2

اولویت در دگردیسی جاده مخصوص ، آسیب شناسی در همه ابعاد می باشد

  • کد خبر : 13769
  • 25 می 2017 - 10:38
اولویت در دگردیسی جاده مخصوص ، آسیب شناسی در همه ابعاد می باشد

در خصوص اولویت در دگردیسی جاده مخصوص ابتدا می بایست تمامی معایب و محاسن این کار را کنار یکدیگر گذاشت و بررسی کرد تا در نهایت یک نتیجه مفید و کارساز برای مجموعه داشته باشد اگر غیر از این باشد شاهد منطقه مناسب برای سکونت، نخواهیم بود.

صالح صیامی، دبیر شورایاران منطقه 21 در گفتگو با خبرنگار غرب تهران، درخصوص دگردیسی جاده مخصوص کرج گفت: ابتدا می بایست برای شروع هر اقدامی در منطقه ای، زیرساخت ها و آسیب شناسی های آن منطقه را در همه ابعاد بررسی کنیم اما متاسفانه در اکثر مواقع ما در ابتدا کاری را انجام می دهیم و بعد درباره معایب و محاسن آن فکر می کنیم.

وی افزود: در خصوص اولویت در دگردیسی جاده مخصوص نیز ابتدا می بایست تمامی معایب و محاسن این کار را کنار یکدیگر گذاشت و بررسی کرد تا در نهایت یک نتیجه مفید و کارساز برای مجموعه داشته باشد اما اگر غیر از این باشد و با مطالعه و دید کارشناسانه پیش نرویم قطعا شاهد یک بافت و مرکز تجاری و اقتصادی موفق و همچنین در کنار آن یک منطقه مسکونی مناسب برای سکونت، نخواهیم بود.

دبیر شورایاران منطقه 21 بیان داشت: ما باید منافع دگردیسی و تمرکز مجتمع های تجاری در منطقه را در کنار منافع ساکنین آن منطقه در نظر بگیریم و به طور کلی منافع جمعی را بررسی کنیم و مورد توجه قرار بدهیم، نکاتی مانند مسائل تردد و رفت و آمد و آسایش ساکنین، نیازهای فرهنگی و فرصت های شغلی به وجود آمده تمامی اینها باید مورد مطالعه قرار گیرد.

صیامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از دیدگاه زیباشناسی منطقه و مناطق مسکونی باید مطالعه شود، همچنین زمانی که این اتفاق بخواهد بیفتد باید دید که فرهنگ پذیرش این موضوع بین مردم محلات تا چه حدی جا افتاده است و فرهنگ سازی این اقدام به صورت درست برای مردم گفته شود، زیرا به دلیل پراکندگی جغرافیایی محلات وفرهنگ های متفاوت مردم منطقه بالاخص در ناحیه ۳ این امر اهمیت بسزایی دارد. وی بیان داشت: اما آسیبی که ممکن است برای ساکنین آن منطقه داشته باشد این است که خرده کسبه هایی در این مناطق مشغول به فعالیت هستند که با آمدن هایپرمارکت های بزرگ با مشکل مواجه می شوند و باید شرایط فعالیت این افراد را در وضعیت جدید فراهم کرد، همچنین عدم پیش بینی پارکینگ های مناسب برای مراجعه کنندگان نیز می تواند یکی دیگر از مشکلات اساسی باشد.

دبیر شورایاران منطقه 21 گفت: از طرف دیگر دگردیسی و ایجاد هایپرمارکت های بزرگ در یک منطقه محسناتی نیز دارد و آن این است که مردم با مراجعه به این فروشگاه ها به صورت کامل اجناس مورد نیاز خود را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری می کنند و در وقت شان صرفه جویی می شود و همچنین کاهش ترافیک و آلودگی هوا بدلیل عدم مسافرت به مرکز شهر را برای عموم شهروندان در پی خواهد داشت.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi