1

ایرانیان به کدام کشورها می‌توانند بدون ویزا سفر کنند ؟

  • کد خبر : 16654
  • 29 مرداد 1396 - 16:00
ایرانیان به کدام کشورها می‌توانند بدون ویزا سفر کنند ؟

آیا می دانید ایرانیان به کدام کشورها می‌توانند بدون ویزا سفر کنند؟ ایرانیان در حال حاضر، می‌توانند به ٤٧ کشور بدون نیاز به ویزا یا ویزای فرودگاهی سفر کنند. در آخرین رتبه‌بندی که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، ‌رتبه ایران در میان کشورهای دنیا از لحاظ اعتبار ویزا، ‌بهبود یافته است.

آیا می دانید ایرانیان به کدام کشورها می‌توانند بدون ویزا سفر کنند ؟ ایرانیان در حال حاضر، می‌توانند به ٤٧ کشور بدون نیاز به ویزا یا ویزای فرودگاهی سفر کنند.

در آخرین رتبه‌بندی که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، ‌رتبه ایران در میان کشورهای دنیا از لحاظ اعتبار ویزا، ‌بهبود یافته است، ‌رتبه‌ای که از ٩٦ در سال ٢0١٢، ‌به ٧5 در سال 2015 رسیده است.

این روزنامه بر اساس رتبه‌بندی شرکت مشاوره مالی «آرتون کپیتال» جایگاه ایران و چند کشور دیگر از جمله لیبی، سودان، ترکمنستان و سریلانکا را در رتبه ٧5 قرار داده است، ‌این رتبه‌بندی بر اساس تعداد کشورهایی است که می‌توان بدون داشتن ویزا یا ویزای فرودگاهی به آنها سفر کرد. ایرانیان در حال حاضر، می‌توانند به ٤٧ کشور بدون نیاز به ویزا یا ویزای فرودگاهی سفر کنند.

در این رتبه‌بندی، ‌کشورهای سوریه و کامرون در رتبه ٦٩ و یک مقام بالاتر از ایران‌ هستند و کشور پاکستان در رتبه ٧١ و یک پله پایین‌تر از ایران قرار دارد. در این رتبه‌بندی، ‌کشورهای ایالات متحده و انگلستان در مقام اول با اجازه ورود به ١٤٧ کشور بدون ویزا قرار دارند، ‌کشورهای فرانسه، ‌کره جنوبی و آلمان هم با اجازه ورود به ١٤٥ کشور در مقام دوم قرار دارند و رتبه سوم این رتبه‌بندی از آن ایتالیا، ‌سوئد و رتبه چهارم به کشورهای دانمارک ، ‌سنگاپور ، ‌فنلاند ، ‌ژاپن ، ‌ لوکزامبورگ و هلند و کشور سوئیس در مقام پنجم این رتبه‌بندی جاخوش کرده است.

این رتبه‌بندی در دو سال آخر دولت دهم، ٩٦ بوده و می‌توانست به ٣٧ کشور بدون ویزا سفر کند. لغو روادید، ‌یکی از مسائلی است که از دولت دهم، ‌تاکنون مورد توجه سازمان گردشگری و وزارت امور خارجه بوده و هست. اما تاکنون خبری مبنی بر لغو روادید با کشورهایی که قرار بر آن بود، ‌رخ نداده است. ایران در این مدت توانست تعداد کشورهایی که نیاز به ویزا برای ورود ایرانیان ندارند را افزایش دهد. همچنین برخی کشورها به ایرانیان در فرودگاه ویزای مدت‌دار می‌دهند و این از تسهیلاتی است که برای ورود ایرانیان به کشورهای دیگر درنظر گرفته شده است.

افزایش ١٦ رتبه‌ای ایران در طول دو سال اخیر، ‌از آخرین سال دولت دهم تا امسال که دومین سال دولت یازدهم محسوب می‌شود، ‌اتفاق چشمگیری است. در این میان ١5 کشور به کشورهایی که تسهیلاتی برای ورود ایرانیان قایل شدند، ‌افزوده شده، ‌کشورهایی که یا ویزای‌شان را به ویزای فرودگاهی تغییر دادند یا بدون نیاز به ویزا، ‌اجازه ورود به ایرانیان داده می‌شود.

با نگاهی به شاخص اعتبار پاسپورت‌های جهان در سال 2012 میلادی، ادعای مطرح شده از سوی برخی افراد در خصوص کاهش رتبه اعتباری پاسپورت ایرانی در دوران دولت روحانی را تکذیب می‌کند. شاخص رتبه‌سنجی «هنلی‌اند پارتنر» در سال 2012 میلادی نشان می‌دهد که ایران از نظر شاخص رتبه‌بندی اعتبار و میزان محدودیت سفرها در رتبه ٩٦ جهانی قرار داشته است و در مقابل کشورهایی چون نپال و پاکستان کمترین امتیازها (٣٧) را به خود اختصاص داده بود. در این شاخص سه کشور مهم اسکاندیناوی (دانمارک، سوئد و فنلاند) در صدر جدول کشورهای با اعتبار بالای پاسپورت و آزادی از نظر سفر بدون پاسپورت قرار داشته‌اند.

منبع: تسنیم

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=16654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi