4

آیا می دانید جهان در سال 2020 چگونه خواهد بود؟

  • کد خبر : 10460
  • 08 دی 1395 - 11:59
آیا می دانید جهان در سال 2020 چگونه خواهد بود؟

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که دنیا در سال 2020 چگونه خواهد بود؟ مجله علمی “پاپ ساینس” با طبقه بندی 12 ایده نوآورانه ای که ظرف چند سال آینده می توانند زندگی بشر را متحول کنند به این سؤال پاسخ داده است. برپایه این پیش بینی، 2020 سالی “فوق فناورانه” و غنی از نوآوری ها خواهد بود که در این نوشتار به برخی از آن ها اشاره شده است

#آیا_می_دانید #جهان #سال_2020 #بیشتر_بدانیم #دانستنی

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که دنیا در سال 2020 چگونه خواهد بود؟ مجله علمی “پاپ ساینس” با طبقه بندی 12 ایده نوآورانه ای که ظرف چند سال آینده می توانند زندگی بشر را متحول کنند به این سؤال پاسخ داده است.

برپایه این پیش بینی، 2020 سالی “فوق فناورانه” و غنی از نوآوری ها خواهد بود. البته این سایت تأکید می کند که سال 2020 تنها یک تاریخ نمادین در استفاده از فناوری های نوین فوق پیشرفته در آینده است.

در این خصوص “مایک لیبهولد”، عضو “موسسه آینده” توضیح داد: “این نوآوری ها می توانند در سال 2019 یا 2021 به تحقق برسند اما استفاده از سال 2020 تنها برای رُند کردن این بازه زمانی است.”

پایگاهی بر روی ماه در سال 2020

 در رتبه اول 12 نوآوری که آینده ما را تغییر خواهند داد ساخت پایگاه ژاپن بر روی ماه قرار گرفته است. به اعتقاد این مجله علمی آمریکایی، پس از این که ژاپن آسیب های ناشی از زلزله و سونامی اخیر را بازسازی کرد با استفاده از روبات ها پایگاهی را برای اقامت روبات ها بر روی ماه خواهد ساخت.

 ژاپن این پروژه را در برنامه دارد و بی شک هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که قادر باشد کاری تا این حد پیچیده را انجام دهد.

 ماشین های پرنده

 برپایه پروژه عظیمی که برای سال 2020 پیش بینی شده است یک راه آهن پر سرعت لندن را به پکن متصل خواهد کرد. این راه آهن که از 17 کشور عبور خواهد کرد می تواند اروپا را به آسیا متصل کند.

 به اعتقاد دانشمندان، ساخت این راه آهن از نظر فنی ممکن است؛ اما احتمالاً تا سال 2020 آماده نخواهد شد. “مایک لیبهولد” توضیح داد: “به دلایل اقتصادی و سیاسی فکر می کنم که این پروژه عظیم ظرف 10 سال آینده آماده نخواهد شد.”

 همچنین از دیگر اختراعاتی که تا سال 2020 می توانند زندگی بشر را متحول کنند، می توان به خودروهای دارای خلبان خودکار و خودروهای پرنده اشاره کرد. در مورد خودروهای خودکار، دانشمندان براین باورند که دیر یا زود این فناوری به واقعیت بدل خواهد شد، اما هنوز به چندسالی زمان نیاز است تا خودروها بتوانند “با هم” حرف بزنند.

 این درحالی است که در مورد دوم، احتمالا “دارپا” (آژانس تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا) تا سال 2015 نمونه آزمایشی خودروی پرنده را توسعه خواهد داد، اما تا زمانی که این خودروهای پرنده بتوانند جایی در میان مردم باز کنند هنوز به چند دهه ای زمان نیاز است و در آن زمان “کنترل ترافیک هوایی” غیرقابل تحمل خواهد شد!

از سوخت های زیستی تا مغز مصنوعی

 سوخت های زیستی در سال 2020 می توانند جایگزین سوخت های فسیلی شوند. آینده شناسان در این مورد اطمینان کامل دارند و معتقدند که نیروهای نظامی غربی به ویژه آمریکا که نمی خواهند برای تهیه سوخت به کشورهای خاورمیانه ای وابسته باشند دستیابی به این سوخت ها را شتاب بخشیده اند.

 از دیگر موارد ذکر شده در این طبقه بندی، استفاده سیستماتیک از ریزتراشه های کاشته شده در مغز انسان به منظور کنترل دستگاه های تلویزیون، تلفن های همراه هوشمند و رایانه ها از طریق امواج مغزی است. هرچند به نظر می رسد که به دلایل اخلاقی تحقق این پیش بینی غیرمحتمل باشد.

منبع: سایت الف

 علاوه بر این تحولات عظیم علمی،  پیش بینی های مختلفی نیز برای سال 2020 انجام شده است که می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

آپارات

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi