6

چگونه تلخی زیتون را بگیریم؟+ ویدئو

  • کد خبر : 10872
  • 18 بهمن 1395 - 10:20
چگونه تلخی زیتون را بگیریم؟+ ویدئو

تمام انواع زیتون ها دارای یک طعم تلخی در وجودشان می باشند که برای از بین بردن این تلخی باید آن را در آب نمک خواباند و چندین بار شستشو داد اگر قصد دارید زیتون را خودتان در منزل عمل آورید وبدانید که چگونه تلخی زیتون را بگیریم واز خواص زیتون آگاه شوید با این مطلب با ما همراه شوید.

#تلخی_زیتون #بیشتر_بدانیم #دانستنی

اگر قصد دارید زیتون را خودتان در منزل عمل آورید وبدانید که چگونه تلخی زیتون را بگیریم واز خواص زیتون آگاه شوید با ما همراه شوید.

زیتون بی هسته در واقع همان زیتون کنسروی می باشد که روغن کشی شده است واز این نوع زیتون برای درست کردن زیتون پرورده وهمچنین برای زینت دادن با فلفل قرمز وبسته بندی های شکیل ،استفاده می شود و اما زیتون شکسته زیتونی می باشد که روغن آن گرفته شده است. در هر صورت تمام انواع زیتون ها دارای یک طعم تلخی در وجودشان می باشند که برای از بین بردن این تلخی باید آن را در آب نمک خواباند و چندین بار شستشو داد تا تلخی زیتون به اندازه ی مورد نظر ما کاهش یابد به زبان ساده تر می توان روزانه تقریباً ۳تا ۴ بار زیتون ها را شست و دوباره در آب نمک ریخت .البته در آب نمکی که شوری آن نه کم باشد نه زیاد . برای ظرف مربوط به این کار می تو انید از سطل پلاستیکی ماست (۳کیلوی )استفاده نمایید .البته ریختن ۱تا ۲قاشق روغن زیتون به همراه ۱ قاشق گل پر بر روی آن فراموش نشود در ضمن محل نگهداری زیتون باید در جای خنک غیر از یخچال باشد .زیتون های سبز (زیتون های نرسیده)را برای اینکه تلخی گوشت آنها گرفته شود در محلول های قلیایی می خوابانند و بعد از آن در آب می ریزند ودر آخر برای نگهداری آنها از مخلوط آب نمک وسرکه استفاده می شود این روش را حتی در خانه نیز می توان انجام داد . اما به خاطر این که در عملکرد این فرایند زمان زیادی تلف می گردد بیشتر مردم آماده آن را مورد استفاده قرار می دهند .در ضمن در مورد رنگ زیتون باید گفت که از هر چیزی دیگر رنگ زیتون به نوع آن بستگی دارد همچنین ممکن است که بعضی از زیتون ها پس از بیرون آورده شدن از محلول قلیایی وتماس با هوا سیاه شوند.

منبع: بروزترین ها

سریع ترین روش برای تلخی زدایی زیتون استفاده از آب قلیایی (سود مایع) می باشد، این روش در مقایسه با روش های دیگر تلخی زدایی یا شیرین کردن زیتون ، سریع ترین روش محسوب می شود. در این ویدیو مراحل تلخی زدایی زیتون را با استفاده از کاستیک سودا ، به طور کامل مشاهده می کنید.

چگونه تلخی زیتون را بگیریم؟

 

آپارات

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 1.5 / 5. تعداد امتیازات: 2

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi