3

بیماری کنژنکتیویت آدنو ویروسی، بیماری عفونت چشمی واگیردار

  • کد خبر : 27123
  • 30 آوریل 2018 - 13:50
بیماری کنژنکتیویت آدنو ویروسی، بیماری عفونت چشمی واگیردار

بیماری کنژنکتیویت آدنو ویروسی، بیماری عفونت چشمی واگیردار

عفونت چشمی کنژنکتیویت آدنو ویروسی یا EKC ، بیماری عفونت چشمی واگیرداری است که در فصل بهار و پاییز شایعتر بوده و نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

 به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، متخصص چشم پزشکی بیمارستان شهدای قاین گفت: از ابتدای بهار تاکنون 15 تا 20 درصد بیماران مراجعه کننده، مبتلا به بیماری کنژنکتیویت آدنو ویروسی یا عفونت چشمی واگیردار بودند که اغلب در مراکز تجمع همچون خوابگاه ها، زندان، پادگان ها، مهدهای کودک و مدارس حضور داشتند و به دلیل تماس بیشتر، ویروس به آنان سرایت کرده است.

محسن رضایی با بیان اینکه قرمزی چشم، ریزش اشک، احساس جسم خارجی در چشم از علائم اولیه این بیماری است افزود: گاهی مواقع در این بیماری علائمی همچون اشک خونی، کاهش دید، ورم پلک و ورم دور چشم ، ترشحات چشمی و علائم شبیه به سرماخوردگی دیده می شود و  در برخی مواقع تا یک هفته هم بدون علامت است ولی در این مدت قابل انتقال می باشد.
وی با بیان اینکه دوره بیماری یک تا دو هفته است و ممکن است علائم آن همچون کاهش دید تا یکسال ادامه داشته یا همیشگی باشد، گفت: از زمان شروع علائم و تا دو هفته این بیماری قابل انتقال است که مدت زمان طولانی شدن بیماری بستگی به سیستم ایمنی بدن فرد دارد .
بنا به گفته این متخصص چشم، کمپرس آب سرد، شستشوی مکرر با آب جوشیده سرد و استفاده از قطره اشک مصنوعی می تواند سبب تسریع درمان و کاهش عوارض این بیماری شود.

همچنین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از روبوسی  و دست دادن خودداری  و از وسایل شخصی خود استفاده کنیم.
محسن رضائی افزود:  عوارض این بیماری در شیرخواران و کودکان شدیدتر است و بیماران باید به محض بروز علائم به پزشک مراجعه کنند.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi