0

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

  • کد خبر : 28185
  • 26 می 2018 - 10:09
چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

چیز‌هایی که بازاریابان باید در مورد نسل Z بدانند

نسل Z به کسانی اطلاق می‌شود که در میانه‌های دهه 1990 تا 2000 میلادی دیده به جهان گشوده‌اند. به عبارت دیگر، نسل Z نوجوانان امروز و کسانی هستند که آینده را رقم می‌زنند. براساس آمارها، این گروه حدود 25.9 درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و قدرت خرید آن‌ها نیز برابر با 44 میلیارد دلار ذکر شده است.

بازاریابان دیگر نمی‌توانند نسل Z را نادیده بگیرند. براساس آمارها، این گروه حدود 25.9 درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و قدرت خرید آن‌ها نیز برابر با 44 میلیارد دلار ذکر شده است. همچنین اگر تاثیرگذاری آن‌ها روی تصمیمات خرید والدین و منزل را نیز در نظر بگیریم، قدرت واقعی این نسل به حدود 200 میلیارد دلار می‌رسد.

اما نسل Z چه کسانی هستند؟ نسل Z به کسانی اطلاق می‌شود که در میانه‌های دهه 1990 تا 2000 میلادی دیده به جهان گشوده‌اند. به عبارت دیگر، نسل Z نوجوانان امروز و کسانی هستند که آینده را رقم می‌زنند.

در ادامه تمام چیزهایی که بازاریابان باید در مورد این نسل بدانند ذکر شده است.

لیست بلند آمارهای نسل Z که برای بازاریابان مهم است

آن‌ها از بازاریابان می‌خواهند که شخصی برخورد کنند

نسل Z هیچ‌وقت گوشی‌های غیر هوشمند یا تبلیغات هدف‌گذاری نشده را به چشم ندیده است. آن‌ها می‌دانند که برندها دسترسی بیشتری به اطلاعات کاربران دارند و در مقابل، انتظار دارند که تعاملاتشان با برندها به صورتی کاملا شخصی‌سازی شده پیش برود.

با استناد به گزارش گوگل در مورد نسل زِد،  26 درصد از خریداران نوجوان گفته‌اند که آن‌ها انتظار دارند خرده فروشی‌ها براساس عادت و ترجیحاتشان، تجربه شخصی‌سازی شده تری را به آن‌ها ارائه کنند. در مقام مقایسه، فقط 22 درصد از افراد نسل هزاره و 11 درصد از بیبی‌بومرها چنین انتظاری دارند.

آن‌ها از حریم خصوصی خود محافظت می‌کنند

نسل Z ممکن است که بخش بسیار زیادی از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کند، اما این نسل روی حریم خصوصی خود نیز بسیار حساس است. آن‌ها تمایل بیشتری دارند که وب‌کم لپ‌تاپ خود را بپوشانند.

بازاریابان باید مطمئن شوند که از مسیر درست با نسل Z ارتباط برقرار می‌کنند، به گونه‌ای که آن‌ها احساس نکنند مورد تهاجم یا فریب قرار گرفته‌اند. براساس نتایج تحقیق IBM روی نسل Z، کمتر از یک سوم نوجوانان گفته‌اند که آن‌ها با به اشتراک گذاری جزئیات شخصی، به غیر از اطلاعات تماس و تاریخچه خرید، راحت هستند. اما 61 درصد از افراد همین نسل گفته‌اند که در صورتی که برندها بتوانند از اطلاعات شخصی آن‌ها محافظت کنند، حاضر هستند اطلاعات شخصی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

آن‌ها بازخورد می‌دهند

از آنجایی که نسل Z تمایل به حفظ حریم خصوصی خود دارد، در نتیجه بیش از سایرین اقدام به دادن بازخورد می‌کند. تقریبا نیمی از افراد نسل Z گفته‌اند که اغلب یا به ندرت اقدام به دادن بازخورد می‌کنند.

بیشتر اوقات، این افراد مشغول نوشتن کامنت در سایت خرده فروشی‌ها هستند، اما این افراد نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اسنپ چت نیز منتشر می‌کنند. بنابراین برندهایی که استراتژی گوش دادن قوی دارند، می‌توانند دنبال‌کنندگان بیشتری به دست آورند.

آن‌ها خود را در شبکه‌های اجتماعی محافظت می‌کنند

از آن‌جایی که نسل Z از پیشنیان خود آموخته است که آن چیزی که وارد اینترنت می‌شود برای همیشه در آن فضا می‌ماند، این نسل تمایل دارد تا بیشتر به صورت ناشناس اقدام به اینترنت گردی کند. اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ چت، Whisper، Yik Yak، Secret به دلیل حفاظت از حریم خصوصی بسیار در میان نوجوانان محبوب هستند. در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام؛ نوجوانان ممکن است با نام مستعار در این شبکه‌ها وارد شوند یا برای حفظ تفاوت، حساب‌های کاربری جداگانه‌ای بسازند. و در جاهایی که کانال‌ها شخصی، مانند دایرکت اینستاگرام، موحود هستند، نوجوانان بیشتر تمایل دارند تا از این روش برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک که در آن پنهان کردن هویت واقعی سخت‌تر است، در میان نوجوانان چندان محبوب نیستند. در واقع 34 درصد از نوجوانان آمریکایی فکر می‌کنند که فیس‌بوک برای افراد پیر است!

البته ناشناس بودن یک چالش برای برندهایی است که می‌خواهند با نسل Z در شبکه‌های اجتماعی ارتباط بگیرند. برای توسعه پرسناهای مخاطب دقیق‌تر، برندها باید روی کانال‌های شخصی یا مستقیم برای تعامل یک به یک با نوجوانان تمرکز کنند.

آن‌ها از شبکه‌های مختلفی برای هر مرحله از سفر خرید خود استفاده می‌کنند

نتایج یک تحقیق بازار نشان داد که 85 درصد از افراد نسل Z از طریق شبکه‌های اجتماعی در مورد محصولات جدید اطلاع کسب می‌کنند و همچنین 59 درصد از آن‌ها تمایل دارند تا با برندها در شبکه‌های اجتماعی ارتباط بگیرند.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای پیدا کردن برند است و 45 درصد از نوجوانان از این اپلیکیشن برای پیدا کردن محصولات جدید استفاده می‌کنند. قبل از انجام یک خرید، نسل Z دو بار بیشتر از نسل هزاره به یوتیوب مراجعه می‌کند.

یوتیوب همچنین از نظر اولویت در مورد خرید، با 24 درصد رتبه اول را در میان نسل Z داره . اینستاگرام و فیس‌بوک نیز با 17 و 16 درصد در رتبه‌های بعدی هستند. اما در فروشگاه‌های فیزیکی، نوجوانان برای مستندکردن تجربه خرید خود به سراغ اسنپ چت می‌روند.

درک نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی از طریق فرآیندهای خرید آن‌ها، نکته‌ای کلیدی برای تعامل با آن‌ها در پلتفرم‌های درست با پیام‌های صحیح است.

آن‌ها با تبلیغات بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارند

به عنوان نسلی که با دیجیتال خو گرفته است، نسل Z تحمل بیشتری برای دیدن تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی دارند. برای مثال، با وجود اینکه 39 درصد از نوجوانان فکر می‌کنند که یوتیوب تبلیغات زیادی دارد، اما این پلتفرم ویدیویی محبوب‌ترین پلتفرم در بین این گروه است. تنها حدود 11 درصد از نوجوانان عقیده دارند که تبلیغات زیادی در اینستاگرام و اسنپ چت وجود دارد، بنابراین فضای زیادی برای تبلیغات در این شبکه‌ها برای برندها فراهم است.

البته یکی دیگر از عادت این نسل این است که می‌خواهند سریع‌تر به مقصود خود برسند. بازاریابان برای جلب توجه نوجوانان تنها 8 ثانیه وقت در اختیار دارند. یعنی ویدئوها یا محتواها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند توجه نوجوانان را به خود جلب کنند.

آن‌ها گزینه‌ای برای خروج می‌خواهند

از آن‌جایی که نوجوانان عجول هستند، آن‌ها فرمت‌های تبلیغاتی غیرقابل عبور مانند پیش‌رول‌ها یا پاپ‌آپ‌ها را دوست ندارند. بنابراین موقع تبلیغات، گزینه‌ای را برای نمایش یا عدم نمایش تبلیغات به کاربر ارائه دهید. نسل Z تنها بعد از گذشت 9.5 ثانیه از تماشای تبلیغات ویدئویی آن را رد می‌کند، در حالی که این زمان برای نسل ایکس 12.6 ثانیه است.

آن‌ها مفاهیم جدید مانند واقعیت مجازی را دوست دارند

نوجوانان نه تنها دوست دارند با برندها تعامل برقرار کنند، بلکه آن‌ها آماده پذیرایی از مفاهیم جدید نیز هستند. براساس نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته، 73 درصد از خریداران نسل Z گفته‌اند که آن‌ها یا اکنون در حال استفاده از سفارش‌دهی صوتی هستند یا نمی‌توانند برای استفاده از آن صبر کنند و در آینده آن را فعال خواهند کرد. نوجوانان همچنین مشتاق استفاده از پتانسل‌های واقعیت مجازی هستند.

این آمادگی برای پذیرایی از مفاهیم جدید یک فرصت مغتنم را برای بازاریابان فراهم کرده است تا با کمپین‌ها و مفاهیم خلاقانه، نوجوانان را خوشحال و شگفت زده کنند. ویدئوهای زنده، ویدئوها 360 و سایر فرمت‌های این چنینی ارتباط خوبی با نوجوانان برقرار می‌کنند.

همچنین هر چیزی که فرآیند خرید را آسان‌تر یا سریع‌تر می‌کند را نیز باید به این لیست اضافه کند. برای مثال، 71 درصد از پاسخ دهندگان بین 18 تا 20 ساله علاقه مند به برنامه های پردازش خودکار هستند.

آن‌ها به اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به اندازه سلبریتی‌ها اعتماد می‌کنند

نوجوانان معمولا به توصیه‌های سلبریتی‌ها اعتماد می‌کنند، اما اگر این آفرها به نظر آن‌ها واقعی یا معتبر نباشد، آن‌ها این تمایل مثبت خود را از دست نمی‌دهد. وقتی در مورد مورد پذیرش‌ترین نوع محتوای برند از نسل Z سوال شد، آن‌ها پاسخ دادند که سلبریتی‌های که در مورد دلایل دوست داشتن یک برند صحبت می‌کنند، همیشه برای آن‌ها قابل پذیرش هستند. کمترین میزان پذیرش وقتی است که سلبریتی محصولی را در یک پست به نمایش می‌گذارد و چیزی در مورد آن نمی‌گوید.

اما علاوه بر سلبریتی‌های سینما، ورزشکاران، موزیسین‌ها و…، نوعی دیگری از سلبریتی‌ها را باید در نظر گرفت و آن کسانی نیستند جز اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی. بسته به نوع محصول، سلبریتی‌های آنلاین می‌توانند بیشتر از سلبریتی‌های سنتی، نسل Z را به خود جذب کنند.

فاکتور جنسیت

برندها همچنین باید درنظر داشته باشند که کدام پلتفرم‌ها بین مردان و زنان محبوب هستند. براساس نتایج یک تحقیق صورت گرفته، دختران بیشتر تمایل دارند تا از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، اسنپ چت، پینترست و تامبلر استفاده کنند. از طرف دیگر، شبکه‌هایی مانند توئیچ، تلویزیون و ردیت برای پسران در اولویت است. همچنین یوتیوب نیز از جمله پلتفرم‌هایی است که پسران به آن تمایل خاصی دارند.

آن‌ها بیش از چیزی که ما فکر می‌کنیم در مورد آینده خود خوشبین هستند

برای نسل Z چشم‌انداز همیشه روشن است. بیش از نیمی از آن‌ها عقیده دارند که اوضاع آن‌ها نسبت به والدینشان بهتر خواهد بود. شاید این نسل دلایل خوبی برای خوش‌بینی نسبت به آینده داشته باشد، زیرا آن‌ها پیش از این اثبات کرده‌اند که از لحاظ مالی مسئولیت‌پذیر هستند. 85 درصد از افراد این نسل گفته‌اند که پس انداز برای آینده برای آن‌ها مهم است. 37 درصد از افراد نسل Z خود را ولخرج می‌دانند، و این در حالی است که 63 درصد گفته‌اند که پس‌انداز کننده هستند.

منبع: برترین ها

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi