0

10 گام یک تبلیغ تلویزیونی جذاب

  • کد خبر : 31162
  • 13 آگوست 2018 - 12:55
10 گام یک تبلیغ تلویزیونی جذاب

10 گام یک تبلیغ تلویزیونی جذاب

امروزه روش های متعددی در راستای تبلیغات وجود دارد که همواره به انواع آن افزوده می شود. درواقع این عرصه میدان خلاقیت است و نمی توانید برای آن محدودیتی قائل شوید. با این حال برخی از روش ها از جامعیت بیشتری برخوردار است و همین امکان موفقیت آن را افزایش خواهد داد. بدون تردید یکی از آنها تبلیغات تلویزیونی است. با این حال امروزه دیگر این دسته از تبلیغات از جایگاه سابق خود برخوردار نیستند و این موضوع کار را دشوار خواهد ساخت.

عوامل وقوع چنین اتفاقی را می توان در سه مورد خلاصه کرد که عبارتند از:

1-افزایش تعداد وسایل ارتباطی: با پیشرفت انواع تکنولوژی نظیر گوشی های هوشمند، کنسول های بازی و واقعیت مجازی دیگر کسی مانند سابق وقت خود را با تلویزیون پر نمی کند و این امر باعث می شود تا شانس دیده شدن به مراتب کاهش پیدا کند.

2-تکراری شدن: هر عاملی که تکرار شود چشم بیننده به آن عادت خواهد کرد و دیگر جذابیت اولیه را نخواهد داشت. این امر در رابطه با تبلیغات تلویزیونی نیز صادق است، به همین خاطر این یک واقعیت است که این دسته از تبلیغات روند نزولی خود را پیدا کرده و به نوعی به پایان کار خود نزدیک می شوند. با این حال این امر به این معنا نیست که نباید در این رابطه اقدامی انجام داد. با این حال باید توجه داشت که یافتن یا به کار گیری روش های جدید امری الزامی است.

3-قیمت بالا: درواقع این روش هزینه های زیادی در پی خواهد داشت و در صورتی که تأثیر لازم را نداشته باشد و به اصطلاح با شکست مواجه شود، شرکت را با مشکلات بالاتری نسبت به سایر روش ها مواجه خواهد ساخت. به همین خاطر تمایل نسبت به انجام این کار کاهش پیدا می کند. در واقع آمارها حاکی از آن است که برخی برندها تنها یکبار در این رابطه اقدام می کنند، این امر در حالی است که یک تبلیغ در راستای حفظ تأثیر خود باید مداومت داشته باشد.

موارد ذکر شده این واقعیت را گوشزد می کند که لازم است سیاستی درست در این رابطه داشته باشید تا فعالیت شما با موفقیت همراه باشد. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 گام یک تبلیغ تلویزیونی جذاب خواهیم پرداخت.

1- ایده بزرگ شما شامل چه مواردی می شود؟

تعرفه های تبلیغات تلویزیونی بسیار پرهزینه اند و این امر بیانگر آن است که شما باید زمان را همواره مدنظر قرار دهید. با این حال دغدغه اول شما باید میزان تأثیرگذاری باشد. در واقع شما باید ایده ای را در ذهن داشته باشید تا به واسطه آن بتوانید مخاطب را به خود جذب کنید. همواره باید عاملی وجود داشته باشد تا مخاطب راضی شود تبلیغ شما را مشاهده کند. در این رابطه لازم است با مشاوران خود جلساتی را برگزار و عمیقا راجع به آن فکر کنید. توصیه می شود که در این زمینه اقدام به انجام کاری جدید کنید.

برای مثال شرکت تولید تیغ DOLLAR در اقدامی نوین در تبلیغ خود از موسس شرکت به عنوان بازیگر آن استفاده کرد. اگرچه این تبلیغ با هزینه بالایی ساخته نشد با این حال نوآوری آن به قدری مورد استقبال قرار گرفت که به عنوان برترین تبلیغات از آن یاد می شود. به همین خاطر همواره ایده را اولویت اصلی قرار دهید و سپس براساس آن اقدام به ساخت، زمان بندی و اختصاص بودجه کنید.

2- داستانی عالی برای تبلیغ خود خلق کنید

پس از تشکیل ایده لازم است آن را روی کاغذ پیاده کنید. در این رابطه مطالعه داستان تبلیغات سایر برندها می تواند شما را در چارچوب فکری مناسبی قرار دهد. با این حال توجه داشته باشید که این موضوع تنها باید در راستای الگوبرداری باشد. در غیر این صورت مخاطب احساس خواهد کرد که با پیامی تکراری مواجه است و این خود باعث عدم استقبال از طرح شما خواهد شد. همچنین سناریوی شما باید بارها مورد بازبینی قرار گیرد و به طور تخمینی زمان مورد نیاز برای پیاده سازی آن، سنجیده شود تا به عملی بودن آن نسبت به بودجه خود اطمینان حاصل کنید.

3- آیا تبلیغ شما بازیگر خواهد داشت؟

در این خصوص خواست شما مطرح است و نمی توان گفت که عدم حضور افراد در تبلیغ منجر به کاهش جذابیت آن خواهد شد. نمونه های بی شماری از تبلیغات تلویزیونی موفق وجود دارد که در آن هیچ فردی را نمی توان یافت. با این حال توجه داشته باشید که در صورتی که نیاز است باید افراد را نیز در تبلیغ خود بگنجانید. به طور معمول با توجه به اینکه مخاطب شما مردم است حضور یک هم جنس به تأثیرگذاری و همذات پنداری بیشتر کمک خواهد کرد، همچنین توجه داشته باشید که از افراد حرفه ای و به اصطلاح بازیگر برای تبلیغ خود استفاده کنید. شما نیاز به فردی دارید که بتواند به خوبی حس مدنظر را انتقال دهد و این امر با یک نابازیگر می تواند نتیجه ناامیدکننده ای در پی داشته باشد.

4- برای ساخت تبلیغ خود گروه تولید استخدام کنید

در این بخش شما وارد مرحله عملی کار خواهید شد. با توجه به اینکه دانش ساخت کلیپ را ندارید، توصیه می شود شانس تان را در این رابطه امتحان نکنید و از همان اولین تبلیغ خود کار را به تیمی حرفه ای اختصاص دهید. خوشبختانه در حال حاضر شرکت های متعددی وجود دارد که اقدام به انجام این کار می کنند. شما می توانید تمامی بخش های کار را برعهده آنها بگذارید، با این حال توصیه می شود که همواره ناظر بر امور باشید. اگرچه همواره ملاک برتری قیمت بالاتر نیست، با این حال در اکثر موارد به هر میزان که بیشتر هزینه کنید، کیفیت کار بالاتری را دریافت خواهید کرد.

5- همه جوانب را قبل از شروع فیلمبرداری بسنجید

با آماده سازی سناریو، انتخاب بازیگران و تعیین محل فیلمبرداری، شما در مرحله عملی کار قرار خواهید گرفت. با این حال باید قبل از شروع فیلمبرداری زمان مورد نیاز را تخمین بزنید. برای مثال در صورتی که شرکت شما در زمینه تولید مبلمان فعالیت می کند، ضروری است تمامی محصولات خود را در تصویر بگنجانید. این امر بدون شک زمان بر خواهد بود، به همین خاطر زمان حرکت دوربین را باید با زمانی که در اختیار دارید، هماهنگ سازید.

همچنین در این رابطه می توانید به نمایش پشت سر هم چند عکس به جای فیلمبرداری از محصول بپردازید. با این حال این امر چندان جذاب به نظر نمی رسد و جز در مواردی مخصوص توصیه نمی شود. درواقع در راستای تأثیرگذاری بیشتر لازم است حداکثر حواس ممکن را متوجه خود سازید. به همین خاطر صرفا نمایش عکس کافی نیست و باید فردی به ارائه توضیحات لازم بپردازد. در همین راستا می توانید از نمای باز برای تحت پوشش قرار دادن حداکثری استفاده کنید.

با این حال در اختیار داشتن تیمی حرفه ای و کاربلد می تواند بسیاری از محدودیت ها و نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

6- صدا و تصویر باید هماهنگ و مکمل یکدیگر باشند

فرض کنید مشغول تماشای کلیپی هستید که در آن تصویر زودتر از صدای آن به نمایش در می آید، یا عکس این قضیه رخ می دهد. بدون شک این امر خوشایند نخواهد بود و در مخاطب حس جالبی را به وجود نخواهد آورد. همچنین در صورتی که موضوع فیلم با آهنگی که روی آن پخش می شود هماهنگی و ارتباط لازم را نداشته باشد، با عدم موفقیت مواجه خواهید شد. در همین راستا در صورتی که از تیم فیلمبرداری خوبی استفاده کنید با این حال تیم تصویربرداری شما متشکل از افرادی تازه کار باشد، بدون تردید نتیجه کار چیزی مشابه مثال ذکر شده خواهد بود. در راستای جلوگیری از این اتفاق همواره کلیپ را قبل از پخش مورد بازبینی های چندگانه قرار دهید تا نسبت به کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین فراموش نکنید که این امر باید توسط خود شما به عنوان مدیر شرکت صورت گیرد، زیرا در صورت وقوع حتی یک اشتباه این برند شما است که مورد نکوهش قرار خواهد گرفت. این امر یک قاعده کلی است که صدا و تصویر باید با یکدیگر همگام باشند، با این حال این امر مطلق نیست و در راستای ارائه خلاقیت نوین می توانید آن را برهم بزنید.

7- فاکتور زمان را فراموش نکنید

تمامی اقدامات شما باید در راستای زمانی که در اختیار دارید باشد. برای مثال در صورتی که هزینه 30 ثانیه حق پخش تبلیغ خود را پرداخت کرده باشید، در صورتی که حتی یک ثانیه کلیپ شما بیشتر شود، بدون تردید حذف خواهد شد. این امر به معنای هدر رفتن سرمایه خرج شده خواهد بود که در راستای جلوگیری از این اتفاق همواره باید طبق زمان خود گام بردارید.

8- ابتدا پیشنهادی جدید به مشتری ارائه دهید

در صورتی که برای اولین بار است وارد عرصه تبلیغات تلویزیونی می شوید، لازم است کاری انجام دهید که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. با این اقدام شما برای خود در بازار رقابتی حال حاضر فضا ایجاد خواهید کرد. برای مثال ارائه تخفیف ویژه یا مواردی نظیر آن باعث خواهد شد افراد توجه بیشتری به برند ناشناخته شما نشان دهند. درواقع لازم است واقع بین باشید، بدون تردید شما از محبوبیت برندهایی نظیر پپسی و کوکاکولا برخوردار نیستید. چنین برندهایی مراحل اولیه تبلیغ را پشت سر گذاشته اند. به همین خاطر عمل کردن به شیوه حال حاضر آنها برای خود نمی تواند اقدامی هوشمندانه محسوب شود.

9- استراتژی محصول خود را مشخص کنید

زمان و دفعات پخش تبلیغ شما دو عامل بسیار مهم در راستای دیده شدن محسوب می شوند. درواقع این امر بیانگر آن است که شما می خواهید تبلیغ توسط چه کسانی دیده شود و چقدر هزینه را به خود اختصاص دهد. برای مثال پخش یک تبلیغ در ساعات اولیه صبح اگرچه هزینه کمی دارد با این حال در آن زمان افراد بسیار اندکی پشت تلویزیون های خود خواهند بود.

همچنین نوع شبکه نیز عامل تأثیرگذاری محسوب خواهد شد. بدون تردید در هر کشوری برخی کانال ها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند که بدون شک مکان های بهتری برای تبلیغ شما خواهند بود. با این حال در صورتی که حوزه فعالیت شما جهانی است بهتر است به جای استفاده از شبکه های مخصوص کشوری، از کانال های جهانی استفاده کنید.

10- در راستای بیشترین تأثیر ممکن بدانید که به چه میزان تکرار و بازپخش تبلیغ نیاز دارید

آخرین توصیه در این رابطه این است که بدانید تبلیغ شما تا چه مدت و میزانی باید تکرار شود. این امر نیز کاملا تابع نوع تبلیغ و نیاز شرکت خواهد بود، همچنین لازم است پل های ارتباطی خود با مخاطب را تا حدامکان متنوع سازید.

منبع: فرصت امروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi