2

دیپلماسی لایک و استیکر در جهان ارتباطات

  • کد خبر : 23320
  • 07 فوریه 2018 - 8:53
دیپلماسی لایک و استیکر در جهان ارتباطات

دیپلماسی لایک و استیکر در جهان ارتباطات

۱⃣ در خبرها خواندم که دونالد ترامپ، لایک کردن یک خبر حاوی اتهام به فردی دیگر را در شبکه‌های اجتماعی، سهوی دانسته و داشتن چنین موضعی را تکذیب کرده است.

۲⃣ دقت دارید که زبان ارتباطی جهان دارد با همین شبکه‌های اجتماعی و لایک‌ها و استیکرها تغییر می‌کند؟ در بسیاری از گروه‌های کاری در شبکه‌های اجتماعی (مانند فیس‌بوک و توییتر) و رسانه‌های اجتماعی (مانند پیام‌رسان‌ها)، کلمه‌ها به صداها و فیلم‌ها تبدیل شده‌اند و گاهی ایموجی‌ها و استیکرها دارند جور انتقال معنا را می‌کشند. تصور کنید روزی روی نامه‌های رسمی اداری، استیکرها جای کلمات «اقدام مقتضی» را بگیرند؛ ابزارها و رسانه‌ها تا این حد می‌توانند جهان ارتباط و معنا را تغییر دهند.

۳⃣ وقتی از مدل ارتباطی و ابزارهای انتقال پیام و معنا حرف می‌زنیم، همین نشانه‌ها و تغییرها را در نظر داریم؛ کاربران و مخاطبان رسانه‌های آنلاین و آفلاین، همیشه منتظر آزمودن ابزارهای تازه‌اند؛ ابزارها و کانال‌هایی که بر اساس نیاز آنان از رسانه و پیام، می‌تواند در اولویت‌شان در انجام کارهای روزمره و برقراری ارتباطات قرار بگیرد. از همین روست که برندها و سازمان‌ها و رسانه‌های حرفه‌ای، خودشان پیش‌گام ورود و تعامل در رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی تازه می‌شوند. اصطلاح مهم «رسانه ساختن» برای سازمان‌ها، افراد و به طور کلی برندها، به عنوان یک فرایند بی توقف و همواره نیازمند به‌روزرسانی تعریف شده است؛ فرایندی که با رصد مستمر مدل‌های استفاده مخاطبان از رسانه و محتوا، خود را در نزدیکی دیدرس آن‌ها نگه می‌دارد.

۴⃣ اگر وضعیت بسیاری از برندهای حتی باسابقه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که همین فرایند ساختن رسانه‌ها را چندان جدی نگرفته‌اند، یا با وجود هزینه‌های گزاف و هیاهوی بسیار، در مواقع ضروری یا بحران‌های خبری، گرفتار همین دیده نشدن در فضاهای ارتباطی می‌شوند. مسیر رسانه سازی در این شتاب و پیچیدگی فناوری‌ها و فرهنگ‌ها و رفتارهای جدید، مسیر دشوار و پرخطری‌ست که روی همه بخش‌های دیگر، مانند روابط‌عمومی، بازاریابی، فروش، تبلیغات و … اثر مستقیم دارد. یادتان باشد شما اگر حضورتان را در فضای رسانه‌ای منسجم و رسمی ادامه ندهید، جای‌تان را دیگران می‌گیرند.

منبع: تعرفه

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi