2

خرید آنلاین ، مزایا و معایب آن – بخش دوم

  • کد خبر : 10330
  • 29 آذر 1395 - 13:38
خرید آنلاین ، مزایا و معایب آن – بخش دوم

خرید آنلاین هم مانند دیگر روش ها دارای مزایا و معیابی است که باید به عنوان فروشنده یا حتی خریدار از آن ها مطلع باشیم. در بخش اول از این نوشتار به مزایای آن اشاره کردیم و اینک در این مطلب به معایب خرید آنلاین به عنوان یک روش نوین و رو به رشد در عصر کنونی اشاره خواهیم داشت. لطفاً تا پایان مطلب با ما باشید.

#خرید_آنلاین #مزایا #معایب #بیشتر_بدانیم #دانستنی

خرید آنلاین شکلی شناخته شده از تجارت الکترونیک است که در آن مصرف کننده از طریق اینترنت خریدی کرده و در محلی مشخص تحویل می گیرد. اما این روش خرید هم مانند دیگر روش ها دارای مزایا و معیابی است که باید به عنوان فروشنده یا حتی خریدار از آن ها مطلع باشیم. در بخش اول از این مطلب به مزایای آن اشاره کردم و اینک در این مطلب به معایب خرید آنلاین به عنوان یک روش نوین و رو به رشد در عصر کنونی اشاره می کنم.

معایب خرید آنلاین

1- همواره پس از پرداخت پول و نهایی شدن خرید، یک بازه زمانی مشخصی برای دریافت محصول باید در انتظار باشید

عیب اصلی خرید از این طریق، این است که در لحظه پرداخت، محصول را دریافت نکرده و حس خوشحالی نسبت به تملک محصول در لحظه پرداخت به شما انتقال پیدا نمی کند. از آنجایی که محصول باید برای شما حمل شود، گاهی ممکن است نیاز باشد که چند روز را تحمل کنید. من خودم اگر ببینم زمان تحویل محصول خیلی طولانی می شود، گاهی ترجیح می دهم که برای تهیه برخی محصولات شخصاً به فروشگاه های فیزیکی عرضه کننده آن ها مراجعه کنم.

2- شما ممکن است محصول یا خدمتی با ارزش و کیفیت کمتر را دریافت کنید

از آنجایی که قادر به نگاه کردن به آن ها از نزدیک نیستید، اغلب از کیفیت این دسته از محصولات هم اطلاع نخواهید داشت. گاهی ممکن است توضیح ارائه شده برای این محصولات یا حتی تصویر استفاده شده برای معرفی آن ها قدری متفاوت با تصویر یا توضیح اصلی محصول باشد. در نتیجه، ممکن است در نهایت محصولی را تحویل بگیرید که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

3- همواره هزینه هایی برای حمل و نقل بر عهده شماست

همچنان که پیش تر به آن اشاره شد، برخی از معایب خرید آنلاین ریشه در شیوه تحویل آن دارند. هزینه های تحویل و تأخیرهای محتمل در این بین هر دو از مشکل های معمولی در این رابطه هستند. با وجود این که اغلب قیمت های محصولاتی که به صورت آنلاین عرضه می شوند، ارزان تر از قیمت های واقعی آن است، اما مشکل زمانی پدیدار می شود که هزینه حمل به آن ها اضافه می شود و این موضوع در برخی موارد موجب می شود تا هزینه نهایی از هزینه تهیه آن از یکی از فروشگاه های محلی هم بیشتر و بیشتر شود.

4- ممکن است با مشکلاتی در رابطه با دریافت و تحویل محصول روبرو باشید

گاهی اوقات در این خریدها ممکن است با خطراتی در رابطه با تحویل کالای خریداری شده روبرو شوید. این بدان معناست که فروشنده ممکن است قادر به تحویل محصول نباشد، یا آن را با تأخیر به دست شما برساند یا حتی کالایی را تحویل دهد که در طی مراحل حمل دچار خساراتی شده است.

5- معتاد شدن به خرید در این روش خیلی ساده است

از آنجائی که جستجو و خرید محصولات مختلف در این روش بسیار ساده و آسان است، بسیاری از مردم در راحت خانه خود تبدیل به معتادین به خرید محصولاتی می شوند که در واقع هیچ نیازی به آن ها ندارند. البته برخی از این افراد هم تصور می کنند که با این خرید دارند از تخفیف های خاصی استفاده می کنند و در عمل صرفه جویی می کنند، اما به عدم نیاز خود به محصولات خریداری شده توجهی نمی کنند.

6- خطر فریب خوردن در این رابطه بسیار زیاد است

همچنان که خریدهای آنلاین معمول و معمول تر می شوند، تعداد موارد کلاه برداری و فریب دادن مشتریان هم روز به روز بیشتر و بیشتر می شود._ اگرچه وبسایت های آنلاین به منظور حفظ اعتبار خود همواره مراقب عدم وقوع هرگونه فریب یا کلاه برداری در مجموعه خودشان هستند._ به همین دلیل است که به خریداران همواره خرید از فروشگاه های معتبر و پاسخ گو توصیه می شود.

7- شاید بهتر باشد برخی از محصولات را از فروشگاه های معمولی عرضه کننده آن بخرید

به عنوان مثال، بهتر است پوشاک و محصولات مرتبط با این حوزه را از فروشگاه های آنلاین تهیه نکنید، چرا که بخوبی قادر به تشخیص این موضوع نیستید که آیا لباس مورد نظر به ظاهر شما می آید و بر روی تن شما قشنگ می شود یا نه.

خرید آنلاین ، مزایا و معایب آن – بخش دوم

8- باز پس فرستادن محصولات سخت تر است

باز پس فرستادن یک قلم کالای خریداری شده زمانی که بصورت آنلاین اقدام به خرید آن می کنید، به مراتب دشوار تر است. اگر فروشنده شما باز پش گرفتن محصول را قبول کند، اغلب شرط پذیرش آن تنها در یک بازه زمانی محدود را برای شما می گذارند و البته مسئولیت هزینه حمل مجدد کالا نیز بر عهده شما می باشد.

9- مسائلی در رابطه با ضمانت و گارانتی محصول

برخی اقلام و محصولات الکترونیک بدون برخورداری از ضمانت یا گارانتی بین المللی به فروش می رسند. بنابراین اگر گارانتی برای شما مهم است، حتماً توجه داشته باشید که برای استعلام از داشتن گارانتی بین المللی با فروشنده هماهنگ کنید.

10- وجود مشکلات مختلف و البته پیش بینی نشده

ممکن است برخی مشکلات نادر و پیش بینی نشده ای وجود داشته باشد که احتمال اتفاق افتادن آن ها برای بار اول طبیعی است، مانند تقلب در کارت اعتباری، نرم افزارهای جاسوسی و …

منبع: آی بازار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi