0

تاثیر روابط پدر و پسر در خانواده

  • کد خبر : 31488
  • 03 شهریور 1397 - 9:14
تاثیر روابط پدر و پسر در خانواده

تاثیر روابط پدر و پسر در خانواده

یک روان شناس گفت: هر قدر شخصیت پدر برای فرزندان به ویژه پسرها محبوب باشد، میزان همانندسازی پسر‌ها با پدر‌ها بیشتر می‌شود.

سهیلا علیپور روان شناس و مشاور کودک اظهار کرد: رابطه میان پسرها و پدرها در چارچوب وظایف مسئولیت های پدران خانواده تحلیل می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پدران نمی دانند چگونه باید با پسران خود رفتار کنند، گفت: بسیاری از آسیب های پسران در جامعه به رفتار پدران با آن ها برمی گردد.

علیپور ادامه داد: پسرها از هر گونه ارتباط آمرانه، غریبانه، متکبرانه، خصمانه و تنبیه گرانه با پدرها گریزانند و دوست دارند همیشه پدر را در حالتی آرام و به دور از اضطراب، دغدغه و عجله ببینند و فرصت گفت و شنود راحت و بیان راز دل با آنان را صمیمانه، صریح  و در عین حال با احترام داشته باشند.

وی با بیان اینکه پسر ها دوست دارند  که پدرها به دور از بی حوصلگی، عصبانیت و با صبوری و متانت و زبانی گیرا به مسائل فکری آنان پاسخ گویند، افزود: اغلب پسرها می خواهند با پدرانشان درباره برداشت های فرهنگی و تحلیل های اجتماعی و سیاسی شان با سعه صدر و آرامش کامل مشورت کنند.

علیپور عنوان کرد: در رابطه مطلوب پدرها و پسرهای سعادتمند به جای تحقیر و تهدید، تکریم و تشویق و همچنین به جای اضطراب و ناامنی، فضایی آکنده از آرامش و امنیت خاطر حاکم است؛ به جای فرمانروایی و فرمانبرداری، احساسی از صمیمیت متقابل و به جای  رابطه خشک، اقتدار عاطفی، رفتار اخلاقی، مردانگی، گذشت و صبوری به چشم می خورد.

این روان شناس با بیان اینکه زیبایی و شکوه رابطه پدرها و پسرها باید به گونه ای باشد که مادرها همواره تایید کننده آن باشند، ادامه داد: در سایه برقراری چنین ارتباط پایدار و دوست داشتنی است  که کانون خانواده از هر گونه تعارض و دوگانگی احساسی به دور می ماند.

علیپور تشریح کرد: هر قدر شخصیت پدر برای فرزندان به ویژه پسرها، محبوب و مطلوب باشد میزان همانندسازی پسرها با پدرها بیشتر می شود و به نظرها و راهنمایی های پدران بیشتر توجه می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi