6

بقای انسان در گرو بقای تنوع زیستی + اینفوگرافیک

  • کد خبر : 12050
  • 14 مارس 2017 - 14:07
بقای انسان در گرو بقای تنوع زیستی + اینفوگرافیک

تنوع و افزایش گونه های گیاهی به معنی افزایش محصولات غذایی برای انسان می باشد.پس، امنیت غذایی و بقای انسان در گرو بقای تنوع زیستی انسان است. با این حال، سالانه خطر بیشتری تنوع زیستی را تهدید می کند. در اینفوگرافیک این پست با اهمیت حفظ طبیعت و جانداران بیشتر آشنا می شویم.

#بقای_انسان #تنوع_زیستی #اینفوگرافیک #بیشتر_بدانیم #دانستنی

تنوع زیستی مفهومی است که امروزه در سه سطح ژن، گونه و اکوسیستم مطرح می‌گردد، ولی این واژه در سطح گونه شناخته شده‌تر بوده و کاربرد بیشتری دارد.

امروزه بر روی کره زمین در حدود دو میلیون گونه موجود زنده شناسایی و نامگذاری شده‌اند که دانشمندان حدس می‌زنند که این رقم تا حدود ده میلیون قابل افزایش باشد. البته بخش عظیم این افزایش متعلق به گروه‌های بی‌مهرگان و بخصوص بندپایان می‌باشد.

تنوع زیستی عملاً توانایی انواع گونه ها (بدون توجه به کوچکی یا بزرگی آنها) را در جهت افزایش کارایی، مقاومت و سازگار شدن در برابر محیط افزایش می دهد. به عبارت دیگر، تمام این گونه های کوچک و بزرگ دارای یک وظیفه بسیار بزرگ هستند و آن این است که ترکیب عملکرد این گونه ها در مجموع، باعث افزایش توانایی اکوسیستم و افزایش مقاومت در برابر انواع مختلف صدمات و خسارات احتمالی، همچنین بهبود و بازسازی خسارات وارده می شوند. بنابراین تنوع زیستی برای انسان بسیار مهم می باشد زیرا تنوع و افزایش گونه های گیاهی به معنی افزایش محصولات غذایی برای انسان و تنوع و افزایش گونه های جانوری به معنی پایدار بودن محیط زیست در جهت تعادل طبیعت می باشد.

پس، امنیت غذایی و بقای انسان در گرو بقای تنوع زیستی انسان است. با این حال، سالانه خطر بیشتری تنوع زیستی را تهدید می کند. در اینفوگرافیک این پست پایگاه دانستنی آنلاین با اهمیت حفظ طبیعت و جانداران بیشتر آشنا می شویم.

بقای انسان در گرو بقای تنوع زیستی

بقای انسان در سایه بقای تنوع زیستی

منبع: خبرگزاری سینا

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi