1

راهنمای پرورش ونگهداری گیاه آپارتمانی سینرر

  • کد خبر : 25255
  • 15 فروردین 1397 - 11:30
راهنمای پرورش ونگهداری گیاه آپارتمانی سینرر

راهنمای پرورش ونگهداری گیاه آپارتمانی سینرر

گیاه Cineraria از خانواده Compositae می باشد که در فارسی به سینرر و یا سینره شهرت دارد که نام سینره رایج تر می باشد.
این گیاه بومی جزایر قناری می باشد و نمونه هایی از این گیاه در جنوب آفریقا نیز دیده می شود و اکنون در بسیاری از کشورها از جمله ایران پرورش داده میشود.
قابل ذکر است که این گیاه در ایران به عنوان یک گیاه نوروزی در رنگهای مختلف و اندازه های متفاوت وجود دارد و به عنوان یک گل یک ساله یا 2 ساله پرورش داده میشود.
این گیاه از جمله گلهای ممتاز بهاری محسوب می شود که از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می دهد.

این گل برای پرورش در گلدان و بصورت گل آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس اندازه گل 3 نمونه سینره وجود دارد : 1)سینرر هیبریدگلدرشت با بلندی 40 سانتی متر 2)سینرر ستاره ای در رنگ های بسیار متنوع و بلندی 45 تا 70 سانتی متر 3)سینرر پر گل و پا کوتاه بصورت معمول بلندی بوته این گیاه بین 30 تا 60 سانتیمتر می باشد . این گیاه گلهایی شبیه گل مینا دارد و در رنگهای آبی ،ارغوانی ، صورتی ،قرمز ،بنفش و یا سفید دیده می شود که قطر این گلها حدودا 5 سانتیمتر است و به تعداد زیاد تولید می شوند و زمانی که همه گلها باز شدند به تدریج عمرشان تمام می شود. برگهای این گیاه بزرگ کرکدار و شبیه برگ خیار است

خاک مناسب برای این گل ، خاک زهکشی شده خوب و مواد آلی کافی +2/3 خاک پر قدرت و سبک باغچه +1/3 خاک برگ می باشد بهتر است خاک مرطوب باشد و آبیاری باید از پایین صورت گیرد .
نور باید کافی باشد ولی مستقیم و شدید نباشد ، دمای مناسب برای این گیاه 13 تا 18 درجه می باشد

تکثیر سینرر: اين گياه بوسيله بذرهاي بسيار ريزش تکثير مي‌شود و مراحل رشد رويشي آن فوق‌العاده کند است. بعد از يک دوره طولاني رشد رويشي وارد مرحله زايشي مي‌شود و گل‌هاي رنگين توليد مي‌كند. سينرر را در محيطي با خاک غني از مواد غذايي و درجه حرارت نسبتاً يکنواخت پرورش مي‌دهند. اما بعد از به گل رفتن گياه و ظهور گل‌ها درجه حرارت محيط را تا حد امکان پايين مي‌آورند تا دوره شکوفايي گياه طولاني‌تر شود. بذرهاي سينرر بسيار کم دوام هستند و قوه ناميه خود را بسرعت از دست مي‌دهند. بلافاصله پس از برداشت بذرها و خشک کردن آن‌ها، در اوايل مرداد ماه بذرها را در خاک سبک کشت مي‌کنند. براي جوانه زني و رشد اوليه گياه معمولاً 30 تا 40 روز مدت زمان لازم است. هنگاميكه گياه 2 برگه شد در گلدان‌هاياستكاني مي‌كارند و زماني كه 6 برگه شدند در گلدان‌هاي اصلي براي فروش قرار مي‌دهند. نکته مهم در پرورش سينرر کاربرد کودهاي اسيدي براي ساخت بهتر آنتوسيانين است. براي داشتن آنتوسيانين بهتر و رنگريزه‌هاي بهتر در گل‌هاي گياه از محيط‌هاي اسيدي براي کشت گياه استفاده مي‌کنند.

منبع: نارگیل

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi