جایگاه بازاریابی دیجیتال در میان مشاغل، در چندسال اخیر رشد چشمگیری داشته؛ هم ازنظر تعداد موقعیتهای شغلی و هم ازنظر درآمد. پیشبینیها حاکی از آن است که در دهه آینده نیز این رشد ادامه پیدا کند و تعداد افراد بیشتری با درآمد بالاتر در مشاغل مرتبط با بازاریابی دیجیتال مشغول بهکار شوند.
تحلیل، تبلیغات موتورهای جستوجو و سئو، تجربه کاربری، شبکههای اجتماعی، تولید محتوا، تبلیغات کلیکی و … از جمله مهارتهایی است که امروزه بازاریابان دیجیتال در تبلیغات آنلاین بهکار میگیرند. در بیشتر شرکتهای معتبر هرکدام از این مهارتها متخصص یا متخصصان خود را دارد. مدیر بازاریابی دیجیتال بر تمامی این فعالیتها نظارت میکند و استراتژی کمپینها و فعالیتهای تبلیغات آنلاین را طراحی میکند و برای آینده تصمیمگیری میکند.
با وجود این تقاضای روزافزون داشتن آشنایی کلی و نحوه استفاده درست از ابزارهای دیجیتال امری اجتنابناپذیر شده است. گاه دیده میشود یک تیم بازاریابی دیجیتال به دلیل نداشتن دانش و تجربه کافی مخارج هنگفت و بینتیجهای را به شرکت تحمیل میکنند.
به همین دلیل دیدن آموزش های مورد نیاز برای راه اندازی بازاریابی دیجیتا، امری ضروری است.
منبع: تکراتو