0

تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به ۶۴ نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند

  • کد خبر : 31439
  • 21 آگوست 2018 - 10:56
تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به ۶۴ نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند

تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به ۶۴ نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند

یک مقام مسئول گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۶۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه ۸ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 64 نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنندکریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۶۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه ۸ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، همه ساله با طغیان کنه‌ها در فصل گرما، افرادی که با دام سر و کار دارند بیشتر در معرض در گزش کنه‌ها قرار دارند.

امیری با اشاره به اینکه احتمال طغیان کنه در شهریور ماه وجود ندارد، افزود: در فصل بهار و تابستان به دلیل فصل گرما احتمال طغیان کنه‌ها وجود دارد  و با خنکی هوا به دلیل کاهش فعالیت کنه‌ها، احتمال انتقال بیماری کمتر شود.

به گفته این مقام مسئول سال گذشته با وجود سرمای شدید در زمستان ۲۰۰ نفر در افغانستان به  بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با این وجود احتمال طغیان کنه‌ها  و بیماری تب کریمه کنگو در طول سال دور از انتظار نیست.

وی در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: به افراد توصیه می‌شود در عید قربان از ذبح و کشتار دام در معابر و منازل خود به دلیل بیماری مشترک میان دام و انسان به ویژه کریمه کنگو اجتناب کنند و حتما در مراکز مجاز و کشتارگاه‌ها اقدام به کشتار دام کنند و سپس پس از نگهداری ۲۴ ساعته گوشت در اتاق پیشرد اقدام به عرضه محصول کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi