2

دانستنی هایی در مورد پاستا و خواص آن

  • کد خبر : 11239
  • 02 اسفند 1395 - 9:07
دانستنی هایی در مورد پاستا و خواص آن

به تمام فرآورده هاي خميري كه از آرد گندم بوجود مي آيد پاستا مي گويند. پاستا يك نام عمومي است و زيرشاخه هاي فراواني دارد ، مانند لازانيا ، نودل ، اسپاگتي ، ماكاراني ، ورميشل و …پاستا بر خلاف تصور نادرست برخي از افراد ، امروزه به عنوان يك گزينه بسيار سالم و پرانرژي استفاده مي شود .

#دانستنی #خواص_پاستا #بیشتر_بدانیم

پاستا به تمام فرآورده هاي خميري كه از آرد گندم بوجود مي آيد گفته می شود. پاستا يك نام عمومي است و زيرشاخه هاي فراواني دارد، مانند؛ لازانيا، نودل، اسپاگتي، ماكاراني، ورميشل و …

پاستا بر خلاف تصور نادرست برخي از افراد كه آن را يك غذاي چاق كننده و بي خاصيت مي دانند، امروزه در تمام دنيا به عنوان يك گزينه بسيار سالم و پرانرژي استفاده مي شود .

پاستا شكل هاي بسيار متنوعي دارد كه مهم ترين و متداول ترين آنها عبارتند از پاستا فنري، لوله اي، فتوچيني، گوش ماهي، شيلنگي، پاپيوني و لازانيا

دانستنی هایی در مورد پاستا و خواص آن-

پاستا ( ماكاراني ) سرشار از ويتامين A است و به همين دليل به رشد سلول هاي جديد پوست بسيار كمك مي كند و پوست را بانشاط و با طراوات مي نمايد .

همچنين به دليل اسيد فوليك موجود در آن، براي رشد مو بسيار مفيد مي باشد و از ريزش مو جلوگيري مي كند. با مصرف متوسط آن در برنامه غذايي مي توانيم پوستي بانشاط و مويي سالم و پرپشت داشته باشيم .

قابل ذكر است که پاستا يك منبع بسيار غني از پتاسيم مي باشد و پتاسيم سبب مي شود تا عضلات بسيار سفت شود و بدن ما از درد و اسپاسم دور شود .

نكته حائز اهميت در خصوص فرآورده هاي پاستا، كربوهيدرات موجود در آن است كه با مصرف آن مي توانيم سوخت و ساز بدن را افزايش دهيم و از ضعف و بي حالي دور باشيم .

اما از آهن موجود در آن نبايد غافل شويم. پاستا سرشار از آهن است و مانع كم خوني مي شود و سطح هموگلوبين بدن را طبيعي نگه مي دارد .

لازم به ذكر است که اين گروه از غذا براي ورزشكاران ، افراد مسن ، كودكان و زنان باردار توصيه مي شود. علاوه بر داشتن منابع فراواني كه به آن اشاره شد بايد به پروتئين و اسيدهاي آمينه موجود در آن نيز اشاره كرد كه كمك بسياري به سلامت استخوان هاي بدن مي نمايد .

پاستا ( انواع ماكاراني ها ) مزاياي بسيار براي بدن دارد. پيشنهاد مي گردد از اين غذاي لذيذ و خوشمزه و متنوع در برنامه غذايي خود استفاده نمائيم .

و در پايان اين غذاي سالم با تنوع هاي فراوان براي تمامي ذائقه ها و گروه هاي سني با قيمتي باورنكردني  قابل ارائه مي باشد .

پایگاه دانستنی آنلاین پیشنهاد می کند با استفاده از انواع پاستا، غذاهای سالم و مغذی آماده کرده، به همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

نويسنده و گردآورنده: زینت تنكچي

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi