7

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

  • کد خبر : 13633
  • 02 خرداد 1396 - 15:29
لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید. سال‌ها پیش رسم بر این بود که مردان از جوراب سفید استفاده کنند تا تمیزی را نشان دهد. این رسم متعلق به سال‌ها پیش است و حرفه‌ای‌ها می‌دانند که منسوخ شده است. جوراب شما می‌بایست همرنگ کفش یا شلوار شما باشد

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

متأسفانه بسیاری از مردم هنوز در انتخاب نوع پوشش در اماکن مختلف به خصوص کسب و کار دچار سردرگمی و کمبود اطلاعات هستند. ارزان‌ترین یا بدترین لباس‌ها را سرکار می‌پوشند. با کفش‌های راحتی و یا کفش‌های اسپورت مثل کتانی سرکار می‌روند. در اینجا می‌کوشیم تا استاندارد پوشش در محیط‌های کاری را معرفی نماییم.

بهتر است از کفش شروع کنیم. اولین فاکتوری که معمولاً به آن توجه زیادی در محیط کار نمی‌شود.

کفش رسمی برای آقایان می‌بایست چرمی از نوع بنددار، نوک‌گرد و جلوبسته دارای پاشنه سه سانت باشد. برای خانم‌ها هم کفش چرمی جلوبسته دارای پاشنه چهار تا هفت سانت توصیه می‌شود.

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید. سال‌ها پیش رسم بر این بود که مردان از جوراب سفید استفاده کنند تا تمیزی را نشان دهد. این رسم متعلق به سال‌ها پیش است و حرفه‌ای‌ها می‌دانند که منسوخ شده است. جوراب شما می‌بایست همرنگ کفش یا شلوار شما باشد.

در خصوص نوع لباس، به خاطر داشته باشید که رسمی‌ترین نوع لباس کار در بسیاری شرکت‌ها، کت‌وشلوار برای آقایان، کت‌ودامن، کت‌وشلوار و یا مانتو شلوار برای خانم‌ها بسیار مناسب است. رسمی‌ترین رنگ لباس در این بخش لباس‌های رنگ تیره و در بین لباس‌های رنگ تیره سورمه‌ای رنگ مناسب‌ترین رنگ در دنیا محسوب می‌شود.

کت‌وشلوار آقایان می‌بایست تک دکمه یا دو دکمه باشد. به خاطر داشته باشید که در حالت ایستاده دکمه بالایی کت باید بسته باشد که این مورد در ایران معمولاً رعایت نمی‌شود و در حالت نشسته باید دکمه باز باشد. کت باید یقه‌انگلیسی باشد. از پوشیدن کت‌های یقه‌گرد و یا تمام دکمه خودداری کنید. کت شما باید تک چاک یا دو چاک باشد. پوشیدن کت‌های بدون چاک توصیه نمی‌شود. پوشیدن کت تک، اسپرت محسوب می‌شود بنابراین پوشیدن کت تک در جلسات رسمی توصیه نمی‌شود. پیراهن زیر کت باید آستین‌بلند و ساده باشد. پوشیدن تی‌شرت یا پیراهن آستین‌کوتاه زیر کت ممنوع است. در ضمن استفاده از پیراهن‌های راه‌راه، چهارخانه و یا طرح دار توصیه نمی‌شود. بهترین رنگ پیراهن زیر کت برای کت‌وشلوار سورمه‌ای، پیراهن سفیدرنگ یا آبی روشن است. در ضمن بهترین حالت پوشش آن است که آستین پیراهن شما از زیر کت، یک سانت بیرون آمده باشد. در صورت استفاده از کراوات، می‌بایست انتهای کراوات روی سگک کمربند باشد. به‌دفعات دیده‌شده که برخی افراد کراوات را کوتاه گره می‌زنند یا آن‌قدر بلند گره می‌زنند که در حالت بستن دکمه کت، از زیر کت بیرون می زند. البته خرافه‌ای وجود دارد که کراوات کوتاه را مجردها و بلند را متأهلین استفاده می‌کنند. ولی این موضوع خرافاتی بیش نیست. در گذشته کمربند برای نگه‌داشتن شلوار استفاده می‌شد. ولی امروزه کمربند جزو الزامات پوشش محسوب می‌شود. کمربند شما می‌بایست همرنگ کفش یا کیف شما باشد. شلوار شما حتماً باید پارچه‌ای ساده و بدون پلیسه باشد.

امروزه استفاده از ساعت چیزی بیش از نشان‌دهنده زمان است. بسیاری از مردم به این دلیل که دارای تلفن همراه هستند و تلفن همراهشان دارای ساعت است، از ساعت استفاده نمی‌کنند. ولی به خاطر داشته باشید که بستن ساعت بسیار ضروری است. ساعت رسمی می‌بایست بند فلزی و عقربه‌ای باشد. بستن ساعت‌های بند چرمی و یا دیجیتال، اسپرت محسوب می‌شود.

استفاده از عطر و اودکلن در مذاکرات رسمی ممنوع است. برای جلوگیری از تعرق بدن و بوی بد عرق، پوشیدن عرق گیر زیر پیراهن الزامی است. در ضمن شما می‌توانید از اسپری‌های بدن برای جلوگیری از عرق کردن و بوی بد بدن استفاده نمایید.

پوشش سر برای خانم‌ها بهتر است روسری یا مقنعه باشد. در این حالت توصیه می‌شود برای شیک‌تر نشان دادن پوشش سر مقنعه داخل مانتو قرار گیرد و یا دسته روسری داخل لباس قرار گیرد.

استفاده از زیورآلات در کسب‌وکار ممنوع است. شما نهایتاً می‌توانید از انگشتر حلقه در انگشت خود استفاده کنید. پوشیدن انگشتر در سایر انگشتان به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

دکتر کامران صحت-مدرس و مشاور شرکت‌های داخلی و بین‌المللی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi