10

حرکات یوگا – حرکت مثلث پیچ

  • کد خبر : 7365
  • 30 مرداد 1395 - 15:11
حرکات یوگا – حرکت مثلث پیچ

حرکت مثلث پیچ یکی از حرکات یوگا است که باعث می‎شود کمر، آزادتر و قوی‌تر شود و مفصل ران، کشش زیادی داشته باشد. پاری ورتا: به معنای چرخیدن است و لذا “پاری ورتا تریکون آسانا” به معنای مثلّثی است که در اثر پیچش، پشت خود را نمایان می‌سازد.این تمرین، یک تریکون آسانای مشکل است.

#حرکات_یوگا #دانستنی #بیشتر_بدانیم

حرکت مثلث پیچ یکی از حرکات یوگا است که باعث می‎شود کمر، آزادتر و قوی‌تر شود و مفصل ران، کشش زیادی داشته باشد.

  • پاری ورتا: به معنای چرخیدن است و لذا “پاری ورتا تریکون آسانا” به معنای مثلّثی است که در اثر پیچش، پشت خود را نمایان می‌سازد.

این تمرین آسانا، یک تریکون آسانای (وضعیت مثلّثی) پیچیده‎ی مشکل است که تمرین خوبی برای دنبال کردن تریکون آسانا می‎باشد.

حرکات یوگا

1-ژست سگی (آدو موکها- Adho Mukha Svanasana) به معنای سر یا صورت به سمت پایین است. (آدو موکها- Adho Mukha Svanasana) دلالت بر سگی در حالت خمیازه کشیدن را دارد که سر و پاهای خود را به سمت جلو کشیده و پشت خود را بالا نگاه داشته است. این مدل، یک آسانای خوب برای شروع این تمرین است.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچگام اول

2: موقعیت سگی را بگیرید و پای راست خود را حدود یک متر جلوتر بگذارید.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچ1گام دوم

3: دستان خود را جلوی پایتان قرار داده و وزن خود را روی بخش پشتی پاشنه‎ی پای جلو بیندازید. بالا تنه‎ی خود را بلند کنید تا پشتتان صاف شود. شما می‎توانید از روی گودی قسمت میانی بخش پایین کمر خود، متوجه‎ی درست بودن وضعیت خود شوید. بدون تغییر ژست خود و بلند کردن وزنتان، پای چپ خود را مورب با پاشنه به سمت زمین خم کنید.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچ3گام سوم

4: با دست راست خود، قوزک پای راست خود یا سطح پایینی پای خود را بگیرید و وزن خود را روی بخش پایینی کمر بیندازید و به دنبال این حرکت، به سختی به دست راست خود تکیه دارید. پایی را که در جلو است،  بکشید بدون این که کمر را خم یا بدن را بچرخانید. به نقطه‎ای روی زمین نگاه کنید و دم و بازدم آرامی داشته باشید. پای چپ خود را در جهت خلاف قوزک پا یا قسمت پایینی پای خود فشار دهید و بالا تنه‎ی خود را به سمت راست و بالا بچرخانید.

سعی کنید تا می‎توانید وزنتان روی کمرتان باشد و تا جایی که ممکن است کمتر روی دست راست خود تکیه داشته باشید. با داشتن هدفی برای کش دادن بیشتر عضلات ران خود و عضلات عقب ران، باید حواستان باشد که با چرخاندن پاهای خود به سمت بیرون، قصد نداشته باشید کار را خراب کنید, چون اگر این کار را انجام دهید، حرکت کششی کمر خود را از دست می‎دهید و اجازه می‎دهید قسمت پایینی بدنتان فرو برود یا اینکه تکیه‎ی بیش از حدی روی قسمت پایینی دست خود داشته باشید.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچ3گام چهارم

5: اگر دیگر نمی‎توانید بچرخید، دست راست خود را به سمت بالا بکشید.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچ4

گام پنجم

6: سپس سر خود را به سمت راست و بالا بچرخانید، نگاهی به سمت بالا و امتداد بازوی خود داشته باشید و گردن خود را کش دهید.

هرچه بهتر این تمرین را انجام دهید، مثلّث بین پای شما در بخش جلو، بازوی شما و پهلوی شما بزرگتر خواهد شد. زمانی که شما به خوبی در این موقعیت هم‌تراز شوید، این فضا احساس سبکی و آزادبودن را خواهد داشت.

حرکات یوگا - حرکت مثلث پیچ5گام ششم

به ژست سگی برگردید و تمرین را با پای چپ خود در جلو تکرار کنید.

این تمرین اغلب اوقات دارای یک تأثیر قوی روی لگن خاصره‎ی شما است و به آسانی می‎تواند باعث شود که شما یک نوع میل برای چرخیدن را حس کنید. سعی کنید تا جای ممکن با حالتی خوب و راحت بچرخید. در صورت درد یا ناراحتی، از تحت فشار قرار دادن خود و ایجاد کشش تا جای ممکن دوری کنید. به خود اجازه دهید که بدنتان اندکی از قسمت پایینی دستتان به عنوان پشتیبان استفاده کند. برای تعادل خود، پاشنه‎ی پای عقبتان را کنار دیوار قرار دهید.

منبع: سیمرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 5 / 5. تعداد امتیازات: 1

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi