0

دانستنی هایی در مورد Growth Hacking یا خلق رشد

  • کد خبر : 8909
  • 01 آبان 1395 - 16:59
دانستنی هایی در مورد Growth Hacking یا خلق رشد

خلق رشد یا Growth Hacking یک تکنیک بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی شرکت‌های نوپا با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه بهتر. خلق رشد می‌تواند به عنوان بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین دیده شود. با ما همراه باشید.

#دانستنی #Growth_Hacking #خلق_رشد #بیشتر_بدانیم

خلق رشد یا Growth Hacking یک تکنیک بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی شرکت‌های نوپا با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و به دست آوردن ارائه بهتر. خلق رشد می‌تواند به عنوان بخشی از اکوسیستم بازاریابی آنلاین دیده شود. در خیلی از اوقات خالق رشد از SEO، تحلیل سایت‌ها، بازاریابی محتوا و تست‌های A/B استفاده می‌کنند. هکرهای رشد از روش های کم هزینه و جایگزین‌های مناسب برای بازاریابی سنتی استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ویروسی به جای خرید تبلیغات از رادیو و تلویزیون و روزنامه در بازاریابی سنتی یکی دیگر از روش‌های خالق های رشد است. خلق رشد برای استارتاپ‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که در اصول تئوری ناب (Lean) آمده است که: «اول رشد کن، بعداً بودجه بگیر». شرکت های فیس بوک، توییتر، لینکدین و ایربی‌ان‌بی همه از روش های خلق رشد استفاده کرده‌اند.

ویژگی های یک خالق رشد

آقای Ken Zi Wnag خالقان رشد را بر چند دسته تقسیم کرده است :

خالق رشد عاشق داده ها :خالقان رشد با وجود تمرکز بر رشد کاربران در کسب و کار، به طورمنطقی از داده‌ها استفاده می نمایند چرا که داده نسبت به هر درک و یا نظری برتری دارد. خالقان رشد به طور علمی روش های جدیدی را آزمایش می نمایند و بر اساس نتایج حاصله فرایند هک را دنبال می نمایند که نتیجه آن می‌تواند بکارگیری انواع روش های هک، ادامه و یا قطع فعالیت باشد. بدون توجه به محوریت داده‌ها، خالقان رشد نمی توانند در داده‌ها عمیق شوند، تنها می توانند یک تصویر کلی را متصور شوند.

خالق رشد با استعدادهای مختلف :خالقان رشد قادر به درک بازاریابی، طراحی، تحلیل، مهندسی و مشتریان هستند. همچنین با مفاهیمی چون ترافیک ورودی(inbound traffic)، SEO ، محصول مناسب بازار (PMF)، فرایند پذیرش و رابط کاربری آشنا هستند. درک تکنولوژی به آن ها اجازه خواندن کد و بکارگیری از API ها و سیستم های اتوماتیک را می دهد. ارسال ایمیل، بارگیری صفحه، و ورود به صفحه فیس بوک تنها مسائل تکنیکی نیستند؛ بلکه به ابزارهای مهمی برای رشد تبدیل شده‌اند. در نتیجه، خالقان رشد از آن ها در قالب یک پلتفرم یکپارچه برای ایجاد یک ارزش منحصربفرد استفاده می نمایند.

خالق رشد خلاق :خالقان رشد از کانال های رشد جدیدی با خبرند که از آن ها زودتر از دیگران استفاده می نمایند. کانال‌های رشد زمانی که به اندازه کافی رشد نمایند، بهترین خواهند بود که البته لزوما بزرگ نیستند. خالقان رشد نیازمند بکارگیری خلاقیت در شناسایی فرصت های نوظهور می باشند که پس از آن رویکردی برای بهره برداری از آن ها تدوین می نمایند. خالقان رشد تنها فرصت های رشد را به هنگام ظهور آن، کشف نمی نمایند؛ بلکه آن‌ها به شدت فرصت های جدیدی را خلق می نمایند.

خالق رشد ROI محور :یک خالق رشد متخصص رسانه ای است. او از وجود تمامی منابع online ،offline ، رایگان، پولی و ترافیک مصرف شده اطلاع دارد. خالقان رشد توانایی ویژه‌ای در یافتن جایگزین های رایگان برای ایجاد رشد قبل از امتحان کانال‌های پولی را دارند. البته به این معنا نیست که خالقان رشد به سادگی از کانال های پولی اجتناب می نمایند. خالقان رشد همیشه بر مثبت بودن ROI توجه و تأکید دارند.

خالق رشد همدردی کننده :خالق رشد توانایی همدردی با مشتریان و کاربران بالقوه را دارد. او در یافتن محدودیت‌های جریان کسب کاربر که مانع از رفتار کاربران ارجح می گردد، توانمند است. علاوه برآن، خالقان رشد توانایی فراتر از کسب کاربران دارند؛ بلکه آن ها قادرند از طریق طراحی کل سفر مشتری، کاربران را حفظ و به مشتری تبدیل نمایند.

منبع: ویکی‌پدیا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi