1

در جمع تازه، بدرخشید

  • کد خبر : 29109
  • 01 جولای 2018 - 12:42
در جمع تازه، بدرخشید

در جمع تازه، بدرخشید

برداشت اولیه افراد از یکدیگر اهمیت بسیاری دارد. وقتی قرار است وارد یک جمع کاملاً ناآشنا مانند یک مهمانی یا محل کار جدیدتان شوید، نیاز به مهارت‌های ارتباطی قوی دارید. اگر از همان برخورد اول در برقراری ارتباط اشتباه عمل کنید، درست کردن آن رابطه بسیار دشوار خواهد بود. آگاهی از مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی مناسب، در شروع هر رابطه‌ کمک می‌کند تا تصویر خوبی از خود در ذهن شخص مقابل بر جای بگذارید. این مهارت‌ها نوعی علم و هنر هستند که باعث ایجاد اعتماد طولانی افراد به یکدیگر می‌شوند.

مهارت‌های ارتباطی غیرکلامی
ارتباط غیر کلامی که شامل چارچوب‌های رفتاری، نوع پوشش و ظاهر و حتی نوع راه رفتن و حرکات بدن می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است و چیزهای زیادی را درباره شما بیان می‌کند.

به نوع پوشش خود دقت کنید که مرتب، تمیز، خوشبو و سالم باشد. انتخاب نوع پوشش و رنگ آن، اگرچه بر اساس سلیقه‌ی شما است، اما معیارهایی دارد که روی ذهنیت دیگران نسبت به شما تاثیر می‌گذارد. بهترین حالت این است که در انتخاب لباس، تناسب و تعادل را رعایت کنید تا هم احساس محدودیت و اجبار نداشته باشید و هم با معیارهای پذیرفته شده در جمع مغایرت نداشته باشید. می‌توانید برای مطالعه‌ی بیشتر درباره نحوه انتخاب نوع و رنگ لباس و ایجاد هماهنگی مناسب بین آن‌ها، به قسمت مهارت‌های انتخاب لباس مراجعه نمایید.

حفظ ارتباط چشمی خوب یکی از مهارت‌های غیرکلامی است. گاهی اوقات، به چشم شخص مقابل نگاه کنید؛ به پاهای خودتان یا به یک نقطه یا جای دور خیره نشوید.

ورودتان گرم و با لبخند باشد و سعی کنید گهگاه لبخند بزنید. مجبور نیستید همیشه لبخندی روی لبتان داشته باشید، اما سعی کنید لبخندی صادقانه داشته باشید، حتی اگر آن حس درونیتان نباشد. توجه داشته باشید که موقعیت‌های جدی مناسب لبخند نیست. از خنده‌های خیلی بلند و طولانی جداً اجتناب کنید. یک خنده خیلی کوتاه، می‌تواند خیلی هم دلنشین باشد.

حرکت دست‌هایتان را تحت کنترل داشته باشید. از همه مهم‌تر، دست‌هایتان را از دیگران دور نگه دارید. به خاطر داشته باشید آنها هنوز شما را نمی‌شناسند و شما نمی‌خواهید خیلی خودمانی شوید.

با همه حواس و توجه خود به حرف‌های شخص مقابل گوش دهید تا نشان دهید که به او اهمیت می‌دهید.

مهارت‌های ارتباطی کلامی
صحبت کردن با کسی که هرگز او را ملاقات نکرده‌اید برای برخی آسان و برای برخی دیگر مشکل خواهد بود. راز کار در این است که از انتظار و تأمل بیش از حد اجتناب کنید؛ بنابراین یک نفس عمیق بکشید. این مهارت به آن سختی که فکر می‌کنید نیست.

شروع کننده باشید. برای برقراری ارتباط نیاز به یک شروع خوب دارید. یک شروع خوب به شخص مقابل این اطمینان را می‌دهد که شما نشانه‌های ارتباط اجتماعی را جستجو می‌کنید و رفتار دوستانه دارید.

کمی چاشنی گپ خودمانی را امتحان کنید اما با احتیاط آن را پیش ببرید؛ زیرا زیاده‌روی در آن ممکن است منجر به نتیجه‌ای بد شود. گپ خودمانی اطلاعات زیادی درباره شخص مقابل به شما می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید با شخص مقابل درباره شغل، محل تولد و سرگرمی‌های وی صحبت کنید. بهتر است در مورد آب و هوا صحبت نکنید، چون بارزترین نشانه جهانیِ تلاش برای آغاز مکالمه خودمانی است.

خیلی از افراد فکر می‌کنند شوخ‌طبع هستند اما در واقع نیستند. اما اگر شما واقعاً فردی شوخ‌طبع هستید، از تعریف کردن لطیفه نترسید، زیرا شوخ طبعی متضاد خسته کننده به نظر رسیدن است.

از زیاده‌گویی بپرهیزید، اما سکوت محض نیز آزاردهنده است. وقتی وارد یک جمع تازه می‌شوید، مهم است که به اندازه صحبت کنید. منظور از اندازه صحبت کردن، رعایت تعادل خوبی بین سکوت کردن و صحبت کردن است. شمرده و شفاف صحبت کنید و بر روی تن صدای خود کنترل داشته باشید. آرامش خود را در هنگام صحبت کردن حفظ نمایید.

صادق باشید. فضا را با کمی شوخی عوض کنید، اما باید صادق بودن شما در سرتاسر گفتگو احساس شود. صادقانه به شخص مقابل بگویید که شما ماهیت واقعی خودتان را به آنها نشان می‌دهید تا باعث ایجاد اعتماد ‌شود. زمانی که از شوخی در گفت و گو زیاد استفاده می‌کنید، به کار بردن عباراتی مانند «نه، کاملاً صادقانه…» و یا «شوخی کردم اگر راستش را بخواهید …» می‌تواند توانایی شما در تغییر ناگهانی بین شوخ طبع و صادق بودن را نشان ‌دهد.

بدانید چه زمانی گفتگو را به اتمام برسانید. می‌توانید با گفتن «خب، از دیدارتون خوشحال شدم. اگر ممکن است در زمان دیگری با هم گفتگویی داشته باشیم؟» به پایان برسانید.

منبع: هاکوپیان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi