3

باید و نباید های حمایت از کالای ایرانی

  • کد خبر : 25589
  • 10 آوریل 2018 - 12:24
باید و نباید های حمایت از کالای ایرانی

باید و نباید های حمایت از کالای ایرانی

مشاور وزیر صنعت گفت: تولید داخلی باید رقابت پذیر شود و تا زمانی که در معادلات جهانی وارد نشویم نمی توان تولید را رقابت پذیر کرد.

باید و نباید های حمایت از کالای ایرانی/ضرورت رقابت پذیری تولید داخلیبه گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب (20 فروردین) در خصوص باید و نبایدهای حمایت از کالای ایرانی با اشاره به نقش موثر مردم، تولیدکنندگان و حکومت در رونق تولید گفت:مردم با تقاضای خرید در حمایت از کالای ایرانی سهیم هستند ؛ تولیدکنندگان باید با رقابت پذیری بیشتر، کالای با کیفیت تولید کنند و ضلع سوم این مثلث حکومت است که باید حمایت های لازم را  از این بخش داشته باشد .

وی افزود:همه با هم باید برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار در کشور حرکت کنند و عزم ملی  سبب ایجاد اشتغال و کاهش تورم  می شود.

فولادگر درباره اصطلاح امضاهای طلایی و استفاده از رانت گفت :برای از بین بردن این موضوع طرحی در مجلس تصویب شده که واردات  کالاهایی که در داخل تولید می شود حتی به صورت محدود ممنوع شود که پیگیر اجرای دقیق آن هستیم .

این نماینده مجلس گفت: بحث رقابت پذیری را قبول داریم ولی باید شرایط رکودی را در نظر داشت و با توجه به این شرایط باید یک سری حمایت ها را اعمال کنیم تا صنایع وضعیت مناسب پیدا کنند و در دنیا این حمایت ها انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش ابویی  مهریزی مشاور وزیر صنعت در تولید کالای ایرانی در ادامه  برنامه اظهار داشت: باید حمایت ها از بخش تولید دقیق تعریف شود و محصولات داخلی باید رقابت پذیر باشند؛هم اکنون در حوزه تولید کالا شرایط سختی داریم و آماده هستیم که موانع تولید را برطرف و فضای کسب و کار را مساعد کنیم .

ابویی تصریح کرد:طرفدار اقتصاد پویا هستیم البته در این شرایط  ممنوعیت واردات چاره ساز نیست ؛ ارزش ستانده صنعت 250 میلیارد دلار است و 20 درصد این ارزش را واردات تشکیل می دهد در این شرایط آیا می توان بدون واردات تولید کرد. به جای ممنوعیت واردات باید مدیریت واردات در دستور کار باشد و با مدیریت صحیح  واردات می توان بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: موانع فنی تولید ، آثار زیان بارتری از تعرفه واردات بر این بخش دارد. تولید را باید رقابت پذیر کنیم و محصولات و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنیم و تا زمانی که در معادلات جهانی وارد نشویم نمی توان تولید را رقابت پذیر کرد.

بر اساس این گزارش سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی در ادامه برنامه تصریح کرد : دو عامل اساسی قیمت و کیفیت،  تعیین کننده میزان فروش محصولات است و باید در این بخش ها  اعتماد مصرف کننده را جلب کرد  .به طور مثال در خصوص لبنیات با ایجاد رقابت توانستیم اعتماد مصرف کننده را جلب کنیم.

وی افزود:مجلس و دولت در برنامه های تدوینی برای حمایت از تولید ، بایدبخش عرضه را نیز مد نظر قرار دهند و نگاه صرفا ممنوعیت واردات و اجبار به خرید کالای ایرانی نباشد و شرایطی فراهم شود تا قیمت تمام شده تولید کاهش یابد و تولیدکننده به کیفیت نیز توجه کند.

سلاح ورزی بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید در خصوص تسهیل شاخص های کسب و کار هر سال 10 پله صعود کنیم  اما امسال 4 پله سقوط کردیم این امر نشان می دهد رویه ما در سالهای گذشته کارایی لازم را نداشته است و باید طرحی نوین را در پیش بگیریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi