2

تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی + ویدئو

  • کد خبر : 11887
  • 11 مارس 2017 - 10:24
تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی + ویدئو

بارزترین تفاوت‌ بازاریابی سنتی و اینترنتی، شیوه قیمت‌گذاری‌های آنها است. به‌طور سنتی، تبلیغات چاپی در نشریات، بیلبوردهای کنار خیابان و … هر یک دارای قیمتی هستند که منعکس‌ کننده کیفیت و نوع بازار هدفی است که با آن در ارتباط می‌باشد. پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را در این رابطه حتماً ببینید.

تمامی کسب‌وکارها باید به‌منظور جذب مشتریان استراتژی‌هایی را در عرصه بازاریابی خود به اجرا بگذارند، تصویری از برند خود ایجاد کرده و به مخاطبین معرفی کنند و در بازار هدف خود از یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه برخوردار باشند. ابزارهای بازاریابی شامل طیف وسیعی از رسانه‌های سنتی از قبیل چاپی، بیلبورد و پخش تبلیغات در رسانه‌های نمایشی تا گزینه‌های “های تک” از قبیل گزینه‌های وب محور، اینتراکتیو و استراتژی‌های بازاریابی با ایمیل می‌شود. رویکردی که بهترین نتیجه را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد، بستگی به بودجه و مخاطب هدف شما دارد.

تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی

هزینه

بارزترین تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی ، شیوه قیمت‌گذاری‌های آنها است. به‌طور سنتی، تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها و مجلات، بیلبوردهای کنار خیابان و زمان کوتاه و مختصر اختصاص داده ‌شده به تبلیغات در رادیو و تلویزیون، هر یک دارای قیمتی هستند که منعکس‌ کننده کیفیت و نوع بازار هدفی است که با آن در ارتباط می‌باشد. برعکس ابزار تبلیغاتی چاپی که برای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از قبیل انواع بروشور، اعلان‌ها، تراکت‌های فروش و کارت‌های ویزیت هر یک دارای قیمتی هستند که این قیمت تابع کیفیت کاغذ، طراحی و چاپ آن است. بسترهای بازاریابی اینترنتی نیز با وجود این که انواع متنوع و حتی رایگانی از آنها موجود هستند، هر یک در عمل قیمتی دارند. کمپین‌های بازاریابی اینترنتی و همچنین ارسال خبرنامه، وبلاگ‌های تجاری، صفحات فیسبوک و حتی سایت‌های اینترنتی در ابتدا بدون هزینه و رایگان یا در برخی موارد با هزینه‌ای اندک شروع می‌شوند که باعث می‌شود به‌عنوان جایگزینی ماندگار برای بازاریابی سنتی در نظر گرفته شوند، خصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچکی که از بودجه‌های بازاریابی اندکی برخوردار هستند.

فوریت

تکنیک‌های چاپی و نمایشی بازاریابی برای تبدیل ‌شدن از ایده به محصول نهایی و عرضه آن به مخاطب نیاز به زمان قابل توجهی دارند. پیش‌نویسی از آنها باید مورد تأیید قرار بگیرد، نسخه آزمایشی از آنها مورد بازبینی قرارگرفته و تغییرات لازم اجرا شود سپس زمان موردنیاز برای نمایش آنها تعیین ‌شده و نهایی شوند. حتی زمانی که پیام موردنظر آماده و نهایی شد، تمامی محتوا و پیام موردنظر در یک بازه زمانی به دست تمامی مخاطبین هدف موردنظر نمی‌رسد و مثلاً محتوای بازاریابی که از طریق پست باید در اختیار مخاطب قرار بگیرد، برای این منظور نیاز به چندین روز زمان دارد. از طرف دیگر در بازاریابی اینترنتی این موارد همگی بصورت فوری یا آنی انجام می‌پذیرند. در حالی که شما همچنان نیاز به زمان و تفکر برای طراحی و تولید محتوای مصرفی در این نوع از بازاریابی دارید، اما کمپین بازاریابی تنها با یک کلیک موس کامپیوتر قابل آغاز شدن می‌باشند.

پیگیری

پیگیری کردن فعالیت‌ها در بازاریابی اینترنتی بسیار ساده است. نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی می‌توانند تعداد نفراتی که یک پیام را مشاهده می‌کنند مورد شمارش قرار دهند و در رابطه با فروش‌های آنلاین تعداد تبلیغات نمایش داده ‌شده را که منجر به خرید شده‌اند، دنبال کنند. اما در تبلیغات سنتی دنبال کردن و پیگیری چنین اطلاعاتی به‌مراتب سخت‌تر است، مگر این که آن بازاریاب از گروه‌های کانونی و پرسش نامه‌هایی برای اندازه‌گیری میزان عملکرد هر یک از آنها در ایجاد مشتریان بالقوه استفاده نماید.

مخاطب

بازاریابی سنتی ممکن است در دستیابی و رسیدن به جمعیت هدفی که از اینترنت به‌طور مرتبط استفاده نمی‌کنند یا کسب‌وکار خود را از روش‌های اینترنتی اداره نمی‌کنند، بسیار موفق‌تر باشند. به‌ عنوان ‌مثال رساندن پیام به یک شهروند میان‌سال که ترجیح می‌دهد اخبار روزانه مصرفی خودش را از طریق روزنامه‌ها به دست بیاورد، از طریق تبلیغات چاپی بسیار ساده‌تر است؛ در حالیکه رساندن پیام به یک کوک یا جوان که به‌طور مرتب برنامه‌ها و کارتون‌های بعدازظهر را تماشا می‌کند از طریق تبلیغات تلویزیونی بسیار ساده‌تر است. از طرف دیگر دسترسی پیدا کردن به آن دسته از افرادی که سرانگشتان آنها هرگز از محصولات فن‌آوری دور نمی‌ماند، از طریق کمپین بازاریابی اینترنتی و موبایلی بسیار آسان‌تر است، خصوصاً نوجوانان و جوانان متولد سال های نزدیک.

پایگاه دانستنی آنلاین پیشنهاد می کند که ویدئو این نوشتار را حتماً در این رابطه ببینید.

لبنک منبع 

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi