1

تغییر روش بازاریابی چیست؟

  • کد خبر : 8748
  • 24 مهر 1395 - 8:48
تغییر روش بازاریابی چیست؟

تغییر روش بازاریابی یا تغییر موقعیت در واقع به معنای ایجاد برندی متفاوت و نوآورانه است، به نحوی که در بازار رقابتی حال حاضر که شرکت ها تقریباً یکسان عمل کرده و در بسیاری جهات شبیه هم هستند، برای مشتری تازگی داشته باشد. این امر به معنای تغییر نگاه مشتری در رابطه با برند نیز است.

#تغییر_روش #بازاریابی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

شکل و احساس برند چیزی است که مشتریان هنگام روبه رو شدن با آن مشاهده می کنند. این امر در واقع شبیه یک سیستم شناسایی تصویری عمل می کند که برند به محض دیده شدن توسط مشتریان تشخیص داده می شود. برای ایجاد هویت تصویری برای برند همواره نیاز به یک سری پیش نیازها دارید. این پیش نیازها شامل انواع مختلفی از لوگو یا سمبل است که می تواند شکل های متفاوتی به خود گیرد.

نمونه هایی از تغییر روش بازاریابی

در واقع می تواند به شکل یک شیئی باشد که بیانگر برندتان است، در این رابطه بهترین مثال لوگوی اپل است یا حتی یک سمبل خیالی مثل لوگوی نایک. در این رابطه شکل برند می تواند کلماتی باشد که در آن نام شرکت یا برند به شیوه ای خاص نوشته شده است لوگوی کوکاکولا در این رابطه مثال خوبی است.

در واقع شکل برند باید با محصولات یا سیاست های شرکت هم سویی داشته باشد تا به محض دیده شدن بتوان حدس زد با چه نوع محصولی روبه رو هستیم یا آن که محصول متعلق به کدام شرکت است.

اگرچه این عمل کاری وقت گیر است و تلاش بسیاری می خواهد، با این حال فراموش نکنید انجام آن نتیجه فوق العاده ای در بر  خواهد داشت و ابداً کاری بیهوده نخواهد بود.

ایده

Lucozade  نام شرکت تولید کننده نوشیدنی های گازدار حاوی قند است که در حال حاضر در تمامی نقاط جهان مشغول به فعالیت است. این نوشیدنی در ابتدا تنها برای کمک به بهبود بیماران و به خصوص بیماران گوارشی استفاده می شد.

در واقع برای آن دسته از بیمارانی که نمی توانستند مواد غذایی مورد نیاز برای بهبودی خود را مصرف کنند مکمل غذایی مناسبی بود و همین امر باعث شد تا این برند به عنوان پرستاری خوب مطرح شود و شرکت نیز برای القای بیشتر این موضوع در تبلیغات خود از عکس پرستاران استفاده کند.

با این حال حوزه فعالیت این شرکت محدود بود و این برای شرکتی که خواهان پیشرفت است شرایطی مطلوب به حساب نمی آمد. در همین راستا آنان دریافتند که مکمل غذایی رژیم انرژی تنها برای بیماران کارایی ندارد و می تواند برای سایر افراد نیز مفید باشد.

در واقع شرکت به فکر تغییر روش بازاریابی تغییر موقعیت خود به سمت بازاری پرسود تر بود. این بازار پرسود در صنعت ورزش بود و به شکلی غیرقابل باور محصولات شرکت خیلی زود مورد توجه باشگاه های ورزشی قرار گرفت. شرکت نیز در تبلیغات خود این بار به جای پرستاران از ورزشکاران استفاده کرد. این تغییر موقعیت به اندازه ای مؤثر و به موقع بود که به جهانی تر شدن و گسترش برند انجامید.

این تغییر روش بازاریابی باعث شد تا امروزه این برند به عنوان مکملی ورزشی به جای مکملی دارویی مطرح شود که نتیجه تغییر موقعیت مناسب آنان به سمت بازاری بهتر بود. این امر تحت شرایطی صورت گرفت که اگر شرکت به جایگاه قبلی خود اکتفا می کرد و با تکیه به رویکرد سابق خود جلو می رفت هرگز به برندی جهانی تبدیل نمی شد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– قبل از اقدام به تغییر موقعیت و جایگاه خود نسبت به موفقیت خود در بازار جدید و بهتر بودن آن نسبت به بازار فعلی اطمینان حاصل کنید.

– غیر ممکن است دو رویکرد و در واقع دو جایگاه متفاوت در بازار داشته باشید، با انتخاب مقامی جدید عملاً جایگاه سابق خود را از دست خواهید داد.

– در مورد بازاری که قصد ورود به آن را دارید، واقع بین باشید. در صورت رقابتی بودن بیش از اندازه آن شانس کمی جهت موفقیت خواهید داشت.

– پیش بینی اقدامات تلافی جویانه رقبا در بازار جدید امری کاملاً ضروری است.

– مطابق با موقعیت جدید، موارد لازم برای ارتقای خود را مهیا سازید.

منبع: سایت مهندس علی خویه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi