همانطور که می دانید نیسان GT-R استاندارد از نظر شتاب در حد و اندازه مک لارن 720S نیست. بنابراین در سری درگ های Drag Times کار جالبی انجام دادند و یک نیسان GT-R تقویت شده با قدرت 720 اسب بخار (مساوی با قدرت مک لارن) برای رقابت با آن آوردند که باز هم از مک لارن شکست خورد که البته تا حدودی هم طبیعی به نظر می رسید چون وقتی قدرت ها مساوی باشند خودروی سبک تر برنده رقابت است.
اما این بار یک نیسان GT-R تقویت با کلی لوازم و قدرت 930 اسب بخار برای نبرد با مک لارن استاندارد 720 اسبی وارد میدان شده است تا بحث اختلاف وزن هم منتفی شود زیرا این GT-R که در فیلم می بینید 210 اسب بخار قویتر از مک لارن است!! یعنی به عبارتی اختلاف قدرت آنها اینبار چیزی در حدود یک ماکسیمای 6 سیلندر است!! مسلما اینبار نسبت نیرو به وزن GT-R کاملا برتر از مک لارن است.
کار جالب دیگری که در فیلم انجام می دهند این است که هر دو خودرو را قبل از تست روی داینو می برند و قدرت واقعی آنها را در چرخ اندازه می گیرند که برای مک لارن رقم 691 اسب بخار و برای نیسان رقم 813 اسب بخار به دست می آید.
اکنون این سوال پیش می آید که آیا 210 اسب بخار قدرت اضافی (یا 122 اسب بخار قدرت اضافی در چرخ) برای شکست دادن مک لارن در تست شتاب کافی است یا باز هم کم است؟!
اما این بار یک نیسان GT-R تقویت با کلی لوازم و قدرت 930 اسب بخار برای نبرد با مک لارن استاندارد 720 اسبی وارد میدان شده است تا بحث اختلاف وزن هم منتفی شود زیرا این GT-R که در فیلم می بینید 210 اسب بخار قویتر از مک لارن است!! یعنی به عبارتی اختلاف قدرت آنها اینبار چیزی در حدود یک ماکسیمای 6 سیلندر است!! مسلما اینبار نسبت نیرو به وزن GT-R کاملا برتر از مک لارن است.
کار جالب دیگری که در فیلم انجام می دهند این است که هر دو خودرو را قبل از تست روی داینو می برند و قدرت واقعی آنها را در چرخ اندازه می گیرند که برای مک لارن رقم 691 اسب بخار و برای نیسان رقم 813 اسب بخار به دست می آید.
اکنون این سوال پیش می آید که آیا 210 اسب بخار قدرت اضافی (یا 122 اسب بخار قدرت اضافی در چرخ) برای شکست دادن مک لارن در تست شتاب کافی است یا باز هم کم است؟!
منبع: خودروبانک