2

جاده ی همیشه یک طرفه ی چالوس !

  • کد خبر : 17964
  • 23 مهر 1396 - 14:07
جاده ی همیشه یک طرفه ی چالوس !

تمام لذت سفر در جاده چالوس با یک بار دستشویی رفتن در این جاده به باد می رود ! قیافه حال به هم خورده مسافران زمان خروج از دستشویی گواه این ادعاست !این واقعیت تلخی است که جاده ی همیشه یک طرفه ی چالوس !همیشه به سمت منافع کسبه و اهالی جاده یک طرفه بوده و مسافران و گردشگران سودی نمی برند

سید علی، رؤیا و آرزوی کسب ثروت را همیشه در ذهن خود می پروراند ! اما تلاش هایش تا سال های سال منجر به موفقیت نشده بود . سرانجام از سر ناچاری و برای تأمین هزینه زندگی و امرار و معاش تصمیم گرفت آش بفروشد !

در کنار تونل کندوان دیگ آش رشته را بر روی هیزم بار گذاشت و کارش را آغاز کرد .

سید علی هرگز فکر نمی کرد با همان یک دیگ آش امروز پس از ۱۵ سال او یکی از ثروتمندترین فروشندگان آش در ایران است و کسب و کارش چنان رونق گرفته که خودش هم در آغاز کار باور نمی کرد .

اکنون پس از سال ها در کنار سیدعلی چندین آش فروش دیگر هم به کسب و کار پرسود آش فروشی مشغول هستند و با ساخت سوله و استخدام ده ها کارگر مجموعه ای از آش فروشی های کنار هم راه اندازی کرده و یکی از مراکز پرتردد گردشگری در کنار تونل کندوان راه اندازی شده است .

و اما همه این آش فروشانی که اکنون بسیار ثروتمند و خوشحالند در تمام این سال ها اندکی از سود کلان خود را صرف ساخت چند دستشویی تمیز و مرتب نکردند دست کم به منظور قدردانی از مشتریانی که آنها را سعادتمند کرده اند .

نه تنها آش فروش های تونل کندوان بلکه بیشتر رستوران داران جاده چالوس و دارندگان کسب و کارهای پرسود فعال در این جاده نیز برای خدمات دهی مناسب به مشتریان و گردشگران کاری انجام نداده اند .

تمام لذت سفر در جاده چالوس با یک بار دستشویی رفتن در این جاده به باد می رود ! قیافه حال به هم خورده مسافران زمان خروج از دستشویی گواه این ادعاست !

این واقعیت تلخی است که جاده ی همیشه یک طرفه ی چالوس !همیشه به سمت منافع کسبه و اهالی جاده یک طرفه بوده و مسافران و گردشگران سودی نمی برند و جماعت خسارت دیده هستند .

انصاف نیست که از سودآوری کلان میلیاردی رستوران داران و کسبه جاده چالوس از حضور گردشگران حتی خدمات در خور شان هم نصیب مسافران نمی شود .

در سه دهه گذشته با افزایش تردد مسافران در جاده چالوس کسب و کار  رستوران دارها رونق چشمگیری داشته است و حیات اقتصادی مردم منطقه به حضور انبوه گردشگران وابستگی مستقیم داشته است  اما در عین حال نشانی از قدرشناسی و احترام به مشتریان و گردشگران در رفتار اهالی کاسب جاده چالوس به چشم نمی خورد .

در حالی که ساخت چند دستشویی مرتب و تمیز ایرانی و فرنگی هزینه ی چندانی ندارد با کمال تأسف در طول سراسر جاده چالوس حتی یک دستشویی مناسب وجود ندارد .

به نظر می رسد زمانی که کسبه جاده چالوس خود اراده ای برای خدمات دهی مناسب و در خور شان به گردشگران ندارند مسؤولان محلی و استانی باید آنها را مجبور به انجام این کار کنند .

شایسته نیست جاده چالوس که گفته می شود چهارمین جاده زیبای دنیاست و پرترددترین منطقه گردشگری ایران است با وجود طبیعت بسیار زیبا سطح بهداشتی پایینی داشته باشد و آبرو و اعتبار استان البرز و حتی ایران در نزد گردشگران داخلی و خارجی به خاطر بی مبالاتی بهره برداران از این جاده زیر سؤال برود .

مجید طاهرخانی _ روزنامه نگار

پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi