1

برای مشتریان خود بانک عاطفی ایجاد کنید- بخش اول

  • کد خبر : 23518
  • 13 فوریه 2018 - 8:36
برای مشتریان خود بانک عاطفی ایجاد کنید- بخش اول

برای مشتریان خود بانک عاطفی ایجاد کنید- بخش اول

تاثیر شگفت آور بازاریابی عاطفی بر مشتریان هدف

غیر از بانک‌های مادی نوع دیگری بانک وجود دارد به نام عاطفی که باید هر وقت که می‌توانیم و موجودی داریم در آن سپرده گذاری کنیم. یعنی هر زمان که انرژی و روحیه مثبت داریم به افرادی که با آنها در ارتباط هستيم محبت کنیم و توجه نشان دهیم.
این از اصول مهمِ موفقیت در افرادی است که ارتباطات قوی دارند. همچنان که سپرده‌های مادی در بحران به کارمان می‌آید سپرده‌هاى عاطفی نيز نجات بخشمان خواهند بود…

احساسات نه ‌تنها در ضمیر ناخودآگاه شما نقش مهمی ایفا می‌کند، بلکه افکار و عقایدتان را درخصوص برند، محصولات و خدمات مختلف شکل می‌دهد.
از نظر تئوری، روان شناسی مصرف‌کننده یک دانش نسبتاً جدید است؛ اما صدها و حتی هزاران سال است که صاحبان کسب و کار از تکنیک‌های آن برای ارتقاء محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. درواقع، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا قرار دادن محصولات در قفسه‌های یک سوپرمارکت، می‌توانید نشانه‌هایی از به‌کارگیری بازاریابی عاطفی توسط عرضه‌کنندگان محصولات را ببینید.

در یک تعریف ساده، بازاریابی عاطفی توانایی برقراری ارتباطات عمیق است که عواطف و احساسات مشتری را تحریک می‌کند. استراتژیست‌های بازاریابی عاطفی می‌توانند بر محرک‌های متعددی برای انتقال پیام‌های بازاریابی عاطفی تمرکز کنند.

تبدیل خواسته‌ها به نیازها
محصول یا خدمتی که در حال بازاریابی آن هستید، نه‌تنها حس “خواستن”، بلکه باید احساس “نیاز” را در مشتریان ایجاد کند. بین “خواستن یک چیز” و “نیاز داشتن آن” تفاوت‌ اساسی وجود دارد؛ با این حال هر دو، حالاتی عاطفی هستند که شما باید در بازاریابی محصولات و خدمات خود از آن‌ها آگاه باشید. درحقیقت، نیاز، آن حالت عاطفی است که موجب جذب مشتریان هدف شما به محصولات یا خدماتتان می‌شود.

✨متوسل شدن به ترس در بازاریابی✨
ترس یک واکنش عاطفی به خطری قریب‌الوقوع است. بسیاری از پیام‌های بازاریابی، درواقع هشداری به مشتریان برای برانگیختن ترس ذهنی آن‌ها هستند که نتیجتاً موجب تحریک عواطف و برانگیختن حس نیاز آن‌ها به محصول می‌شود.

✨اعتمادسازی✨
ایجاد اعتماد، سال‌ها طول می‌کشد؛ اما ممکن است تنها در عرض یک ثانیه از بین برود. درحقیقت، اعتماد محصول دو فاکتور اساسی است: میل باطنی فرد به اعتماد و انتظارات فرد. میل باطنی به اعتماد، تمایل کلی انسان به تکیه بر دیگران است. فراموش نکنید که محصول شما باید سطوح اعتماد را در مشتری افزایش دهد.

فکر می‌کنید چرا بعضی از برندها هرگز از ذهن مشتریان پاک نمی‌شوند؟
دلیل آن اعتماد است؛ درحقیقت، مشتریان رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد را با این برندها ساخته‌اند. از اعتمادی که برای مشتریانتان ساخته‌‌اید به عنوان اهرم بازاریابی عاطفی محصولات و خدماتتان استفاده کنید. زمانی که از برانگیختن عواطف مشتریان در فرایند بازاریابی خود استفاده می‌کنید، اجازه دهید مشتریان بالقوه شما‌ از ارزشی که با خرید محصولاتتان کسب می‌کنند آگاه شوند.

✨حس تعلق✨
ایجاد حس تعلق موجب برانگیختن عواطف مشتریان می‌شود. لحظه‌ای در مورد تمام افرادی که ماشینی با یک برند خاص را خریداری می‌کند و از متعلق بودن به اقلیتی که این مدل ماشین را سوار می‌شوند احساس افتخار می‌کنند، بیندیشید؛ واضح است که مشتریان خواهان این هستند که خود را عضوی از خانواده‌ای بدانند که حس تعلق را به آنها منتقل می‌کند. بنابراین در اقدامات بازاریابی خود، همواره ایجاد حس تعلق برای مشتری و وابستگی روانی او به برندتان را در نظر داشته باشید.

دکتر سیف اله جوان

منبع: اندیشه نو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi