3

حمایت از تولید داخلی با مصرف کالاهای داخلی+ویدئو

  • کد خبر : 9439
  • 10 نوامبر 2016 - 12:52
حمایت از تولید داخلی با مصرف کالاهای داخلی+ویدئو

خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می برد، یک امر کاملاً عقلانی است که بارها توسط مقام معظم رهبری و مسؤولان و کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته است. اما متأسفانه به رغم تأکیدا ت فراوان، می بینیم تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم

#حمایت #تولید_داخلی #مصرف #کالاهای_داخلی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

سرازیر شدن سیل عظیم تولیدات از کشورهای دیگر به داخل کشور ما امری است که مدت‌هاست صورت می‌گیرد و علی‌رغم ویرانگری این سیل، متأسفانه همچنان جریان دارد. گاهی رفاه و آسایش انگیزه‌های ما برای تمایل به مصرف‌گرایی می‌شود و گاهی هم عدم اندیشه به عواقب مصرف‌، آن هم از نوع مصرف‌گرایی مبتنی بر واردات!

آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که خرید کالاهای خارجی و وارداتی تا چه حد به صنعت و اقتصاد داخلی ما لطمه می‌زند؟ آیا تا به حال اندیشیده ایم که عدم حمایت از تولید داخلی منجر به مرگ اقتصاد ملی کشورمان می شود؟

خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، در شرایط اقتصادی که کشور ما در آن به سر می برد، یک امر کاملاً عقلانی است که بارها توسط مقام معظم رهبری و مسؤولان و کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته است. اما متأسفانه به رغم تأکیدا ت فراوان، می بینیم تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم و هنوز بسیاری از ایرانی ها ترجیح می دهند از کالای خارجی استفاده کنند و این هدف به دست نمی آید مگر با فرهنگ سازی و ارتقای بخش تولید.

تجمل گرایی و مدگرایی کاذب و دلخوشی به برندهای جهانی، باعث شده است تا کالاهای با کیفیت ایرانی و قابل رقابت با این برندها از میدان به در شوند و دچار صدمات و زیان های اقتصادی و همچنین باعث از بین رفتن فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در کشور شود که دود این ضرر و زیان ها همچنان به چشم هموطنان ما خواهد رفت.

شاید دلیل گرایش مصرف کنندگان به کالای خارجی این باشد که تولید ملی ما نتوانسته به لحاظ قیمت و کیفیت نیازهای مصرف کننده ایرانی را برآورده کند و در این بین نقش دولت در فرهنگ سازی و حمایت از تولید کنندگان شمی تواند این سیل مخرب را متوقف کند و بی شک با حمایت متولیان دولتی و حکومتی اقتصاد در عمل از تولید در میان مدت به بهترین صادر‌کننده اجناس با کیفیت در جهان مبدل می‌شویم.

تولید ملی مقدمه ای خواهد بود بر اشتغال زایی و کارآفرینی و افزایش بهره وری و بکارگیری جوانان باهوش و متعهد ایران زمین در تمامی عرصه ها و همچنین باعث بهبود اثرات اجتماعی در زندگی مردم و ایجاد قدرت سیاسی در جهان از لحاظ تولید و همچنین باعث کاهش نرخ تورم و اثرات مثبت در اقتصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

 تولید کنندگان خود نیز با استفاده از روش های نوین بازاریابی و استفاده از تکنولوژی های جدید بسته بندی و نوآوری در ارائه محصولات و بومی سازی محصولات و همچنین در کنار آن به اندیشه جهانی کردن محصول و استفاده از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده و به روز بودن محصولات و انطباق آن با استاندارد های جهانی و ایجاد جذابیت در ارائه محصولات و تنوع در ارائه آن و فدا نکردن کیفیت در قبال کمیت که خود می تواند ضربه ی بزرگ بر این عرصه بگذارد توجهی خاص داشته باشند و بدانند که مردم فهیم ما وقتی کیفیت ایرانی را ببینند دیگر به سمت کالاهای خارجی نخواهند رفت.

منبع: محیطی

         آپارات

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi