2

اهمیت نگهداری از دندان کودک + اینفوگرافیک

  • کد خبر : 12859
  • 23 آوریل 2017 - 11:49
اهمیت نگهداری از دندان کودک + اینفوگرافیک

اولین دندان های نوزاد از سه ماهگی شروع به رویش می کنند.این دوران برای بعضی از نوزادان ناراحتی خاصی ندارد سلامت دندان های کودک اهمیت فراوانی دارد زیرا بستری را برای رشد بهتر دندان های اصلی او به وجود می آورد. در اینفوگرافیک زیر با روش های نگهداری از دندان کودکان بیشتر آشنا می شویم.

#دندان_کودک #اینفوگرافیک #بیشتر_بدانیم #دانستنی

اولین دندان های نوزاد از سه ماهگی شروع به رویش می کنند. این دوران برای بعضی از نوزادان ناراحتی خاصی در پی ندارد اما در عده دیگر با درد بسیار همراه است. در این حالت نوزاد معمولاً تب خفیفی می کند، بی قرار و ناآرام است، آب دهانش می ریزد و اغلب انگشتانش را می مکد.

نخستین دندان ها در سه ماه اول دوران جنینی شکل می گیرد. تا زمان تولد، دوسوم دندان های نوزاد در لثه ساخته می شود و بعد از تولد از شش ماهگی آغاز به رویش می کند و تا یک تا دو سالگی ادامه دارد. ابتدا دندان های پیشین پایین، پیشین کناری، دندان های آسیای بزرگ و سپس دندان های نیش ظاهر می شود تا کل دندان ها به بیست برسد. اگر دندان ها به این ترتیب درنیامد و یا تا رسیدن جشن تولد یک سالگی، هیچ دندانی رویش نکرد، جای هیچ نگرانی نیست. کودکان با هم تفاوت دارند اما نشانه های رویش دندان در همه آنها تقریباً یکسان است؛ تورم لثه، گونه های سرخ، قرمزی و سوختگی نشیمنگاه، اسهال، ترشح زیاد بزاق، کاهش اشتها، فشار دادن لثه ها، تب مهم ترین نشانه های رویش دندان است. در این مدت کودک ضعیف می شود و مستعد ابتلا به بیماری است.

سلامت دندان های کودک اهمیت فراوانی دارد زیرا بستری را برای رشد بهتر دندان های اصلی او به وجود می آورد. در اینفوگرافیک زیر با روش های نگهداری از دندان کودک بیشتر آشنا می شویم.

اهمیت نگهداری از دندان کودک

 

اهمیت نگهداری از دندان کودک + اینفوگرافیک

منبع: سینا پرس

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi