1

اکونومیست موضوعات خود را چگونه انتخاب می‌کند ؟

  • کد خبر : 22838
  • 25 ژانویه 2018 - 8:12
اکونومیست موضوعات خود را چگونه انتخاب می‌کند ؟

اکونومیست موضوعات خود را چگونه انتخاب می‌کند ؟

 هر هفته شماره جدیدی از اکونومیست در سراسر دنیا منتشر می‌شود. هر شماره به طور معمول از سرمقاله‌ تا آگهی ترحیم شامل ۷۰ تا ۸۰ گزارش است. برخی از آن‌ها گزارش‌ها و تحلیل‌هایی از اخبار همان هفته هستند، برخی دیگر روند‌های بلندمدت‌تر را بررسی می‌کنند. اما اکونومیست چگونه موضوعات را انتخاب می‌کند؟ اکونومیست

? این فرآیند از صبح جمعه شروع می‌شود. یعنی دقیقاً زمانی که خوانندگان آخرین نسخه نشریه را باز می‌کنند فرآیند برنامه‌ریزی برای شماره بعدی آغاز می‌شود.

? دبیرهای مسوول نیمه اول (سرویس بریتانیا، ایالات متحده و خارجی)، نیمه دوم (بخش‌های تجاری، مالی و علمی) و بخش کتاب (که به عنوان یکی از دو نیمه طبقه‌بندی نمی‌شود) با نویسندگان خود در خصوص مواردی که برای هفته آینده طرح‌ریزی کرده‌اند بحث و تبادل نظر می‌کنند و فهرست تقریبی گزارش‌های خود را استخراج می‌کنند. موارد برجسته این فهرست‌ها در جلسه‌ای در دفتر سردبیر خوانده می‌شود، که تمامی اعضای تحریریه می‌توانند در آن حاضر شوند و کاندیداهای موقت برای سرمقاله‌ها و روی جلد هفته بعد شناسایی می‌شوند.

? جلسه اصلی هیات تحریریه دوشنبه صبح تشکیل می‌شود، بازهم در دفتر سردبیر. در مقایسه با جلسه جمعه این جلسه می‌تواند کاملاً شلوغ باشد، بسیاری از حضار مجبورند سرپا بایستند یا روی لبه پنجره‌ها یا روی زمین بنشینند. دبیر بخش‌ها فهرست گزارش‌های خود را می‌خوانند، به طور سنتی از بخش آگهی ترحیم شروع می‌شود، و دبیر‌ها همپوشانی یا مناقشه‌های بین بخش‌ها را حل و فصل می‌کنند. مهم‌ترین کار جلسه دوشنبه و جذاب‌ترین بخش برای شرکت‌کنندگان و تماشاگران، بحث‌ در خصوص سرمقاله‌هاست. معمولاً به اندازه پنج یا شش ستون سرمقاله در هر شماره وجود دارد اما ممکن است بیش از ۱۰ پیشنهاد ارائه شود. چیزی شبیه یک جنگ گلادیاتوری در مورد هر سرمقاله‌ پیشنهاد‌شده وجود دارد و هر کدام به نوبت مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و روزنامه‌نگاران در باره اینکه موضع اکونومیست باید چه باشد بحث می‌کنند.

? در پایان جلسه سردبیر اعلام می‌کند چه سرمقاله‌هایی در این شماره خواهند آمد و کدام‌یک روی جلد می‌روند. در مواردی که توافق مشخصی در خصوص اینکه چه موضعی باید در سرمقاله اتخاذ شود صورت نگیرد، سردبیر نظر خود را اعمال می‌کند. فهرست گزارش‌هایی که پس از فرآیند دوشنبه بعد از ظهر منتشر می‌شود، همچنان موقتی است. در یک جلسه کوچک‌تر در صبح چهارشنبه، که بازهم در دفتر سردبیر برگزار می‌شود، دبیر بخش‌ها توضیح می‌دهند که چگونه فهرست گزارش‌های خود را در ارتباط با اخبار تعدیل کرده‌اند. در این زمان فهرست دبیرها و انتخاب روی جلد ممکن است بازبینی شوند. دبیر بخش‌ها سپس باید یک نسخه تقریباً نهایی از صفحات خود را تا چهارشنبه شب تهیه کنند. اما همه چیز کماکان ممکن است صبح روز پنجشنبه پیش از بسته شدن نهایی صفحات تا نزدیک ظهر بازبینی شود. برای مثال بمب‌گذاری لندن در جولای ۲۰۰۵ پنجشنبه صبح اتفاق افتاد، بنابراین سرمقاله جدیدی نوشته شد و روی جلد تغییر کرد.

? روی جلد همیشه بر مبنای اخبار نیست. با این وجود ممکن است برای مثال براساس یک گزارش ویژه از پیش برنامه‌ریزی شده تهیه شود. اکونومیست تلاش نمی‌کند همه چیز را پوشش دهد، بلکه به جای آن به مثابه فیلتری برای خوانندگان عمل می‌کند. هدف انتخاب موضوعاتی است که بیشترین اهمیت را دارند.

? منبع: تعرفه

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi