1

تبدیل تهدید به فرصت با حمایت از تولید ملی

  • کد خبر : 10371
  • 01 دی 1395 - 10:42
تبدیل تهدید به فرصت با حمایت از تولید ملی

در این دوره بازسازی می توان با اعمال مدیریت هایی در سطح استراتژیکی و حتی تاکتیکی، تهدید های به وجود آمده را به فرصت حمایت از تولید ملی تبدیل نمود. دو نمونه از این فرصت های پیش رو در بازاری با نرخ بالای ارزش ارز مهیا است که باید با ریزبینی دستگاه های دولتی و شرکت ها و تولید کنندگان داخلی کاملاً از آن ها استفاده نمود .

#تهدید #فرصت #حمایت #تولید_ملی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

تولید ملی در این تلاطم بازار ارز دچار چالش هایی گشته است که بر تولید کننده _که به صورت مستقیم با این مسئله مواجه است_ و بر مصرف کننده داخلی _که افزایش قیمت تمام شده محصولات را لمس می کند_، پوشیده نیست . تحریم ها و کارشکنی های صورت گرفته توسط دولت های خارجی و بازارهای جهانی، برای ایجاد فشار به بدنه ملت در این چند ماهه اخیر، بعد تازه ای گرفته است و مشکلاتی را در صنایع تولیدی ایرانی  و قیمت تمام شده کالاهای داخلی که وابسته به مواد اولیه و یا صنایع خارج از کشور بوده، ایجاد کرده است .

قطعاً سرو سامان دادن به این بازار و همچنین جلوگیری از سوء استفاده های داخلی از این بازار نابسامان، از وظایف دولت و دستگاه های نظارتی و قانون گذاری کشور می باشد تا بتوانند با سیری منطقی و به دور از تشنج های ایجاد شده، قیمت واقعی ارز را متناسب با سیاست ها و درآمد های ملی کنترل کنند. ولی این موضوع گاهی نیاز به صرف زمان می باشد و در این دوره بازسازی می توان با اعمال مدیریت هایی در سطح استراتژیکی و حتی تاکتیکی، تهدید های به وجود آمده را به فرصت تبدیل نمود. دو نمونه از این فرصت های پیش رو در بازاری با نرخ بالای ارزش ارز  مهیا است که باید با ریزبینی دستگاه های دولتی و شرکت ها و تولید کنندگان داخلی کاملاً  از آن ها استفاده نمود .

راهکارهای حمایت از تولید ملی

  • راهکار اول استفاده از پتانسیل بالقوه صادرات و مقرون به صرفه شدن صادرات بسیاری از کالاهای تولید شده داخلی به کشور های دیگر می باشد که خود در کنار ورود ارز به داخل و کمک به رفع مشکلات ارزی کشور ، سرمایه خارجی را جذب نموده و باعث ایجاد فرصت های جدید شغلی نیز می شود .
  • راهکار دوم استفاده از مواد اولیه داخلی، صنایع و دستگاه های داخلی به جای نمونه های خارجی آن است. در این میان، شرکت های دانش بنیان و همچنین مشاوران و محققین داخلی می توانند به کمک صنایع آمده و با ارائه راهکارهایی در جهت حمایت از تولید ملی، پیوند فراموش شده میان صنایع و دانشگاه ها را نیز فراهم نماید و این به گونه ای است که برای دو طرف سود آور و قابل بهره برداری نیز می باشد .

منبع: تولید ملی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi