1

۶ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی _ بخش اول

  • کد خبر : 32372
  • 05 اکتبر 2018 - 9:56
۶ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی _ بخش اول

۶ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی / اکنون بسیاری از برندها در اینستاگرام اکانت رسمی دارند. شاید شما نیز در این شبکه اجتماعی محبوب اکانت رسمی داشته باشید

۶ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی / اکنون بسیاری از برندها در اینستاگرام اکانت رسمی دارند. شاید شما نیز در این شبکه اجتماعی محبوب اکانت رسمی داشته باشید و نحوه ویرایش و بارگذاری پست را بدانید. با این حال آیا تفاوتی میان اداره یک صفحه شخصی از طریق بارگذاری سلفی با صفحه رسمی یک برند وجود دارد؟ بی شک پاسخ مثبت خواهد بود. من به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعیِ خودآموخته شاید از نکات بسیاری خبر نداشته باشم. با این حال به خوبی می دانم توسعه یک برند در اینستاگرام نیازمند کاری فراتر از ارسال پست های معمولی است.

به عنوان یک نکته مهم اکنون برندهای بی شماری در حال سرمایه گذاری بر روی پلتفرم اینستاگرام هستند. شاید دلیل این همه استقبال از اینستاگرام برای شما جالب باشد. در این صورت به ۶ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی ذیل توجه نمایید:

نکات مهم در بازاریابی اینستاگرامی

• شبکه اینستاگرام در طول چند سال گذشته به رقم خیره کننده ۸۰۰ میلیون کاربر دست یافته است.

• کاربران اینستاگرام در طول روز بیش از ۹۵میلیون پست به اشتراک می گذارند.

• ۲۵ میلیون اکانت رسمی برندها در اینستاگرام فعالیت دارند.

• ۷۰٫۷درصد برندهای آمریکایی از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنند.

• ۶۰درصد کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند از طریق این پلتفرم اطلاعات مطلوبی در زمینه کالا و خدمات مختلف دریافت می کنند.

بی شک فعالیت در اینستاگرام سودهای فراوانی دارد. البته در این راه باید زمان زیادی را نیز صرف کرد. به این فهرست از مزیت ها توجه نمایید:

• ایجاد آگاهی پیرامون برندمان

• خلق فضایی تعاملی با مشتریان بدون نیاز به صرف هزینه بالا

• دستیابی به مشتریان بالقوه

• مدیریت بازخوردهای منفی از سوی کاربران و مشتریان

• افزایش میزان وفاداری مشتریان به برندمان

• ارائه راهکارهای مختلف برای مشتریان به جای تمرکز صرف بر روی محصولات.

به عنوان یک نتیجه گیری اولیه باید به نکته ای مهم اشاره کنم. با مزیت های نامبرده بسیاری از برندها علاقه بالایی نسبت به فعالیت در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نشان داده اند. بر این اساس رقابت در اینجا بسیار بالاست. در فضایی شلوغ امکان مشاهده برندتان از سوی مخاطب بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل باید تلاش بیشتری انجام دهیم. فعالیت به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی و به ویژه تمرکز بر روی بازاریابی اینستاگرامی چشم های من را بر روی بسیاری از مشکلات و چالش های این حوزه باز کرده است. اجازه دهید به برخی از این مشکلات بازاریابی اینستاگرامی اشاره کنم.

۱٫ در اینستاگرام رقابت بر بازار حاکم است

به موازات افزایش بازاریاب ها و اهالی تبلیغات در اینستاگرام فرآیند کسب موفقیت از سوی برندها دشوارتر می شود. در هر صورت روز به روز به شمار رقبای ما افزوده خواهد شد. در چنین فضایی فقط توجه هرچه بیشتر به مطالب صفحه مان، تعامل بهینه با کاربران و تلاش برای جلب توجه آنها نتیجه بخش است.

من در شغل خود به اهمیت تعامل پی برده ام. اگرچه در نگاه نخست جلب مخاطب مطلوب به نظر می رسد، با این حال در صورت عدم تعامل با آنها زحمات پیشین تان بر باد خواهد رفت. مشکل بسیاری از برندها در زمینه عدم دریافت بازخورد مناسب نسبت به مطالب صفحه شان از همینجا بر می خیزد. به بیان واضح، این مشکل به دلیل رقابت بسیار بالای برندهای مختلف بر سر مخاطب یکسان است. به این ترتیب کاربران فقط به سوی برندی که تعامل بیشتری با آنها دارد، جلب خواهند شد.

توصیه من در این بخش اندکی دشوار، اما کاملا منطقی و نتیجه بخش است. توقع بارگذاری پستی معمولی و دریافت بازخوردهای بسیار بالا را نداشته باشید. راهکار شما افزودن ارزش جانبی به مطالب تان است. چگونه؟ به نکات ذیل توجه نمایید:

پیروی از رقبا: مشاهده عملکرد رقبا به طور دقیق ما را از ارتکاب خطا باز می دارد. با مشاهده نحوه عملکرد آنها علاوه بر آگاهی از ترندهای برتر، هیچ گاه عقب نخواهید افتاد.

خلاق باشید: امروزه بسیاری از موضوعات و مطالب در اینترنت دیگر مورد استقبال ادمین ها قرار نمی گیرد. به عنوان یک برند خلاق با استفاده از همان ایده های قدیمی به سراغ جذب مخاطب روید. در این بین فقط باید اندکی ارزش اضافی و خلاقیت را چاشنی کار سازید.

فعال باشید: براساس الگوریتم اینستاگرام هر پستی در بخش جست وجوی کاربران به نمایش در نخواهد آمد. بر این اساس اگر مطلبی لایک و کامنت بالا دریافت کند، به دیگر کاربران توصیه خواهد شد، بنابراین باید فعالیت مان را در این شبکه اجتماعی به طور محسوسی افزایش دهیم.

بی تردید بازاریابی در پلتفرم های اجتماعی بسیار دشوار و زمان بر است. با این حال ابزارهای تکنولوژی کار را برای ما بسیار راحت کرده است. از ابزارهای ذیل برای دریافت لایک و کامنت بالا استفاده کنید:

• FollowingLike

• Gramboardpro

• OneMillonLikes

نکته: بی شک استفاده زیاد از نرم افزارهای دریافت لایک و کامنت موجب مسدودسازی اکانت مان از سوی اینستاگرام خواهد شد. به همین خاطر نکات ذیل را مدنظر داشته باشید:

• لایک های خود را به ۳۰۰ تا در روز محدود کنید.

• بیش از ۶۰ فالو، لایک یا کامنت در ساعت نداشته باشید.

۲٫ برنامه ریزی بیش از حد همیشه جواب نمی دهد

به عنوان یک بازاریاب به احتمال فراوان وقت و هزینه زیادی را برای طراحی استراتژی موفق خرج کرده اید. در این میان شاید مطالب مختلفی را از پیش برای بارگذاری در پروفایل تان تهیه کرده باشید. بی شک این اقدام بسیار مفید و کاربردی است. با این حال برنامه ریزی دقیق و فراوان همیشه در اینستاگرام جواب نمی دهد. نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

شما از ابزارها استفاده می کنید: اگر از ابزارهای بارگذاری خودکار پست استفاده می کنید، خبر بد برای شما تغییر الگوریتم اینستاگرام است. بر این اساس دیگر امکان استفاده از چنین اپ های جانبی وجود ندارد.

ارسال پست در یک ساعت مشخص: پایبندی به برنامه بسیار مفید است. با این حال باید اندکی نیز انعطاف داشت. اغلب بردها در طول روز یک ساعت مشخص را برای بارگذاری مطالب انتخاب می کنند. بر این اساس در دیگر ساعات خبری از فعالیت آنها نیست. چنین شیوه کاری مخاطب را پس از مدت اندکی دلسرد خواهد کرد. همیشه هیجان مشاهده مطالب تان را برای مخاطب زنده نگه دارید. این کار از طریق بارگذاری مطالب در ساعت های مختلف به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

عدم توجه به اخبار جدید: زندگی به طور معمول هیچ گاه قابل پیش بینی نیست. بر این اساس برای موفقیت در عرصه بازاریابی باید همیشه به اخبار تازه توجه کرد. بر این اساس برخی از ترندها در اینستاگرام به طور ناگهانی به شهرت می رسند.

در صورت آگاهی از آنها با پیگیری اخبار به راحتی از چنین موج هایی استفاده بهینه خواهید کرد.

نکته پایانی این بخش: برنامه ریزی بسیار خوب است، با این حال انعطاف نیز باید داشت.

ادامه دارد …

منبع: فرصت امروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=32372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi