5

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۲)

  • کد خبر : 8801
  • 16 اکتبر 2016 - 15:51
در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(۲)

در نوشته های پیشین، درخصوص نقش و تأثیر درج آگهی در مطبوعات، کادر های استاندارد آگهی، انواع تخفیفات درج آگهی در نشریات و بخش اول از مطالب مربوط به انواع آگهی ها در نشریات مطالبی ارائه گردید. در این نوشته بخش دوم انواع آگهی ها در نشریات و نمونه هایی از آن ها را ارائه می نماییم.

#انواع_آگهی #نشریات #بیشتر بدانیم #دانستنی

در نوشته های پیشین، درخصوص نقش و تأثیر درج آگهی در مطبوعات، انواع آگهی های تجاری، کادر های استاندارد آگهی، انواع تخفیفات درج آگهی در نشریات و بخش اول از مطالب مربوط به انواع آگهی ها در نشریات مطالبی ارائه گردید. در این نوشته بخش دوم انواع آگهی ها در نشریات و نمونه هایی از آن ها را  ارائه می نماییم.

انواع آگهی ها در نشریات

*آگهی های بن و تخفیف :

شرکت ها و اشخاص ارائه کننده خدمات و عرضه کنندگان تولیدات جهت تشویق مشتریان خود در بخشی از آگهی، درصد تخفیفی را در قالب آگهی های بن و تخفیف، جهت مشتریان خود تعیین می نمایند که مشتریان با ارائه این بن و یا کالا برگ ها، هنگام خرید از تخفیف درج شده در آگهی بهره مند می شوند. این گونه آگهی ها یا در متن آگهی تبلیغاتی درج و یا به صورت یک آگهی ویژه بن با ارائه کدهای خاص و یا مشخصه ای در آگهی، منتشر می گردد که مشتریان آن ها را به آگهی دهنده ارائه و در مسابقات شرکت می نمایند و بعد از قرعه کشی، برنده جوایز معرفی و اسامی افرادی که در جشنواره های فروش، قرعه کشی ها، مسابقات و هر ابزاری که مشتریان با حضور در آن، برنده جوایز می شوند، در روزنامه منتشر می گردد. صاحبان آگهی در تبلیغات خود در کل رسانه ها روزنامه ای را جهت معرفی برندگان جوایز اعلام می نمایند که بعد از قرعه کشی اسامی حائزین شرایط در آن روزنامه منتشر می گردد. بر این اساس آگهی های بن تخفیف و برندگان در روزنامه، یک ابزار کار آمد و فراگیر می باشد.

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(2)- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

یکی از دل انگیزترین این آگهی ها، آگهی پذیرفته شدگان دانشگاه ها بوده که در روزنامه منتشر می گردید که این یکی از خاطرات خوش کارشناسان و متخصصان کشور می باشد.

*کمپین آگهی :

منظور از کمپین یک بسته تبلیغاتی است که در آن زمان شرو ع و خاتمه، بودجه مد نظر رسانه ها، طرح و برنامه تبلیغاتی و …، قبل از اجرای تبلیغات، طراحی، برنامه ریزی و تدوین می گردد. در کمپین آگهی مطبوعاتی و رسانه های مکتوب طبق برنامه اصلی کمپین تبلیغاتی روزنامه های مد نظر سراسری و استانی و تخصصی انتخاب و برنامه ای منظم شامل تاریخ های درج صفحه مد نظر و روزهای درج آگهی جهت هر رسانه مکتوب مشخص می شود و تصویر طرح و پرینت آگهی به همراه برنامه اجرایی در اختیار رسانه قرار می گیرد که یکی از کارهای یک مشاور مطبوعاتی برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اجرای این گونه کمپین ها می باشد. شایان ذکر است که جهت اجرای بسته آگهی های مطبوعاتی می بایست اصول فنی و چاپ در رسانه قبل از برنامه ریزی مطالعه شده و بر اساس امور فنی و چاپی هررسانه برای آن برنامه ریزی گردد.

در یک کمپین آگهی مراحل اجرای طرح می تواند دارای ویژگی های منحصر به یک آگهی باشد؛ مانند شرکت سماور پلان که در کمپین اجرای معرفی محصول جدید خود یعنی سماور برقی تخم مرغی، با درج آگهی در ابعاد کوچک ولی بسته ( آگهی خواننده را در انتظار معرفی کامل محصول قرار می دهد ) شروع و در هر مرحله آگهی کامل در ابعاد بزرگتر و مشخصات کامل ولی خلاصه با تکرار قابل ملاحظه در اختیار خوانندگان چند روزنامه سراسری، روزنامه های استانی و خارجی پر تیراژ _ که دارای نمایندگی پلان بوده اند_، مجلات لوازم خانگی، نشریات تخصصی و نمایشگاه، کتاب های تبلیغاتی، بانک های اطلاعاتی و سایر نشریات تأثیر گذار نشر نمود. در این بین جهت معرفی کامل این محصول در چند نشریه رپرتاژ آگهی منتشر و در این آگهی ها به صورت مفصل و کامل فرآیند تولید و ویژگی های محصول معرفی گردید.

مانند : کمپین آگهی پلان تخم مرغی و کمپین طرح نوروزی ایساکو

*آگهی های آموزشی:

یکی از انواع آگهی ها در نشریات ، آگهی های آموزشی وترویجی می باشدکه در این نوع از تبلیغات  ابتدا در ارتباط با کالا و یا محصول و یا خدمات مورد تبلیغ، مطالب آموزشی و توضیحاتی که قابل فهم برای مخاطبین عام و خاص می باشد، ارائه می گردد.

آموزش هایی که ممکن است در باره نحوه مصرف کالا و یا محصول مورد نظر باشد و یا به ویژگی های مهم آن بپردازد همچنین خدمات خاص مورد نظر را به مخاطبین معرفی نموده و طی یک آگهی، با طراحی خاص و چشمگیری در روزنامه منتشر می شود. در هر مورد در انتها به نام برند و یا شرکت مورد نظر به صورت نمایش آرم و یا نام تجاری آن شرکت اشاره می گردد.

همانطور که توضیح داده شد، در این نوع تبلیغات دو هدف  اصلی مدنظرآگهی دهندگان می باشد. اولاً به مخاطبین خود آموزش های لازم جنبه های گوناگون  محصول و یا خدمات  خود را ارائه می دهند و بدین وسیله مشتریان هدف با آگاهی نسبت به انتخاب محصول مورد نظر اقدام می نمایند. دوم؛ تبلیغ مستقیم محصولات و یا خدمات صاحبان برند و شرکت ها و  تولید کنندگان نیز می باشد.

این شیوه تبلیغاتی جزو روش های نوین تبلیغات بوده و ریشه علمی و تحقیقاتی داشته و تأثیر بسیاری در اذهان مخاطبین دارد. در واقع آگهی  دهندگان باید ابتدا ویژگی خاص محصول و یا خدمات خود را به مخاطب هدف خود معرفی نموده، مشخصاتی را که وجه تمایز این کالا و خدمات نسبت به رقبای خود می باشد، ارائه کند سپس بر اساس آن، طی تحقیقات علمی اطلاعات علمی و کاربردی در این زمینه را فراهم و به صورت آگهی آموزشی و ترویجی از طریق روزنامه ها به گروه های هدف عام و خاص خود منتقل نماید.

ارگان ها و نهادها و سازمان های مختلف نیز می توانند یک دوره پیام های آموزشی و ترویجی خود را از طریق روزنامه ها در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهند. مانند شرکت برق، آب و فاضلاب، مؤسسه استاندارد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس راهنمایی و رانندگی و …  می توانند به صورت مستقل و مجزا مطالب فرهنگی و آموزشی خود را در روزنامه ها منتشر نمایند.

نکته حائز اهمیت در این نوع سیستم اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی این است که این نوع انتقال پیام ( آگهی آموزشی) حتماً باید طی یک برنامه زمانی  منظم و دنباله دار طراحی و اجرا شود به گونه ای که مخاطب به مطالعه این پیام ها عادت کرده و همواره پیگیر مطلب آموزشی باشد. همچنین مطالب باید طی یک قالب طراحی شده خاصی که نظر مخاطب را جلب نماید، ارائه شود.

جانمایی طرح نیز از نظر موقعیت آن در صفحه و یا حتی شماره صفحه و نوع صفحه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر آگهی های آموزشی در صفحاتی از روزنامه چاپ گردد که مطابق موضوع چاپ شده در همان صفحه باشد، اثرگذاری بیشتری  بر خوانندگان خواهد داشت.

ثبات شماره صفحه روزنامه  نیز دردوره انتشار این آگهی ها جهت ماندگاری تأثیر پیام در ذهن اقشار مختلف و خوانندگان، مؤثر است.

 در ادامه نمونه هایی از این نوع آگهی های منتشر شده در روزنامه ها، ارائه شده است.

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(2)

 *تولید ویژه نامه اختصاصی :

سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی برای معرفی و تبلیغ فعالیت های ویژه و یا مناسبت های خاص مانند همایش ها و مناسبت های ملی و مذهبی و افتخارات منطقه ای، کشوری و ملی، موفقیت های خود را به صورت نوشتاری تهیه و تنظیم و بخش بندی نموده و جهت انتشار و ابلاغ در نشریه اختصاصی با نشان و برند یکی از مطبوعات و روزنامه ها که معمولاً با موضوع آن موفقیت همخوانی داشته باشد، انتخاب و ویژه نامه ای در آن نشریه منتشر می نمایند. در این ویژه نامه ها که نسبت به نوع موفقیت، حجم مطالب و نیاز مشتری دارای صفحات مختص می تواند باشد، با همکاری خبرنگاران، کارشناسان، مشتری و حضور دبیر ویژه تحریریه و با سیاست های آن نشریه و سلیقه مشتری ویژه نامه تولید و با تاریخ مد نظر همراه با آن نشریه به صورت ضمیمه در اختیار مردم و خوانندگان قرار می گیرد.

ویژه نامه های همایش ها و سمینارها با حضور خبرنگاران در آن گردهمایی و ثبت و ضبط اخبار عمومی و اختصاصی همراه با مصاحبه با افراد شاخص و مسئولین برگزار کننده و درج دیدگاه های کارشناسان نقش بسزایی در معرفی اهداف برگزاری آن گردهمایی دارند.

به عنوان نمونه: وزارت نفت ویژه نامه ای در روزنامه های ملی کشور در صد سالگی ملی شدن صنعت نفت کشور منتشر نمود که فرازها و فرودهای این صنعت در تحولات سیاسی ، اقتصادی و تأثیرات منطقه ای ، ملی و بین المللی را در آن تحلیل و منتشر نمود.

مانند : ویژه نامه دنیای اقتصاد،  ایران البرز ( اتاق بازرگانی) و…

در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(2)در باره انواع آگهی ها در نشریات بیشتر بدانیم(2)

             سید رضا جمشیدی ( Seyed Reza Jamshidi )

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi