2

دانستنی هایی در مورد درج آگهی در مطبوعات

  • کد خبر : 8301
  • 10 مهر 1395 - 16:39
دانستنی هایی در مورد درج آگهی در مطبوعات

برای درج آگهی در مطبوعات، شناخت نوع روزنامه و یا نشریه و همسویی آن با موضوع آگهی تأثیر بسزایی در نتیجه آگهی مورد نظر خواهد داشت.
بنابراین برای درج آگهی در مطبوعات ابتدا باید هدف خود را از دادن آگهی روشن نموده، با شناسایی رقبا و مخاطبین، رسانه خود را انتخاب نمود.

#دانستنی #درج_آگهی #مطبوعات #بیشتر_بدانیم

 همانگونه که می دانیم؛ مطبوعات، مجموعه نشریاتی هستند که به‌طور منظم با نام ثابت و تاریخ و شماره ردیف در زمینه‌های گوناگون خبری، انتقادی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، دینی، علمی، فنی، هنری، ورزشی و نظایر این ها منتشر می‌شوند.

نحوه درج آگهی در مطبوعات

برای درج آگهی در مطبوعات ، شناخت نوع روزنامه و یا نشریه و همسویی آن با موضوع آگهی  تأثیر بسزایی در نتیجه آگهی  مورد نظر خواهد داشت.

 بنابراین برای درج آگهی در مطبوعات ابتدا باید هدف خود را از دادن آگهی روشن نموده، با شناسایی رقبا و مخاطبین، رسانه خود را انتخاب نمود.

با انتخاب رسانه و بررسی نحوه چاپ، نوع کاغذ و مسائل فنی و استاندارد سازی مطالب و تصاویر مورد نیاز طرح زیبا و مخاطب پسند طراحی می گردد. با طراحی آگهی براساس قوانین، الزامات و استانداردهای هر رسانه مطالب و موارد تشکیل دهنده یک آگهی زیبا و استاندارد آماده می گردد و طرح با استفاده از نام و نشان تجاری، شعار تبلیغاتی، پیام هدفمند، تصویر و عکس و مشخصات آگهی دهنده، پیام خود را به زیبایی به مخاطبین هدف منتقل می نماید.

تولید پیام مناسب جهت استفاده در طرح آگهی می بایست به نحوی باشد که مشتریان را برای رسیدن به هدف آگهی دهنده ترغیب نموده و با بزرگنمایی ویژگی ها و تفاوت های ویژه پیام، گروه مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.

یک پیام مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • کوتاه باشد.

  • از کلمات زیبا در آن استفاده شود.

  • در برگیرنده موضوع تبلیغ باشد.

  • با فونت مناسب یا به شکل گرافیکی نوشته شود.

  • دارای رنگ آمیزی مناسب باشد.

انتخاب طرح مناسب در آگهی های تجاری و فروش تأثیر بسزایی دارد. مثلاً؛ در این نوع از سفارش ها  کارهای گرافیکی زیادتری به نسبت سایر آگهی ها بر روی طرح مورد نظر انجام می گیرد که نظر مخاطبین را درنگاه نخست به خود جلب نماید.

طرح های قابل چاپ در روزنامه ها  باید با رعایت نکات فنی  طراحی شوند؛ مثلاً نرم افزارهای کاربردی در آتلیه روزنامه ها عبارتند: از indesign و photoshop  و در مورد سایر نرم افزارها  طراحی انجام شده باید در فرمت tif ورزولوشن ۳۰۰dpi و مود رنگ cmyk  باشند.

          سید رضا جمشیدی( Seyed Reza Jamshidi )

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi