، بنابراین شما می بایست همیشه تمایل به دوباره یادگیری در مورد همسرتان و تغییرات او در طول زندگی خود باشید. این را به خاطر داشته باشید که هر چیز دیگری در زندگی تغییر و تکامل می یابد، چرا همسرتان تغییر نکند ؟

۹٫ مهارت های ادراک

در اینجا منظور خودتان نیستید منظور ادراکتان از محیط اطراف و جهان است که بعد از ازدواج دچار تغییر. منظور از ادراک این است که من باور دارم مرد خوشبختی در ازدواجم هستم.  یا اینکه برای من مهم این است که دید خوبی از زندگی به همسرم بدهم. یا اینکه برای من مهم این است که همسرم باعث شود دید مثبتی بدست آورم. البته به یاد داشته باشید که منظور این نیست که به صورت غیر واقعی خودتان را خوشحال نشان دهید.

۱۰٫ مهارت مبارزه

زمانی که شروع به مبارزه می کنید باید مبارزه ای عادلانه داشته باشید. مبارزه با مشکلات هدفتان را در زندگی سرلوحه قرار دهید و پیش روید.

اگر شما هنوز مجرد هستید و ازدواج نکرده اید، این لیست را ارزیابی کنید و بعد ببینید که آیا شما برای ازدواج آماده هستید؟

منبع: مجله بیا تو عروسی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi